عربستان شهر هوشمند جدیدی می‌سازد
 عربستان شهر هوشمند جدیدی می‌سازد
جولای 4, 2022
فایرفاکس از ردیابی URL کاربران جلوگیری می‌کند
فایرفاکس از ردیابی URL کاربران جلوگیری می‌کند
جولای 5, 2022
هوش مصنوعی GPT-3 درباره خودش مقاله آکادمیک نوشت

هوش مصنوعی GPT-3 درباره خودش مقاله آکادمیک نوشت

هوش مصنوعی GPT-3 درباره خودش مقاله آکادمیک نوشت

فناوری هوش مصنوعی روز به روز در حال توسعه و بهتر شدن است و دانشمندان و محققان با بهره‌گیری از این فناوری تلاش می‌کنند تا نوآوری‌های جدیدتری را به جهان معرفی کنند. اما یکی از جالب‌ترین اتفاقات و نوآوری‌هایی که در این زمینه رخ داده است، نوشتن یک مقاله علمی با هوش مصنوعی است. الگوریتم GPT-3 که توسط یک پژوهشگر سوئدی توسعه یافته است، در اقدامی جالب و شگفت‌انگیز توانست یک مقاله علمی درباره خودش بنویسد که اتفاقا به مرحله داوری یک مجله (برای چاپ و انتشار) هم رسیده است.

به گفته المیرا عثمانوویچ تونستروم، محقق سوئدی این پروژه، در ابتدا قرار بود هوش مصنوعی GPT-3 متنی ساده درباره خودش بنویسد تا عیار کیفیت الگوریتم تولید متن OpenAI مشخص گردد. اما پس از انجام پروژه، نتیجه کار فوق‌العاده بود و این الگوریتم به جای یک متن ساده، یک مقاله علمی تحویل داد.

دستور اولیه‌ای که تونستروم به این الگوریتم داد تا یک مقاله بنویسد، بسیار ساده بود:

“یک مقاله 500 کلمه‌ای در مورد GTP-3 بنویس و ارجاعات و منابع علمی را به آن اضافه کن”

تونستروم که از نتیجه کار این الگوریتم شگفت زده شد، در دانشگاه گوتنبرگ سوئد در زمینه علوم اعصاب و فناوری‌های سلامتی فعالیت می‌کند. به گفته وی، نتیجه کاری که از هوش مصنوعی GTP-3 حاصل شد، تقریبا مشابه مقالات علمی است.

گفتنی است که الگوریتم مذکور تنها به 2 ساعت زمان نیاز داشت تا مطلبی با عنوان << آیا GTP-3 می‌تواند به خودی خود و با کمترین دخالت انسانی یک مقاله آکادمیک بنویسد؟ >> را به رشته تحریر در بیاورد.

 در نهایت، مقاله مذکور برای مجله‌ای که هنوز نامش اعلام نشده است، ارسال شده است تا داوری شود. البته بحث مالکیت این مقاله با تعارض مواجه است، چراکه مالکیت آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و نمی‌توان برای آن یک مالک حقوقی متصور شد.

منبع: scientificamerican

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 1

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *