تبلیغ در gmail
تبلیغ در جیمیل – Gmail Ads
فوریه 18, 2018
افزونه گوگل ادوردز
بهترین افزونه گوگل ادوردز برای بهینه سازی تبلیغ در گوگل
آوریل 8, 2018
کلمات کلیدی منفی برای تبلیغ در گوگل

کلمات کلیدی منفی یا negative keywords در گوگل ادوردز چیست؟

کلمات کلیدی منفی در گوگل ادوردزمدیریت کمپین گوگل ادوردز که شامل چک کردن دقیق تمامی کلیدواژه ها و بررسی ROI (نرخ بازگشت سود ) می باشد ، اغلب یک فرایند پیچیده و طاقت فرسا است. روش های زیادی برای بهینه سازی و اعمال تغییر بر کمپین ها وجود دارد، اما یکی از ساده ترین راه حل ها اغلب نادیده گرفته می شود. این راه حل ساده به عنوان قرار دادن کلمات کلیدی منفی (negative keywords) شناخته شده است. کلمات کلیدی منفی سبب عدم نمایش تبلیغ با عبارات مدنظر شما در گوگل می شود ، این استراتژی اغلب به شما در صرفه جویی در هزینه ی تبلیغات با جلوگیری از نمایش تبلیغ با کلیدواژه های بی ربط با حوزه ی کاری شما کمک می کند.

برای کمک به درک بهتر کلمات کلیدی منفی و نشان دادن قدرت آنها ، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید…

کلمات کلیدی منفی یا negative keywords چیست؟

کلمات کلیدی منفی راهی است برای اینکه به گوگل بگویید تا تبلیغ شما با چه کلماتی نمایش نداشته باشد. در حقیقت ، عباراتی است که با جستجو در کنار کلیدواژه های شما سبب عدم نمایش تبلیغ می شود.

کلمات کلیدی منفی یا negative keywords در تبلیغات گوگل چگونه کار می کند؟

خیلی ساده است. اگر negative keywords به کمپین تبلیغات گوگل خود اضافه کنید ، در واقع به ربات های گوگل می گویید تا تبلیغ شما را با عبارات جستجو شده ی حاوی این کلمات نمایش ندهد . به عنوان مثال، کسب و کار شما طراحی سایت است و شما یک کمپین را تنظیم کرده اید که کلمه کلیدی “طراحی سایت” در حالت تطبیق phrase را هدف قرار داده است.(حالت تطبیق کلمات تبلیغ در گوگل در این مقاله توضیح داده شده است) در این حالت ، تبلیغات شما برای طیف وسیعی از کلمات کلیدی از جمله “طراحی سایت رایگان” و “آموزش طراحی سایت” نمایش داده می شود. چنانچه شما  این موارد را ارائه نمی دهید پس فردی که با جستجوی این عبارات بر روی تبیلغ شما کلیک کرده از سایت شما خارج خواهد شد و هزینه کلیک نیز از اعتبار تبلیغات شما کسر می شود لذا برای جلوگیری از این کار می توان کلماتی همچون رایگان و آموزش را به عنوان negative keywords برای تبلیغات خود تنظیم نمایید در این حالت تبلیغ شما با جستجوی هر عبارتی که حاوی این کلمات باشد نمایش نخواهد داشت.

مطلب مرتبط  هزینه هر کلیک در گوگل ادز چقدر است؟

چگونه کلمات کلیدی منفی به تبلیغات گوگل کمک می کند؟

در ساده ترین شرایط، کلمات کلیدی منفی به شما کمک می کنند تا از شر کلمات کلیدی نامربوط خلاص شوید. یک کلمه کلیدی به تنهایی ممکن است برای کمپین و نتایج شما تفاوتی ایجاد نکند، با این حال، هنگامی که شما یک لیست گسترده ای از کلمات کلیدی نامرتبط را ایجاد می کنید و آن را به عنوان negative keywords به کمپین خود بیافزاید در ابتدا ممکن است تعداد کلیک ها پایین آمده اما پس از گذشت زمان متوجه می شوید که تبلیغ شما هدفمند شده و نسبت CTR بالاتری خواهد داشت.

چگونه می توان لیستی از کلمات کلیدی منفی یا negative keywords ایجاد کرد؟

حال که می دانید کلمات کلیدی منفی یا negative keywords در گوگل ادوردز چیست ، بیایید نگاهی به نحوه ی ایجاد لیستی از کلمات منفی برای کمپین خود بیاندازیم. بهترین راه حل برای یافتن negative keywords ، استفاده از گزارش search terms در گوگل ادوردز می باشد. این گزارش شامل عباراتی است که کاربران با جستجوی آن ها ، تبلیغات شما را مشاهده کرده اند. راه حل دیگر برای یافتن کلمات مرتبط به حوزه کاری خود می توانید از ابزارهای Keyword Planner و Keyword Tool استفاده کنید. به مثال “طراحی سایت” برمی گردیم ، چنانچه خدماتی را به صورت رایگان ارائه نمی دهید پس باید کلماتی همچون رایگان ، آموزش ، کلیپ ، کلاس و… را به عنوان negative keywords به کمپین خود معرفی کنید. در این حالت تبلیغ شما با جستجوهایی همچون “طراحی سایت رایگان” ، “آموزش طراحی سایت” ، “کلاس طراحی سایت” نمایش نخواهد داشت لذا در این حالت دامنه ی جستجوی کلیدواژه ها کاهش یافته اما تبلیغات هدفمند میشود.

مطلب مرتبط  تبلیغات ریتارگتینگ چیست و چه تفاوتی با ریمارکتینگ دارد؟

حال که شما می دانید که چطور کلمات کلیدی منفی مفید می تواند به کمپین تبلیغات کلیکی گوگل شما کمک کنند و چگونه می توانند اعتبار تبلیغاتی شما را ذخیره کنند ، وقت آن است که لیست negative keywords را برای تبلیغات کلیکی خود ایجاد کنید . به یاد داشته باشید که همیشه به قصد کاربران در جست وجوها توجه کنید و همچنین همیشه به دنبال یافتن کلمات کلیدی غیرمرتبط با حیطه ی کاری خود باشید.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 1

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *