مقایسه تبلیغات در فیسبوک و گوگل
مقایسه تبلیغات در فیسبوک و تبلیغات در گوگل
سپتامبر 14, 2019
گوگل ادز
گوگل ادز یا گوگل ادوردز چیست؟
سپتامبر 30, 2019
تبلیغ کلیکی گوگل

تبلیغات کلیکی گوگل چیست؟

تبلیغات کلیکی گوگل

تبلیغات کلیکی گوگل یا گوگل ادز یک سیستم تبلیغاتی موفق برای افزایش بازدید وب سایت و کسب و کار اینترنتی شما و به عبارت دیگر یکی از بهترین و محبوب ترین پلت فرم های PPC است.

تبلیغ کلیکی گوگل به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد تا لینک های تبلیغاتی خود را در صفحه اول موتور جستجوی گوگل، برای کسانی که کلمه کلیدی مورد نظر تبلیغ کننده را جستجو کرده اند، به نمایش درآورند. برای مثال اگر توجه کرده باشید، در هنگام سرچ در گوگل تعدادی از نتایج اولیه که در بالای صفحه نمایش داده می شوند، با نشانگر Ad (یا تبلیغ) در کنار آدرس سایت متمایز شده اند. این نشانگر بدین معناست که این نتیجه از طریق تبلیغات کلیکی گوگل برای شما نشان داده می شود. زمانی که بازدید کننده ها از طریق این لینک وارد سایت مورد نظر شوند هزینه این بازدید از اعتبار تبلیغ شما کسر و به حساب گوگل واریز خواهد شد.

به صورت میانگین در هر ثانیه 63 هزار یا به بیان دیگر روزانه 5.6 میلیارد جستجو در گوگل صورت می گیرد. این اعداد و ارقام نشان دهنده ی اهمیت بالای تبلیغ در گوگل برای هر کسب و کار اینترنتی اعم از کوچک و بزرگ می باشد.

تبلیغ کلیکی گوگل چگونه کار می کند؟

قبل از هر چیز بهتر است که با سیستم هزینه ای تبلیغات در گوگل آشنا شوید:

PPC ( pay-per-click) : پرداخت هزینه به ازای هر کلیک، یک مدل بازاریابی اینترنتی است که در آن تبلیغ کنندگان برای هر بار کلیک بر روی تبلیغ خود هزینه ایی را پرداخت می کنند. اساساً، این یک راه برای جذب بازدیدکننده بیشتر برای سایت شماست. سایت هایی با بازدید بالا نظیر گوگل در قبال دریافت هزینه برای هر کلیک، امکان تبلیغ سایت شما را فراهم می کنند.

در تبلیغ کلیکی گوگل هر بار که بر روی آگهی شما کلیک شود، بازدید کننده ای برای وب سایت شما فرستاده می شود و شما باید به موتور جستجوی گوگل هزینه ای پرداخت کنید. هنگامی که تبلیغ کلیک گوگل به درستی کار کند، با توجه به هدفمند بودن این سبک از تبلیغات و پرداخت هزینه به ازای جذب ترافیک بالقوه به سایت، هزینه ای که پرداخت می کنید اهمیت چندانی نخواهد داشت. برای مثال اگر برای یک کلیک 0.1 دلار یا هزینه ریالی آن را پرداخت کنید، ممکن است در قبال آن بازدید کننده ای که دریافت می کنید یک خرید با هزینه 20 برابری برای شما داشته باشد. به این ترتیب شما سود مناسبی را از این روش تبلیغاتی می توانید به دست آورید. سود گوگل از تبلیغات کلیکی، بالغ بر 33 میلیارد دلار برآورد شده است. اما سود کلی تبلیغ کنندگان در گوگل چندین برابر این مبلغ تخمین زده شده است.

مطلب مرتبط  تبلیغ در گوگل برای دامنه ir

تبلیغات کلیکی گوگل زمانی موفق خواهد بود که با رعایت موارد اصولی صورت گیرد. کمپین های موفق تبلیغات کلیکی گوگل از راه کارهایی مانند موارد زیر استفاده کرده اند: تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی مناسب، سازماندهی کمپین ها بر اساس کلمات کلیدی مناسب، ایجاد صفحات فرود بهینه سازی شده، استفاده از متون مناسب و جذاب برای تبلیغ، بهینه سازی فنی تبلیغ و…. .

رعایت این موارد و موارد مشابه آن سبب خواهد شد که گوگل هزینه شما برای هر کلیک را کاهش دهد، در نتیجه سود دهی کسب و کار شما بیشتر خواهد شد. اگر می خواهید از تبلیغات کلیکی گوگل استفاده کنید، داشتن دانش کافی در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

همانطور که متوجه شدید تبلیغات کلیکی گوگل توسط یک مدل پرداخت با هر کلیک عمل می کند. در این مدل، متقاضیان در ((مزایده)) برای کلمات کلیدی مرتبط با کار خود شرکت و برای هر کلیک بر روی تبلیغات خود هزینه می کنند. برای هر کلمه کلیدی، گوگل از بین متقاضیان تبلیغ، پیشنهادهای مناسبی که در مزایده برنده شده اند را انتخاب می کند و در صفحه اول نتایج برای آن کلمه کلیدی نمایش می دهد. برندگان مزایده بر اساس ترکیبی از عوامل، از جمله نمره کیفیت، ارتباط کلمات کلیدی و کمپین های تبلیغاتی خود، همچنین میزان هزینه ایی که حاضرند برای هر کلیک پرداخت کنند، انتخاب می شوند.

معرفی چند متریک مهم در تبلیغات کلیکی گوگل

هر پلت فرم تبلیغاتی دارای مفاهیم و اصول مختص به خود است که قبل از استفاده از آن باید با این مفاهیم و به خصوص متریک های آن سیستم آشنا شوید.

مطلب مرتبط  چگونه گواهینامه گوگل ادز بگیریم؟

در ویدئوی زیر به معرفی چند متریک مهم در تبلیغات گوگل پرداخته ایم که اطلاع از آن ها به شما در درک بهتر ساختار و قواعد گوگل ادز کمک خواهد کرد:

پیداکردن کلمات کلیدی برای تبلیغات کلیکی گوگل

تبلیغات کلیکی گوگل در واقع بر پایه پیدا کردن بهترین کلمه کلیدی استوار است. پیدا کردن کلمه کلیدی برای تبلیغات کلیکی گوگل می تواند به طور باورنکردنی زمانبر و تخصصی باشد، اما اهمیت آن غیر قابل کتمان است. همان طور که گفته شد کل سیستم تبلیغات کلیکی گوگل در حول محور کلمات کلیدی ساخته شده است و تبلیغ کنندگان موفق که به طور مداوم در حال رشد هستند، لیست کلمات کلیدی خود را برای تبلیغات کلیکی گوگل مرتبا بررسی و بهینه می کنند. شما هم برای اولین تبلیغ کلیکی گوگل باید برای کمپین خود کلمات کلیدی مرتبط و پر استفاده را پیدا کنید. در هنگام انتخاب کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کارخود بهترین روش این است که خود را به جای جستجوکنندگان قرار دهید، استفاده از کلمه ی کلیدی که کاربران برای دستیابی به خدمات شما جستجو می کنند بهترین انتخاب است همچنین برای انتخاب کلیدواژه می توانید از گوگل کیورد پلنر (Keyword Planner) نیز استفاده کنید. سپس با استفاده از این کلمات کلیدی و سایر کلمات مرتبط با آن ها، سعی کنید با هزینه کم ترافیک سایت خود را افزایش دهید.

کلمات کلیدی در تبلیغات کلیکی گوگل باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟

در تبلیغات کلیکی گوگل بسیار مهم است که کلمات کلیدی ای که انتخاب می کنید ویژگی های خاصی داشته باشند. اولین و مهمترین ویژگی (( مرتبط )) بودن آن است. قطعاً پرداخت هزینه برای بازدیدهایی که هیچ ارتباطی با کسب و کار شما ندارد منطقی نیست. برای هزینه موثر، کلمات کلیدی باید مرتبط به کسب و کار و خدمات شما باشند تا از ترافیک وارد شده به سایت بیشترین استفاده را ببرید. به عنوان مثال چنانچه شما محصولی خاصی را به فروش می رسانید نام آن محصول در کنار عبارت هایی همچون خرید و فروش با کسب و کار شما مرتبط خواهد بود.

نکته دیگر در تبلیغات کلیکی گوگل استفاده از کلمات کلیدی هدفمند است. کلمه کلیدی شما باید نه تنها میزان جستجوی قابل توجهی داشته باشد بلکه باید ارتباط مناسب با کسب و کار شما را نیز داشته باشد. برای مثال اگر شما سایت خرید و فروش کالای دسته دوم داشته باشید : کلمه ( فروش ) به تنهایی میزان سرچ بالایی دارد، اما کلمه کلیدی (فروش کالا) یا (فروش کالای دسته دوم) ، جامع تر و خاص تر است. در نتیجه رقبای کمتری از آن استفاده می کنند و هزینه شما برای تبلیغات کلیکی گوگل نیز کاهش خواهد یافت. از طرفی ترافیکی که دریافت می کنید در نهایت سود بیشتری به شما خواهد رساند.

مطلب مرتبط  تبلیغات در گوگل چیست؟ تبلیغات در گوگل چگونه است؟

سومین نکته در تبلیغات کلیکی گوگل ، استفاده از کلماتی است که (( قابلیت گسترش)) داشته باشند. کمپین ها در طول زمان دچار تغییر و تحول خواهد شد. مشتریان جدید یا ارائه خدمات جدید سبب خواهند شد تا شما برای مدیریت کمپین های خود تغییراتی را ایجاد کنید. اگر کلمات کلیدی شما قابلیت گسترش را داشته باشند شما با مشکلات کمتری رو به رو خواهید بود. به همین دلیل بسیار مهم است که از ابتدا کلمه کلیدی درستی را انتخاب کنید.

همانطور که مشاهده کردید تبلیغ در گوگل راه حل موثر و آسانی برای افزایش بازدید و در نهایت افزایش سود دهی وب سایت و کسب و کار شماست. با رعایت مواردی که گفته شد شما هم با راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی موفق گوگل ادز سود دهی کسب و کار خود را افزایش دهید.

 

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 4.3 / 5. تعداد نظرات : 116

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *