یاهو
زندگی در یاهو Yahoo
سپتامبر 16, 2019
زندگی در فیسبوک
زندگی در فیسبوک Facebook
ژوئن 1, 2020
انتقال سرور بر اساس اصول سئو

انتقال سرور چه تأثیری بر روی سئوی سایت دارد؟

انتقال سرور و جابجایی سایت از یک سرور به سرور جدید همواره یکی از موضوعاتی است که برای برخی از وبمسترها و سئوکارها استرس ایجاد می کند و این افراد نگران رتبه و سئوی سایت خود در زمان انتقال سرور و یا بعد از آن خواهند بود.

شایعاتی و تجربیات فراوانی در مورد تأثیر انتقال سرور بر روی سئوی سایت وجود دارد. به طور کلی می توان گفت که اگر چه انتقال سرور می تواند به سئوی سایت آسیب بزند اما چنانچه به صورت اصولی انجام شود، مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

در یکی از ویدئوهای “از وبمستر گوگل بپرسید” جان مولر (مدیر آنالیز وبمسترها در گوگل) به سوالی در ارتباط با انتقال سرور و تأثیر آن بر روی سئوی سایت پاسخ داده است.

 

سوال پاسخ شده در ارتباط با حفظ سئو سایت در حین انتقال سرور بوده است.

سوال محوری ویدئو به شرح زیر است:

“ما داریم سرور سایتمون رو انتقال میدیم و من قبلا این کار رو افتضاح انجام دادم. چه کاری باید انجام بدم که سئوی سایتم حفظ بشه؟”

اما پاسخ جان مولر به این سوال :

انتقال از یک سرور به سرور دیگر غالباً یک اتفاق بزرگ محسوب می شود ولی تا جایی که به جستجوی گوگل مرتبط است، میتواند یک پروسه ی کاملاً بی حادثه ای باشد.

با فرض اینکه تمامی موارد داخل سایت که شامل URL ها، محتوا و CMS سایت میشود یکسان باقی بماند و تنها سرور سایت تغییر کند، گوگل در قبال این کار عکس العمل خاص و عجیبی در زمینه سئو و رتبه سایت نخواهد داشت.

مطلب مرتبط  قرار دادن نوفالو (nofollow) برای لینک های داخلی سایت

در ارتباط با حفظ سئو سایت در هنگام جا به جایی سرور هم چنانچه تمامی موارد سایت دقیقاً یکسان منتقل شوند مشکلی ایجاد نخواهد شد.

به بیان دیگر، کل سایت می بایست مشابه حالت گذشته ی خود بوده و تنها تفاوت این باشد که با آدرس ای پی دیگری میزبانی شود.

با فرض اینکه سایت به درستی به سرور جدید منتقل شود و تمامی موارد مانند گذشته باشد، تنها کاری که گوگل انجام می دهد این است که ربات گوگل بازه زمانی خزیدن سایت را مجدد تنظیم میکند و این کار را با هدف جلوگیری از بروز خطا در سرور جدید به دلیل بازدید بیش از حد خزنده انجام میدهد. 

به بیان دیگر هنگامی که گوگل جا به جایی سرور سایت شما را متوجه شود اتفاقی که میافتد این است که :

  • سیستم گوگل میزان بازدید خزنده را کاهش میدهد.
  • سیستم گوگل اطمینان حاصل میکند که سرور جدید شما توانایی مدیریت بازدید های زیاد خزنده ی گوگل را داشته باشد.
  • سرعت خزیدن سایت توسط ربات های گوگل به مرور افزایش پیدا کرده و به سرعتی که برای سرور و سایت شما مفید باشد خواهد رسید.

جان مولر به این مورد هم اشاره کرده است که تمامی این پروسه کاملا اتوماتیک انجام میشود، بنابراین نیازی به اعمال هیچ تغییر دستی وجود ندارد.

منبع : searchenginejournal

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 4.7 / 5. تعداد نظرات : 3

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *