تبلیغات گوگل ادز
تبلیغ در گوگل برای دامنه ir
ژانویه 27, 2021
گوگل ادز
تغییرات جدید Google Ads در 2021
فوریه 8, 2021
AdCopy یا متن تبلیغ

Ad copy (متن تبلیغ) و کاربرد آن در مارکتینگ

متن تبلیغاتی

Ad copy یا متن آگهی

متن تبلیغات یکی از مهمترین و حیاتی ترین بخش های مارکتینگ و بازاریابی آنلاین میباشد.

به طوری که اگر درک درستی ازمتن آگهی و پارامترهای آن نداشته باشیم ، تبلیغات ما راه به جایی نخواهد برد و فروشی نخواهیم داشت.

بدون توجه به ad copy ما نرخ تبدیل بسیار کمتری را برای تبلیغاتمان تجربه خواهیم کرد و سودی از آگهی خود نمیبریم.

تبلیغات نقش مهمی در چرخه زندگی کسب و کارها دارند زیرا که تبلیغات بد باعث از دست دادن یا فراری دادن مشتریان شده و حتی ممکن است منجر به شکست در کسب و کار نیز بشوند.

اما اگر از تبلیغات به طور موثر و درست استفاده شود، میتوانیم کسب و کار خود را گسترش داده و مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب کنیم.

نوشتن متن تبلیغ مناسب

 

Ad copy چیست؟

تعریف ساده ad copy اینگونه است که: کپی آگهی به “متن” و یا “عمل نوشتن متن مورد استفاده شده در تبلیغات” گفته می شود. از متن آگهی معمولاً برای افزایش فاکتورهایی مانند نرخ تبدیل، نرخ مشارکت، نرخ فروش و… استفاده میشود.

 

Copy در تبلیغات به چه معنا است؟

Copy در صنعت تبلیغات و مارکتینگ ، بازاریابی اینترنتی و فیلد های مشابه با آن، به ماحصل کار نویسندگان تبلیغاتی گفته می شود که وظیفه آنها نوشتن متن هایی است که مصرف کنندگان و مشتریان را به خرید محصول یا خدمات تشویق می کند.

در انتشارات و صنعت نویسندگی نیز اصطلاح copy عموما برای اشاره به متن کتاب ها ، مجلات و روزنامه ها مورد استفاده قرار میگیرد.

مطلب مرتبط  تکنیک های بازاریابی ویدئویی در سال 2018

 

چرا به متن تبلیغات copy ad میگویند؟

ریشه کلمه copy (به معنای متن) از یک عبارت فرانسوی قدیمی به معنی “اکانت یا سوابق مکتوب ” آمده است. که این کلمه نیز از یک عبارت لاتین به معنی “تکثیر یا رونویسی گرفته شده است.

 

چرا نوشتن ad copy یا متن در تبلیغات مهم است؟

یک متن تبلیغات مناسب و خوب می تواند کاربران زیادی را به تبلیغ ما علاقمند کند.

متن تبلیغات با عکس یا فیلم آگهی ارتباط برقرار کرده و مشتریان را به بازدید از سایت شما ترغیب مینماید.همچنین copy ad در تبلیغات مانند چراغ راهی برای مشتریان بوده که آنها را به سمت خرید از ما هدایت میکند.

نوشتن متن تبلیغ مناسب با نرخ تبدیل بالا

 

کاربرد copy آگهی در تبلیغات

copy تبلیغ نوعی خاص از محتوا میباشد که طوری طراحی شده است تا خوانندگان و کاربران آن تبلیغات را تشویق به انجام فعالیت و اقدامات بعدی نماید.

در حالت عادی برای اینکه فروش حرفه ای و استاندارد انجام شود، کارشناسان فروش بایستی به تمام سوالات احتمالی کاربران و مشتریان پاسخ بدهند.

همچنین باید هر مقدار زمان که نیاز باشد برای جلب اعتماد و برطرف کردن نگرانی های آنها صرف شود.

چرا که اگر هر سوالی در ذهن کاربران بی پاسخ و یا گنک بماند، میتواند وی را از خرید محصول یا خدمات ما منصرف نماید.

با این وجود ، در فروش آنلاین محصولات یا خدمات ، این نوع از ارتباط با مشتری به ندرت امکان پذیر میباشد.

به همین علت هم ما از کپی آگهی برای پر کردن این خلا در فروش آنلاین استفاده میکنیم.

کپی آگهی یا همان متن آگهی، به دغدغه های احتمالی کاربران و مشتریان پرداخته و نقاط قوت محصول و خدمات را بولد و برجسته میکند.

مطلب مرتبط  افزونه تماس یا Call Extensions در گوگل ادوردز چیست؟

تا مشتری با یک نگاه به آگهی احساس کند که میتواند با خرید آن محصول یا خدمات سود کند.

تست متن تبلیغ

 

آموزش نوشتن یک متن تبلیغات موثر

ویدئو آموزش نوشتن ad copy در تبلیغات مارکتینگ را به همراه توضیح 5 نکته مهم و اساسی برای نوشتن متن آگهی در کپی رایتینگ را در این قسمت مشاهده مینمایید:

 

هدف از نوشتن copy آگهی در تبلیغات چیست؟

هدف از نوشتن متن در تبلیغات بالا بردن نرخ تبدیل و بازدهی آن آگهی میباشد.

برای بیشتر کردن بازدهی یک تبلیغات 3 روش مختلف وجود دارد:

  • افزایش بازدیدهای صفحه ای که فروش در آن انجام میگیرد
  • افزایش ارزش و کیفیت محصول یا خدماتی که میفروشیم
  • افزایش نرخ تبدیل کاربران به مشتریان نهایی CTR

*مورد سوم یعنی افزایش CTR صفحه فروش، موثر ترین روش برای افزایش درآمد و سود یک کسب و کار است.

متن تبلیغات میتواند با برجسته کردن ویژگی های مهم یک محصول یا خدمات و ایجاد ارتباط مفید و موثر با مشتریان بالقوه و ایجاد حس مشترک در آنها، به ما در رسیدن به این هدف کمک کند .

متن copy تبلیغات اگر به روش درست و حرفه ای تنظیم شود میتواند ابزاری قدرتمند و موثر در مارکتینگ آنلاین باشد.

 

روش تشخیص ad copy در تبلیغات

شناسایی copy تبلیغات کار راحتی است.

یک تبلیغات عالی با یک تیتر قدرتمند و قوی شروع میشود.

تیتر یا عنوان اگهی ( مانند title در گوگل ادز) اگر خوب نوشته شود میتواند کنجکاوی کاربران را بر انگیخته ، آنها را متعجب کند، و یا آنها را علاقه مند کند.

یک تیتر آگهی حرفه ای و کارآمد بایستی کاربران رهگذر را که قصد خرید ندارند را متوقف کرده و در آنها احساس نیاز برای دانستن بیشتر را ایجاد نماید.

مطلب مرتبط  کمک گوگل به تبلیغات کسب و کارهای کوچک در بحران کرونا

محتوای تبلیغاتی که به طور درست و اصولی نوشته شود، به مشتری بالقوه دلایل کافی منطقی و احساسی لازم را میدهد تا محصول ما را خریداری کرده و یا از خدمات ما بهره ببرد.

به همین علت در نوشتن متن آگهی یا ad copy باید به موارد و نکاتی که به مشتری انگیزه لازم را برای خرید میدهد توجه لازم را داشته باشیم.

 

انواع مختلف copy آگهی در تبلیغات اینترنتی

Ad copy دو نوع مختلف دارد:

  • محتوای تبلیغاتی متنی
  • محتوای تبلیغاتی ویدئویی

تبلیغ های ویدئویی از نظر کاربران اینترنت بسیار محبوب تر هستند.

در این نوع تبلیغات معمولا یک فرد دارای قدرت بیان بالا درباره هر آنچه در تبلیغات متنی نوشته میشود صحبت کرده و با استفاده از جلوه های بصری و زبان بدن خود مشتریان را به خرید تشویق میکند.

منابع: thebalancesmb و loomly

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 3

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *