تشخیص سرطان با استفاده از هوش مصنوعی
تشخیص سرطان با استفاده از هوش مصنوعی
جولای 2, 2022
هوش مصنوعی GPT-3 درباره خودش مقاله آکادمیک نوشت
هوش مصنوعی GPT-3 درباره خودش مقاله آکادمیک نوشت
جولای 4, 2022
عربستان شهر هوشمند جدیدی می‌سازد

 عربستان شهر هوشمند جدیدی می‌سازد

 عربستان شهر هوشمند جدیدی می‌سازد

شرکت URB که در دبی مستقر است و در زمینه طراحی و ساخت شهرهای هوشمند فعالیت می‌کند، در جدیدترین اقدام خود شهر هوشمند جدیدی را برای عربستان طراحی کرده است. شهر هوشمند عربستانی‌ها با نام النما (AlNama) به اندازه یک منطقه کوچک، حدود 44 هزار نفر را در خود جای می‌دهد.

انرژی این شهر به طور کامل از منابع تجدیدپذیر تامین خواهد شد. در واقع  برای تامین انرژی این منطقه کوچک، از سوخت‌های فسیلی استفاده نخواهد شد. علاوه بر استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، آب این شهر هم به صورت بازیافتی خواهد بود.

النما در ریاض، قلب عربستان و در منطقه‌ای به اندازه 10 کیلومتر احداث می‌شود. شرکت URB  علاوه بر ایجاد مناطق مسکونی در این شهر، مراکز آموزشی، تجاری، گردشگری و پزشکی نیز ایجاد خواهد کرد تا ساکنان این منطقه زندگی پایداری داشته باشند.

به گفته سازندگان ALNama، حدود 10 هزار شغل مختلف از جمله مشاغل مربوط به صنایع سبز در این شهر ایجاد می‌شوند تا افراد ساکن در آن با مشکل شغل و کسب درآمد مواجه نشوند.

شرکت URB در زمینه ساخت شهرهای هوشمند سابقه درخشانی دارد و از جمله پروژه‌های این مجموعه در کشورهای حاشیه خلیج فارس، می‌توان به شهر پایدار در عمان و جزیره یاس در امارات متحده عربی اشاره کرد.

 به گفته بهارش باقریان (مدیرعامل هندوستانی URB)، هدف از ساخت ALNama، خودکفایی در تامین نیازهای شهر در بخش انرژی است. وی همچنین معتقد است، مواد غذایی و کالری مورد نیاز ساکنان شهرهای هوشمند نیز باید در خود شهر تولید شوند.

 باقریان امیدوار است AlNama به یک معیار جدید برای همه شهرهای آینده تبدیل شود و شهرهای دیگر با الگوبرداری از آن، به استفاده از انرژی‌های سبز روی بیاورند.

مطلب مرتبط  آپدیت جدید یوتیوب منتشر شد؛ دسته‌بندی ویدیوها در تب‌های جداگانه

گفتنی است که عربستان در حال حاضر مشغول ساخت یک کلان شهر دیگر به نام NEOM که بسیاری از فاکتورها و معیارهای شهر هوشمند در آن تعبیه شده است. مقامات عربستانی برای ساخت این منطقه، حدود 500 میلیارد دلار هزینه کرده‌اند.

منبع: arabianbusiness

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 1

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *