آخرین وضعیت سرعت اینترنت در ایران و جهان
آخرین وضعیت سرعت اینترنت در ایران و جهان
آوریل 18, 2023
رابط کاربری موتور جستجوی گوگل بروزرسانی شد
رابط کاربری موتور جستجوی گوگل بروزرسانی شد
ژوئن 11, 2023
تلگرام آپدیت شد؛ امکان اشتراک‌گذاری پوشه‌های چت و سفارشی‌سازی تصویر پس زمینه

تلگرام آپدیت شد؛ امکان اشتراک‌گذاری پوشه‌های چت و سفارشی‌سازی تصویر پس زمینه

تلگرام آپدیت شد؛ امکان اشتراک‌گذاری پوشه‌های چت و سفارشی‌سازی تصویر پس زمینه

تقریبا همه کاربران ایرانی با پیام‌رسان تلگرام آشنا هستند، چرا که افراد زیادی برای تبادل پیام‌های خود از این پیام‌رسان استفاده می‌کنند. این پلتفرم به منظور بهبود قابلیت‌های خود و اضافه کردن ویژگی‌های جدید، آپدیت‌های متعددی را منتشر می‌کند. حالا جدیدترین آپدیت تلگرام با قابلیت‌های مانند امکان به اشتراک گذاشتن پوشه‌های چت و سفارشی‌سازی کردن تصویر پس‌زمینه در هر چت منتشر شده است که در ادامه مطلب آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

امکان به اشتراک گذاشتن پوشه‌های چت

تلگرام حدود دو سال پیش قابلیت دسته‌بندی یا ایجاد پوشه چت‌ها را ایجاد کرد که این اجازه را به کاربران می‌دهد تا ترکیبی از چت‌ها و گفتگوها را با موضوعات مختلف یا یکسان در یک پوشه قرار دهند. به عنوان مثال، شما می‌توانید کانال‌ها یا گروهای خبری خود را به منظور دسترسی آسان‌تر به آن‌ها، در یک پوشه قرار دهید.

حالا در آپدیت جدید تلگرام، ویژگی جدید به پوشه چت‌ها اضافه شده است و کاربران از طریق یک لینک می‌توانند پوشه‌های مورد نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. با اشتراک‌گذاری پوشه چت‌ها، کاربران به عضویت گروه‌ها یا کانال‌های موجود در پوشه در می‌آیند.

 افزون بر این، افراد در ادامه اگر چت‌های بیشتری را به پوشه خود اضافه و پیوند به اشتراک گذاشته شده را بروزرسانی کنند، این امکان برای دریافت کنندگان لینک فراهم می‌شود تا به چت‌های اضافه شده دسترسی داشته باشند.

سفارشی سازی تصاویر پس زمینه برای هر چت

یکی دیگر از ویژگی‌های آپدیت جدید تلگرام، قابلیت سفارشی‌سازی تصویر پس زمینه برای هر چت است. به بیانی ساده‌تر، کاربران در این نسخه از تلگرام می‌توانند تصویری اختصاصی برای هر کدام از چت‌های خود انتخاب کنند. به علاوه، این امکان برای کاربران فراهم شده است تا پس زمینه انتخابی خود را به مخاطبان خود نیز پیشنهاد دهند تا آن‌ها نیز از تصویر مذکور استفاده کنند.

مطلب مرتبط  گوگل به زودی قابلیت ترجمه متن انتخابی را به مرورگر کروم اضافه می‌کند

عملکرد بهتر ربات‌ها

در بروزرسانی جدید تلگرام، عملکرد ربات‌های این اپلیکیشن بهبود یافته است و ربات‌ها هم‌اکنون می‌توانند از برنامه‌های تحت وب میزبانی کنند. با وجود این قابلیت، کاربران تلگرام می‌توانند به بیش از میلیون‌ها خدمت مختلف دسترسی داشته باشد. علاوه بر این، امکان اجرای برنامه‌های تحت وب در هر چت تلگرام فراهم شده است.

اسکرول کردن سریع فایل‌های ضمیمه شده

یکی دیگر از ویژگی‌های جدیدترین نسخه تلگرام، اسکرول کردین یا همان پیمایش سریع فایل‌های ضمیمه است. به بیانی دیگر، منوی فایل‌های ضمیمه هم‌اکنون با سرعت بالایی در اختیار کاربران قرار دارد و افراد با سرعت خوبی می‌توانند این بخش را از بالا تا پایین اسکرول کنند.

 نمایش زمان خوانده شدن پیام‌ها در گروه‌ها

تلگرام در بروزرسانی جدید خود قابلیتی را ایجاد کرده است که به کاربران گروه‌ها اجازه می‌دهد تا زمان خوانده شدن پیام‌هایشان توسط سایر اعضا را مشاهده کنند. البته این قابلیت در حال حاضر برای گروه‌های زیر 100 عضو فعال شده است.

بهبود یافتن رابط کاربری

در جدیدترین آپدیت تلگرام، رابط کاربری این پیام‌رسان نیز با تغییراتی همراه بوده و به نوعی بهبود یافته است. کاربران هم‌اکنون می‌توانند گروه‌های خود را بدون نیاز به اضافه کردن اعضا  در ابتدای کار بسازند. علاوه بر این، مدل‌های جدیدی به تصاویر پروفایل مدل‌های جدید گوشی‌های آیفون اضافه شده است.

منبع: Telegram

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 2

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *