تعداد کاربران متاورس تا سال 2030 به یک میلیارد نفر می‌رسد
 تعداد کاربران متاورس تا سال 2030 به یک میلیارد نفر می‌رسد
ژوئن 26, 2022
عربستان شهر هوشمند جدیدی می‌سازد
 عربستان شهر هوشمند جدیدی می‌سازد
جولای 4, 2022
تشخیص سرطان با استفاده از هوش مصنوعی

تشخیص سرطان با استفاده از هوش مصنوعی

تشخیص سرطان با استفاده از هوش مصنوعی

امروزه هوش مصنوعی به سرعت در حال فراگیر شدن است و در بخش‌های مختلفی از این  فناوری استفاده می‌شود. حوزه پزشکی از جمله بخش‌های است که هوش مصنوعی می‌تواند نقش پررنگی در آن داشته باشد. از همین رو می‌توان امیدوار بود که در آینده نزدیک، پیشگیری، تشخیص و حتی درمان بیماری‌های مختلف با سیستم‌های هوش مصنوعی امکان‌پذیر شود. در همین راستا، محققان و دانشمندان دانشگاه کاردیف انگلستان به وسیله الگوریتم یادگیری عمیق یک نوع سیستم هوش مصنوعی را توسعه‌ داده‌اند که با استفاده از آن می‌توان انواع سرطان را تشخیص داد.

الگوریتم به کار گرفته شده در طراحی این سیستم، شبکه کانولوشنال نام دارد که برای تقلید از شبکه عصبی به هم پیوسته مغز انسان طراحی شده و عمده تمرکز آن بر روی بینایی افراد است. این سیستم با بررسی مناطقی از یک تصویر، می‌تواند تمایزهای آن بخش را با سایر نواحی شناسایی کند.

به گفته دانشمندان و محققان، این سیستم هوش مصنوعی مانند ذهن انسان رفتار می‌کند و قادر به شناسایی و تشخیص تفاوت میان بخش‌های مختلف است. به عنوان مثال، اگر در یک تصویر، جسم یا شکل متفاوت از کل تصویر وجود داشته باشد، الگوریتم کانولوشنال در این سیستم، قادر به تشخیص آن است.

دانشمندان و محققان دانشگاه کاردیف پس از طراحی این سیستم هوش مصنوعی، قصد دارند تا به کمک رادیولوژیست‌ها، ضایعات موجود در تصاویر پزشکی از جمله تومورهای سرطانی را با سرعت و دقت بالاتری تشخیص دهند.

 در مجموع، الگوریتم موجود با دقت بالایی که در پردازش تصاویر پزشکی دارد، یک موفقیت بزرگ برای علم پزشکی به شمار می‌رود.

مطلب مرتبط  گزارش seon: تعداد حملات سایبری در جهان رو به افزایش است

منبع: techxplore

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *