هاستینگ
11 راهکار داشتن وبسایت موفق
می 29, 2022
هاست فروشگاهی، فروش شما را چند برابر می‌کند!
هاست فروشگاهی، فروش شما را چند برابر می‌کند!
ژوئن 13, 2022
هاست چیست و انواع هاست کدامند؟ هر آنچه لازم است در مورد هاست بدانید

هاست چیست و انواع هاست کدامند؟ هر آنچه لازم است در مورد میزبانی وب بدانید!

  هاست چیست و انواع هاست

برای راه‌اندازی وبسایت و دیده شدن در فضای وب به هاست نیاز دارید که در این مقاله، می‌آموزید میزبانی وب یا هاست چیست و با انواع مختلف هاست آشنا می‌شوید و همچنین به نحوه انتخاب شرکت هاستینگ و سرویس میزبانی وب برای وب سایت پرداختیم.

هاست یا میزبانی وب، سرویسی است که محتوای وب سایت شما را در اینترنت قابل دسترس می‌کند. اولین قدم برای راه‌اندازی وب سایت، خرید دامنه و هاست است که با توجه به نوع و نیاز وبسایتتان باید سرویس هاست و نام دامنه خود را انتخاب کنید. در واقع هنگام خرید سرویس هاست، فضایی را در یک سرور فیزیکی به منظور ذخیره فایل‌ها و داده‌های وب سایت اجاره می‌کنید. 

میزبانی وب، فناوری و منابع مورد نیاز برای عملکرد موثر و ایمن وبسایت شما را فراهم می‌کند. به عبارت دیگر، هاست مسئول نمایش دادن و به اصطلاح، بالا نگه‌داشتن وبسایت شما در فضای وب است. همچنین شما می‌توانید از طریق هاست و کنترل پنل‌ها، اقدامات امنیتی را اجرا کنید و از انتقال موفقیت‌آمیز داده‌هایی مانند متون، عکس‌ها و سایر فایل‌ها به مرورگر بازدیدکنندگان نیز اطمینان حاصل کنید.

مفهوم هاست چیست؟

میزبانی وب یا سرویس هاست به شما امکان نشر وب سایت یا اپلیکیشن در اینترنت را می‌دهد. هنگامی که یک سرویس برای وبسایت خود خریداری می‌کنید، در واقع فضایی را در یک سرور فیزیکی برای نمایش سایت یا اپلیکیشن خود در فضای وب اجاره می‌کنید و تمام فایل‌ها و داده‌های لازم برای عملکرد صحیح وبسایت خود را بر روی آن ذخیره می‌کنید.

انواع هاست کدامند؟

پس از دانستن اینکه هاست چیست، لازم است با انواع میزبانی‌ وب آشنا شوید. میزبانی وب یا سرویس‌های هاستینگ انواع مختلفی دارند و شرکت‌های میزبانی سرویس‌های هاستینگ متفاوتی را به کاربران ارائه می‌دهند. با وجود گزینه‌های متعدد میزبانی وب و سرویس‌های هاستینگ، تعیین اینکه کدام یک برای وبسایت شما بهترین گزینه است، می‌تواند چالش برانگیز باشد.

برای خرید هاست لازم است که انواع آن را بشناسید و متناسب با نیاز و بسایت و نوع کسب‌وکارتان هاست مناسب را انتخاب کنید. هاست براساس نوع سرویس به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که عبارتند از: 

همچنین می‌توان هاست را براساس سیستم عامل سرور تقسيم کرد که عبارت است از:

نوع دیگر تقسیم‌بندی هاست براساس موقعیت جغرافیایی است که عبارت است از:

  • هاست داخلی 
  • هاست خارجی 

به طور مثال، هنگامی که در سایت میزبان، سرویس میزبانی وب لینوکس ایران را ببینید، با توجه به این تقسیم‌بندی‌ها متوجه می‌شوید که سیستم عامل لینوکس و سرور در ایران است.

هاست اشتراکی و سرور مجازی و انواع هاست

در حالت ایده‌آل، زمانی که به تازگی وبسایت خود را راه‌اندازی کرده ‌باشید، پس از دانستن اینکه هاست چیست، بهتر است که با ساده‌ترین نوع سرویس میزبانی شروع کنید. هنگامی که سایت شما ترافیک بیشتری دریافت کرد، می‌توانید هاستینگ وبسایت خود را به یک سرویس پیشرفته‌تر ارتقا دهید.

در ادامه، نگاهی به برخی از محبوب‌ترین انواع هاست موجود می‌اندازیم و آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

هاست اشتراکی چیست؟

هاست اشتراکی به این صورت است که چندین کاربر، منابع سرور از جمله حافظه، قدرت پردازش و فضای ذخیره‌سازی سرور را به صورت اشتراکی استفاده می‌کنند.

به دلیل سادگی و مقرون به صرفه بودن، هاست اشتراکی یک راه‌حل عالی برای مشاغل کوچک و وبسایت‌های شخصی است که نیازی به سرویس‌های پیشرفته یا پهنای باند بیشتر ندارند. از این رو، هاست اشتراکی یک انتخاب عالی برای وبسایت‌های تازه تاسیس، ثبت سایت و کسب‌وکارهای کوچک است که به هاست مقرون به صرفه نیاز دارند.

مزایای هاست اشتراکی چیست؟

مقرون به صرفه و ایده‌آل برای وبسایت‌های با مقیاس کوچک

بدون نیاز به تخصص فنی

سرور از پیش پیکربندی شده

بدون نیاز به مدیریت و نگهداری از سرور

معایب هاست اشتراکی چیست؟

امکان دسترسی به پیکربندی و تنظیمات سرور  وجود ندارد.

افزایش ترافیک در سایر وبسایت‌ها می‌تواند بر سرعت وبسایت شما تأثیر بگذارد.

هاست یا سرور مجازی (VPS) چیست؟

برای خرید سرور مجازی ابتدا باید با مفهوم آن آشنا باشید. این نوع میزبانی وب، وبسایت شما را در یک سرور فیزیکی با سایر کاربران به اشتراک می‌گذارد، اما میزبان وب برای هر کاربر یک پارتیشن مجازی ایجاد می‌کند. بنابراین، سایتی که بر روی یک سرور مجازی خارج یا سرور مجازی ایران میزبانی می‌شود، مقدار منابع اختصاص یافته را دریافت می‌کند و برخلاف هاست اشتراکی منابع سرور را به صورت اشتراکی استفاده نمی‌کنند.

به عبارت ساده‌تر، سرور مجازی بخشی از یک سرور کامل است. سرور را با سیستم‌های مجازی‌ساز به سرور‌های مجازی تقسیم‌ می‌کنند و هر کاربر برای ثبت سایت، یک سرویس سرور مجازی خارجی یا سرور مجازی ایران تهیه می‌کند و منابع اختصاصی خودش را دارد.

میزبانی وب VPS یک گزینه عالی برای سایت‌های با ترافیک متوسط، فروشگاه‌های تجارت الکترونیک (eCommerce) و وبلاگ‌های بزرگ با تعداد بازدیدکنندگان در حال رشد است.

مزایای سرور مجازی (VPS) چیست؟

منابع اختصاصی

تاثیر ناپذیر بودن عملکرد وبسایت شما در صورت افزایش ترافیک در سایر وبسایت‌ها

قابلیت سفارشی‌سازی

دسترسی Root به سرور

معایب سرور مجازی چیست؟

کاربران برای مدیریت سرور مجازی نیاز به تخصص فنی دارند.

حتی اگر نسبتا مقرون به صرفه است، برخی از کاربران ممکن است مجبور شوند یک توسعه دهنده را برای مدیریت سرور مجازی استخدام کنند که این مورد موجب افزایش هزینه‌های کلی می‌شود.

مطلب مرتبط  ۱۰ معیار برای انتخاب بهترین خدمات هاستینگ

هاست اختصاصی یا سرور اختصاصی چیست؟

سرور اختصاصی برای هر وبسایت یک سرور فیزیکی تعیین می‌کند. از طریق کنترل پنل سرور می‌توانید تنظیمات سرور اختصاصی را تغییر دهید و به اصطلاح سرور را کانفیگ کنید، سیستم عامل و نرم‌افزار مورد نظر خود را انتخاب کنید و کل محیط سرور را مطابق با نیاز خود شخصی‌سازی کنید.

سرور اختصاصی به همان اندازه قدرتمند است که سرور و دیتاسنتر اختصاصی خود را داشته باشید، اما سرویس‌های سرور اختصاصی مزیت اضافی پشتیبانی حرفه‌ای را در مقایسه با داشتن دیتاسنتر اختصاصی به همراه دارند. بنابراین، هاست اختصاصی برای مشاغل آنلاین بزرگ که با ترافیک بالا سروکار دارند، گزینه ایده‌آلی است.

مزایای هاست اختصاصی چیست؟

کنترل کامل بر تنظیمات و کانفیگ سرور

امنیت بسیار بالا

دسترسی Root به سرور

معایب هاست اختصاصی چیست؟

هزینه بسیار بالا

نیازمند دانش فنی و مدیریت سرور

هاست ابری چیست؟

در هاست ابری، از چندین سرور مجازی برای میزبانی سایت‌ها استفاده می‌شود. بنابراین، اگر ترافیک یکی از سرورها افزایش یابد و یا مشکل دیگری برای یکی از سرورها پیش آید، بقیه سرورها وبسایت‌های سرور آسیب دیده را در اختیار خواهند گرفت و مشکلی پیش نخواهد آمد.

هاست ابری چیست؟

از آنجایی که هاست ابری برای میزبانی وبسایت‌ها به مجموعه‌ای از سرورهای وب متکی است، مشاغل با چندین وبسایت و سایت‌های با مقیاس بزرگ مانند فروشگاه‌های تجارت الکترونیک (eCommerce) می‌توانند بیشترین سود را از آن ببرند، زیرا هاست ابری از آپتایم بالایی برخوردار است که سبب می‌شود وبسایت‌هایی که میزبان آن‌ها هاست ابری است، کمترین زمان قطعی را داشته باشند.

مزایای هاست ابری چیست؟

کاهش احتمال خرابی نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای سرور

تعادل ترافیک سرورها و جلوگیری از حملات  DDoS

محدود نشدن وبسایت شما به منابع یک سرور

معایب هاست ابری چیست؟

دسترسی Root همیشه امکان پذیر نیست.

هزینه هاست ابری از VPS و هاست اشتراکی بیشتر است.

هاست وردپرس

هاست وردپرس، یک سرور بهینه شده برای سیستم مدیریت محتوای (CMS) وردپرس است که به بارگذاری سریع‌تر سایت شما کمک می‌کند و مشکلات احتمالی را به حداقل می‌رساند. برای میزبانی وبسایت‌های وردپرسی از دیگر انواع میزبانی وب می‌توانید استفاده کنید و حتما نباید تنها از هاست وردپرس استفاده کنید. به طور مثال، برای وبسایت وردپرسی، خرید هاست لینوکس می‌تواند مناسب باشد.

به طور معمول، بهترین سرویس‌های میزبانی وردپرس دارای ویژگی‌هایی مانند قالب‌‌های از پیش نصب‌شده، افزونه‌هایی برای بهبود عملکرد وبسایت مانند مدیریت حافظه پنهان، امنیت و ابزارهای دیگر است.

مزایای هاست وردپرس چیست؟

کم هزینه و مناسب برای افراد تازه‌کار

بهینه شده برای سایت‌های وردپرسی

تیم پشتیبانی آموزش دیده در مورد مسائل وردپرس

پلاگین‌ها و قالب‌های از پیش نصب شده وردپرس

معایب هاست وردپرس چیست؟

تنها نوعی میزبانی وب ایده‌آل برای وبسایت‌های وردپرس است و هیچ‌گونه استفاده دیگری ندارد.

هاست پرستاشاپ چیست؟

پرستاشاپ هم مانند بسیاری از CMS‌های دیگر یک نرم‌افزار تحت وب (open source) برای مدیریت محتوای وبسایت است. هاست پرستاشاپ بهینه شده برای میزبانی از وبسایت‌های ساخته شده توسط فروشگاه‌ساز پرستاشاپ است.

میزبانی وب یا هاست رایگان

میزبانی وب سایت به صورت رایگان امکان‌پذیر است، اما این گزینه اصلا پیشنهاد نمی‌شود. سرویس‌های هاست رایگان بسیار ضعیف و ناامن هستند. از سرویس‌های هاست رایگان می‌توانید تنها برای تست وب سایت خود استفاده کنید.

سرویس‌های هاست غیر رایگان، پهنای باند، فضای ذخیره‌سازی و قدرت پردازش بیشتر و به طور کلی می‌توان گفت امکانات غیر قابل مقایسه‌ نسبت به سرویس‌های هاست رایگان ارائه می‌دهند. علاوه‌ بر این، سرویس‌های هاست رایگان دارای خدمات اضافی مانند گواهی SSL، دامنه رایگان و حساب‌های ایمیل تجاری نیستند.

در آخر می‌توان گفت، هاست رایگان گزینه خوبی برای تست عملکرد یک وبسایت و یادگیری اصول ساخت یک وبسایت، از جمله مدیریت فایل، نگهداری وبسایت و نظارت بر امنیت آن است.

میزبانی سرور یا خدمات Colocation چیست؟

از آنجایی که ساخت و تجهیز دیتاسنتر بسیار سخت، هزینه‌بر و نیازمند دانش فنی است، شرکت‌های میزبانی که دارای دیتاسنتر اختصاصی هستند، خدمات Colocation ارائه می‌دهند. میزبانی سرور یا همان خدمات Colocation به این معناست که شما سرور خود را در دیتاسنتر شرکت میزبان قرار می‌دهید و از آن به عنوان هاست یا موارد دیگر استفاده می‌کنید.

شرکت میزبان در صورت مشاهده هرگونه مشکل فنی به شما اطلاع می‌دهد و در واقع از سرور شما محافظت می‌کند. شما باید قبل از استفاده از خدمات کولوکیشن، در مورد امنیت و تجهیزات ایمنی دیتاسنتر و همچنین پایداری اینترنت شرکت میزبان اطمینان حاصل کنید.

تفاوت هاست لینوکس و هاست ویندوز چیست؟

به طور کلی می‌توان گفت تفاوت هاست لینوکس و ویندوز، سیستم عامل‌ سرورها هستند. برای خرید هاست لینوکس لازم است بدانید که سیستم عامل سرور آن لینوکس و مناسب برای وبسایت‌هایی با زبان‌های برنامه‌نویسی پرکاربرد از جمله PHP ،Ruby ،Java و … است و برای خرید هاست ویندوز لازم است بدانید که سیستم عامل سرور آن ویندوز است، از زبا‌ن‌های برنامه‌نویسی ASP و ASP.NET پشتیبانی می‌کند. 

تفاوت هاست لینوکس با هاست ویندوز چیست؟

تفاوت هاست داخلی و هاست خارجی چیست؟

یکی از مواردی که هنگام خرید هاست باید به آن‌ توجه کنید، تاثیر هاست بر سرعت بارگذاری وب‌سایت است. محل جغرافیایی استقرار سروری که میزبان وب سایت است، تاثیر مستقیم بر لود اولیه وب سایت دارد. هر چه فاصله سرور و کاربر کمتر باشد، سرعت بارگذاری اولیه وبسایت سریع‌تر خواهد بود.

هاست داخلی همان هاست ایران است و به این معناست که دیتاسنتر میزبان در داخل ایران قرار دارد و هاست خارجی، دیتاسنتر در خارج قرار دارد که نتیجه می‌گیریم تفاوت هاست داخلی و هاست خارجی در موقعیت جغرافیایی دیتاسنتر است.

مطلب مرتبط  تفاوت SSL و TLS چیست؟ از کدام باید استفاده کرد؟

میزبانی وب یا هاست چگونه کار می‌کند؟

سروری که وبسایت شما را میزبانی می‌کند، در واقع نوعی کامپیوتر است که باعث بالا بودن وبسایت شما و نمایش آن به بازدیدکنندگان در فضای وب می‌شود. سرور میزبان به شما این امکان را می‌دهد که تمام داده‌های وبسایت را بر روی آن ذخیره کنید.

در واقع هنگامی که کاربر نام دامنه شما را در نوار آدرس مرورگر خود وارد می‌کند، سرور میزبان وبسایت تمام فایل‌های لازم برای بارگذاری و نمایش وبسایت شما را به مرورگر کاربر منتقل می‌کند.

شما می‌توانید خودتان میزبانی وبسای تتان را انجام دهید، اما انجام این کار نیاز به مهارت‌های فنی گسترده‌ و منابع قوی دارد. میزبانی وبسایت و در واقع داشتن دیتاسنتر اختصاصی، مستلزم راه‌اندازی و کانفیگ وب سرور از ابتدا تا انتها است که شامل تجهیزات، زیرساخت، سخت‌افزار و نرم‌افزار می‌شود. علاوه‌بر این، شما باید تمام امور تعمیرات و نگهداری را به صورت روتین خودتان انجام دهید.

هنگامی که شما هاستینگ وبسایتتان را به شرکت‌های میزبانی می‌سپارید، شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات میزبانی وب باید امنیت و عملکرد بهینه وبسایت شما را تضمین ‌کنند. علاوه‌بر این، بسیاری از جنبه‌های پیچیده میزبانی وبسایت، از نصب نرم‌افزار گرفته تا پشتیبانی فنی را برای شما ساده می‌کنند. پس اگر می‌خواهید خودتان میزبانی وبسایتتان را انجام دهید، بهتر است جنبه‌های مختلف را بسنجید و نکات مثبت و منفی شرکت‌های هاستینگ را با یکدیگر مقایسه کنید و در آخر بهترین و صحیح‌ترین تصمیم را بگیرید.

چگونه بهترین شرکت ارائه‌دهنده هاست یا میزبانی وب را انتخاب کنیم؟

همانطور که وبسایت شما رشد می‌کند، ممکن است به فضای ذخیره‌سازی اضافی، پهنای باند و انواع دیگر منابع نیاز داشته باشید. در این صورت، ممکن است به فکر ارتقای سرویس هاست خود بیفتید و یا سرویس‌های هاست ابری یا سرور مجازی ایران را برای وبسایت خود در نظر بگیرید.

بنابراین، یکی از مواردی که باید هنگام انتخاب شرکت هاستینگ و ثبت سایت به آن توجه کنید، ارائه‌ انواع خدمات میزبانی وب است که در صورت نیاز بتوانید هر لحظه آن را ارتقا دهید. علاوه‌بر این، هنگام تصمیم‌گیری بین ارائه‌دهندگان میزبانی وب، چند مورد برای تجزیه و تحلیل و مقایسه وجود دارد.

۱. کنترل پنل هاست را بررسی کنید

با کمک کنترل پنل هاست، می‌توانید سرویس هاست خود را بدون نیاز به ورود در وب سرور مدیریت کنید. بنابراین، بهتر است هنگام خرید هاست و یا خرید سرور، از خدمات شرکت‌های هاستینگ که یک کنترل پنل ساده و آسان جهت مدیریت هاست به کاربران در تمام سطوح مهارت ارائه می‌دهند، استفاده کنید.

به طور مثال، سی پنل یکی از محبوب‌ترین کنترل پنل‌های سرور لینوکس است. cpanel به کاربران اجازه می‌دهد تا تمامی امور را در یک واحد مدیریت کنند. در واقع سی پنل یکی از استانداردترین کنترل‌ پنل‌ها و آسان‌ترین راه برای مدیریت وبسایت شما است. کنترل پنل محبوب دیگری که برای مدیریت سرورهای با سیستم عامل لینوکس و ویندوز استفاده می‌شود، کنترل پنل پلسک است.

۲. Uptime شرکت ارائه‌دهنده میزبانی وب را بررسی کنید

نگهداری ضعیف یا ناپایدار وب سرورها، خرابی‌های مکرر و غیرمنتظره می‌تواند به طور جدی بر اعتماد کسب‌وکار و مشتریان شما تأثیر بگذارد. از این رو، اطمینان حاصل کنید که میزبان منتخب شما، چه Uptime را اعلام می‌کند و آیا این عدد واقعی است یا خیر.

۳. مشخصات فنی سرویس‌ هاستینگ مهم است

به غیر از انتخاب سرویس‌های میزبانی با مقدار کافی فضای دیسک، قدرت پردازش و پهنای باند، باید به دنبال ویژگی‌های دیگری باشید که به اجرای روان وبسایت شما کمک کند. لازم است که مشخصات فنی و بروز بودن سخت‌افزارها و نرم‌افزارها را علاوه‌ بر فضای دیسک، قدرت پردازش و دیگر مقادیر ارائه شده، بررسی کنید.

۴. بررسی دیتاسنتر اختصاصی شرکت میزبان

از موارد دیگری که باید هنگام مقایسه شرکت‌های میزبانی و ثبت سایت بررسی کنید، دیتاسنتر است. برخی شرکت‌های هاستینگ دارای دیتاسنتر اختصاصی هستند و تمامی سرویس‌های خود را به طور مستقیم از دیتاسنتر خود ارائه می‌دهند اما برخی دیگر، سرویس‌های هاستینگ خود را به صورت هاست ریسلر ارائه می‌‌کنند به این معنی که، تنها فروشنده سرویس هستند و سرویسی که ارائه می‌دهند برای شرکت یا دیتاسنتر دیگری است.

انتخاب شرکت میزبانی وب که دارای دیتاسنتر اختصاصی است، بسیار بهتر از دیگر مدل‌ها است، زیرا قابل اعتمادتر و مطمئن‌تر است و در صورت بروز هرگونه مشکل، شما به طور مستقیم با شرکت خدمات‌دهنده در ارتباط هستید.

۵. نظرات کاربران

با بررسی نظرات کاربران شرکت‌های میزبانی، می‌توان در مورد نوع خدمات و کیفیت سرویس‌ شرکت‌های مختلف اطلاعات کسب کرد و بهترین تصمیم را گرفت. نظرات کاربران را می‌توانید در وبسایت شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ، مقالاتی که خدمات هاستینگ را بررسی کرده‌اند و شبکه‌های اجتماعی بررسی کنید.

۶. بررسی امنیت سرویس‌ هاست

یکی از مواردی که باید برای انتخاب بهترین شرکت ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ بررسی کنید، اقدامات امنیتی است. در همین راستا اطمینان حاصل کنید که ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ مجهز به سیستم‌های امنیتی پیشرفته برای محافظت از سایت شما در برابر بدافزار یا حملات DDoS و غیره است. 

۷. پشتیبانی فنی ۲۴ ساعته

اگر وبسایت شما با تاخیرهای غیرمنتظره، خرابی‌ها یا حتی مشکلات امنیتی مواجه شود،  پشتیبانی فنی ۲۴ ساعته به کمک شما می‌آید. از این رو، بررسی کنید که آیا سرویس هاستینگ وبسایت شما، پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته را ارائه‌ می‌دهد یا خیر.

مورد دیگری که در هنگام بروز مشکل به شما کمک می‌کند، پایگاه دانش است. پایگاه دانش مجموعه‌ای از مقالات کاربردی است که در صورت بروز مشکل و یافتن راه‌حل می‌توانید از این مقالات استفاده کنید. پس بهتر است به داشتن پایگاه دانش نیز توجه کنید.

مطلب مرتبط  کنترل پنل دایرکت ادمین چیست؟ و چه ویژگی‌هایی دارد؟

۸. خدمات اضافی ارائه شده روی سرویس های هاستینگ

برخی از ارائه‌دهندگان خدمات هاستینگ، خدمات اضافه‌تری روی سرویس‌های هاستینگ خود ارائه‌ می‌دهند. سرویس هاستینگ اگر حاوی افزونه‌ها و سرویس‌هایی مانند گواهی SSL  یا حساب ایمیل تجاری ارزش بسیار بالایی دارد. از این رو، هنگام خرید هاست و دامین، می‌توانید به دنبال شرکت میزبانی باشید که روی سرویس هاستینگ به شما دامنه رایگان بدهد.

آیا راه‌اندازی سایت بدون خرید دامنه و هاست امکان‌پذیر است؟

خرید دامنه و هاست از اولین اقدامات برای راه‌اندازی وب سایت است. به طور کلی میزبانی وب، محلی است که اطلاعات وبسایت و فایل‌ها در آن ذخیره می‌شود و نام دامنه به عنوان هویت دیجیتالی وبسایت عمل می‌کند.

به عبارت دیگر، اگر می‌خواهید کسی غیر از شما آن را ببیند، خرید هاست و دامین ضروری است. خرید سرویس‌های هاستینگ از شرکت‌های میزبانی وب راحت‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین رویکرد برای میزبانی وب سایت است. 

با خرید سرویس‌های هاستینگ از شرکت‌های میزبانی وب، جنبه‌های فنی وبسایت شما توسط شرکت هاستینگ مانیتور و مراقبت می‌شود، بنابراین می‌توانید روی کارهای دیگری مانند بهینه‌سازی محتوای سایتتان تمرکز کنید.

نام دامنه معمولاً از یک نام وبسایت و یک پسوند مانند .com، .org، .ir و غیره تشکیل شده است و همان آدرسی است که کاربر با وارد کردن آن در مرورگر، وبسایت شما را می‌بیند. برخی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ مانند برتینا، خدمات ثبت دامنه را در کنار خدمات میزبانی انجام می‌دهند که امکان خرید دامنه و هاست و تمامی امور ثبت سایت تنها توسط یک شرکت برای شما فراهم می‌شود.

پس همان ابتدای کار، در مورد نام دامنه تصمیم بگیرید و در دسترس بودن آن را بررسی کنید. هنگامی که یک نام دامنه منحصر به فرد پیدا کردید، آن را از طریق شرکت ثبت‌کننده دامنه مانند برتینا، ثبت کنید. همچنین، خرید سرویس میزبانی که شامل ثبت دامنه رایگان باشد نیز راه‌حل مقرون به صرفه‌ای است.

لازم است بدانید، زمانی که از خدمات شرکت میزبانی وب سایت خود راضی نباشید، می‌توانید سایت خود را به یک هاست جدید انتقال دهید و به عبارتی شرکت میزبان خود را تغییر دهید. فقط نیاز است که مطمئن شوید، شرکت میزبان مقصد از چارچوب وبسایت شما پشتیبانی کند.

جمع‌بندی: هاست چیست؟ چگونه هاست مناسب انتخاب کنید؟

هنگام راه‌اندازی وبسایت، درگیر تصمیم‌گیری‌ها و چالش‌های بسیاری از جمله نوع هاست وبسایت و شرکت میزبان آن می‌شوید. فرقی ندارد وبسایت شما فروشگاهی باشد و یا وبلاگ شخصی، اولین اقدامات برای ثبت سایت در فضای وب، خرید هاست و دامین مناسب است.

هاست چیست؟ میزبانی وب یا همان هاست، سرویسی است که به وبسایت شما امکان می‌دهد به صورت آنلاین در دسترس باشد و کاربران بتوانند آن را ببینند. با یادگیری اصول هاست و شناخت انواع سرویس‌های هاستینگ، می‌توانید راه‌حلی مقرون‌ به ‌صرفه و قابل اعتماد برای وبسایت خود پیدا کنید.

هنگامی که خدمات و ارائه‌دهندگان مختلف هاست را بررسی می‌کنید، نیازهای خود را در نظر داشته باشید و مزایا و معایب شرکت‌های میزبانی وب را تجزیه و تحلیل کنید.

سرویس‌های هاستینگ انواع مختلفی از جمله هاست اشتراکی، سرویس مجازی، سرور اختصاصی و غیره دارند که با توجه به نیاز وبسایتتان می‌توانید مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

هاست اشتراکی سرویسی است که چندین کاربر، منابع سرور از جمله حافظه، قدرت پردازش و فضای ذخیره‌سازی سرور را به صورت مشترک استفاده می‌کنند و مناسب وبسایت‌های کوچک و تازه‌کارها است. سرور مجازی سروری است که با استفاده از سیستم‌های مجازی‌ساز به چند قسمت تقسیم می‌شود و هر یک از این بخش‌ها به یک کاربر اختصاص داده می‌شود. در سرویس هاست اختصاصی یا همان سرور اختصاصی، یک سرور به صورت کامل در اختیار یک کاربر قرار می‌گیرد که این سرویس از امنیت بسیار بالایی برخوردار است.

برتینا از بهترین ارائه‌دهندگان خدمات میزبانی وب است که سرویس‌های مختلف هاست را در اختیار کاربران مختلف قرار می‌دهد. سرویس‌های برتینا از امنیت، پایداری و سرعت بسیار بالایی برخوردارند. تمامی سرویس‌های هاست برتینا دارای آپتایم ۹۹.۹ است. همچنین پشتیبانی فنی ۲۴ ساعته واقعی در ۷ روز هفته از مزایایی است که شرکت برتینا را از دیگر شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ متمایز می‌کند.

دیتاسنتر برتینا واقع در ساختمان اصلی شرکت برتینا، در خیابان ستارخان، است که موجب لود وبسایت شما با سرعت فوق‌العاده بالایی می‌شود. علاوه‌بر خرید دامنه و هاست، شما می‌توانید تبلیغات گوگل ادز خود را به برتینا بسپرید. در صورت نیاز به مشاوره و اطلاع از قیمت هاست، خرید هاست ویندوز، خرید هاست لینوکس، خرید سرور مجازی ایران و دیگر خدمات برتینا، به سایت برتینا bertina.ir مراجعه کنید و یا با شماره ۶۱۰۶۴-۰۲۱ تماس بگیرید.

 

منابع:

https://www.techopedia.com

https://www.namecheap.com

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 11

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *