انتقال دامنه به مالکی دیگر
نحوه انتقال دامنه به مالکی دیگر
می 10, 2023
بدافزار یا Malware چیست؟
می 15, 2023
کاهش سرعت سایت پس از نصب گواهی SSL

آیا گواهینامه SSL سرعت سایت را پایین می‌آورد؟

آیا گواهینامه SSL سرعت سایت را پایین می‌آورد؟

نصب گواهی SSL برای هر وب‌سایتی که می‌خواهد ارتباط امن بین سرور و مشتری را تضمین کند، یک مرحله ضروری است. بسیاری از مالکان وب سایت‌ها متوجه شده‌اند که عملکرد وب سایت آن‌ها پس از نصب گواهی SSL کاهش می‌یابد. در این مقاله می‌خواهیم ببینیم که آیا پس از نصب گواهی SSL سرعت سایت کاهش می‌یابد یا خیر.

به‌طور کلی هنگامی که گواهی SSL برای سایت خود تهیه می‌کنید، در واقع یک لایه امنیتی پیش از ورود به وب سایت اضافه می‌کند که می‌تواند باعث شود سرعت ورود به وبسایت کاهش یابد. این کاهش سرعت، مقدار زیادی نیست که بتوان به راحتی آن را احساس کرد. در ادامه به جزییات آن بیشتر می‌پردازیم.

گواهی SSL چیست؟

گواهی SSL، گواهی دیجیتالی است که برای ایمن‌سازی ارتباط بین وب سرور و مرورگر وب استفاده می‌شود. این گواهی امنیتی برای رمزگذاری داده‌هایی که بین دو سیستم یا کاربر و سرور رد و بدل می‌شوند، مورد استفاده قرار می‌گیرند تا اطمینان حاصل شود که داده‌ها امن و خصوصی نگه‌داشته می‌شوند. گواهی SSL همچنین به احراز هویت وبسایت کمک می‌کند و اطمینان می‌دهد که وبسایت قانونی است و سایتی مخرب نیست. گواهی SSL یک مرحله‌ی ضروری برای هر وب سایتی است که می‌خواهد ارتباط امن بین سرور و مشتری را تضمین کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه گواهی SSL چیست، پیشنهاد می‌شود مقاله‌ی لینک شده را مطالعه کنید.

چرا وبسایت پس از نصب گواهی SSL کند می‌شود؟

هنگامی که گواهی SSL روی یک وب سایت نصب می‌شود، یک لایه امنیتی دیگر، پیش از ورود به سایت، اضافه می‌شود. به این معنی که هنگام ورود به سایت باید از این لایه امنیتی عبور کنید و اطلاعاتی باید پردازش شوند. علاوه بر این، گواهی SSL باید توسط مرورگر وب تأیید شود، که می تواند باعث کاهش سرعت ورود شما به وبسایت شود. در واقع این کاهش سرعت به وبسایت مربوط نمی‌شود زیرا پیش از ورود شما به وبسایت است.

مطلب مرتبط  انتقال اطلاعات از طریق Mailbox Migration به سرویس میزبانی ایمیل

از این رو هنگامی که سرعت لود سایت شما توسط موتورهای جستجو سنجیده می‌شوند، مدت زمان گذر از لایه امنیتی SSL را حساب نمی‌کنند. پس در نهایت می‌توان گفت که گواهی SSL تاثیری در سرعت لود وبسایت شما نخواهد داشت و تنها زمان نمایش سایت را به مقدار بسیار اندکی کاهش می‌دهد.

چرا وبسایت پس از نصب گواهی SSL کند می‌شود؟

نحوه بهبود عملکرد سایت پس از نصب گواهی SSL

چندین راه برای بهبود عملکرد سایت وجود دارد که مالکان وبسایت می‌توانند پس از نصب گواهی SSL انجام دهند. اولین قدم این است که مطمئن شوید که گواهی SSL به درستی پیکربندی شده است یا خیر. برای انجام این کار لازم است که به‌روز بودن گواهی و وجود تمامی اقدامات امنیتی را بررسی کنید. علاوه‌بر این، صاحبان وبسایت باید اطمینان حاصل کنند که وب سرور آن‌ها به‌درستی پیکربندی شده است تا اقدامات امنیتی اضافی را انجام دهد. راه دیگر برای بهبود عملکرد، استفاده از شبکه توزیع محتوا (CDN) است.

 CDNشبکه‌ای از سرورهایی است که در سرتاسر جهان قرار دارند و برای ارائه محتوا به کاربران استفاده می‌شوند. با استفاده از CDN، مالکان وبسایت می‌توانند اطمینان حاصل کنند که محتوای آن‌ها بدون توجه به موقعیت مکانی کاربر، در سریع‌ترین زمان ارائه می‌شود. علاوه‌بر این، یک CDN می‌تواند به کاهش بار روی سرور وب کمک کند و در نتیجه عملکرد بهتری داشته باشد.

در نهایت، مالکان وبسایت باید از فایروال (WAF)  استفاده کنند. WAF یک اقدام امنیتی است که برای محافظت از وبسایت‌ها در برابر حملات مخرب طراحی شده است. با استفاده از WAF، مالکان وبسایت می‌توانند اطمینان حاصل کنند که وب سایت آن‌ها در برابر حملات مخرب محافظت می‌شود، که این امر می‌تواند به بهبود عملکرد کمک کند.

مطلب مرتبط  معرفی 37 اشتباه رایج در سئو

جمع‌بندی: کاهش سرعت سایت پس از نصب گواهی SSL

در این مقاله گفتیم که نصب گواهی SSL برای هر وب سایتی که می‌خواهد ارتباط امن بین سرور و مشتری را تضمین کند، یک مرحله ضروری است. با این حال، برخی باور دارند که سرعت سایت پس از نصب گواهی SSL کاهش می‌یابد. کاهش سرعت سایت پس از نصب گواهی SSL در واقع اشتباه است و گواهی SSL به‌ طور مستقیم روی سرعت لود سایت تاثیر نمی‌گذارد بلکه این گواهی لایه‌‌‌ای امنیتی پیش از ورود به وبسایت ایجاد می‌کند که گذر از این لایه و پردازش اطلاعات مقدار اندکی به زمان نمایش سایت می‌افزاید اما تاثیری بر سرعت لود سایت ندارد.

برتینا، ارائه‌دهنده گواهی SSL از نوع EV، DV، OV و… است. کارشناسان برتینا، همواره پاسخگوی شما هستند که می‌توانید از طریق شماره تلفن ۶۱۰۶۴-۰۲۱ با متخصصان برتینا تماس بگیرید و نیاز‌های خود را بیان کنید تا بهترین و مناسب‌ترین سرویس را به شما معرفی کنند.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 1

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

آناهیتا بادافره

Latest posts by آناهیتا بادافره (see all)

مطلب مرتبط  سوالات متداول درباره سرور اختصاصی (پاسخ به ۷ سوال مهم)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *