چه مدت طول می‌کشد تا موقعیت مکانی شما در گوگل مپ تایید شود؟
چه مدت طول می‌کشد تا موقعیت مکانی شما در گوگل مپ تایید شود؟
سپتامبر 13, 2022
سرور مجازی ویندوز چیست؟
اکتبر 2, 2022
چگونه کانال یوتیوب خود را تبلیغ کنیم؟

چگونه کانال یوتیوب خود را تبلیغ کنید؟

۶ راه برای تبلیغ کانال یوتیوب

باتوجه به تعداد بسیار زیاد کاربران فعال در یوتیوب، برای اینکه کانال یا چنل یوتیوب شما دیده‌ شود، باید تا حد امکان از روش‌های تبلیغاتی استفاده کنید و یکی از روش‌های تبلیغات، تبلیغ در یوتیوب است. سوالی که پیش می‌آید این است که چگونه کانال یوتیوب خود را تبلیغ کنید؟ در ادامه، مهم‌ترین، کاربردی‌ترین و سریع‌ترین روش‌های تبلیغات کانال یوتیوب را به شما می‌گوییم. 

یوتیوب به عنوان دومین سایت پربازدید در دنیا، بستری مناسب برای بسیاری از دیجیتال مارکترها، کارآفرینان، گیمرها، سیاستمداران و … است. بسیاری از افراد فعال در حوزه‌های مختلف، کانالی در یوتیوب راه‌اندازی کرده‌اند و یا در فکر راه‌اندازی آن هستند و می‌توان گفت، هر روزه به تعداد کاربران این پلتفرم افزوده می‌شود. از این رو، دیده‌شدن در این فضا به آسانی گذشته نیست.

ناامید نشوید؛ زیرا راه‌هایی وجود دارد تا بتوانید مخاطبان را جذب کانال یوتیوب خود کنید. برای رسیدن به این هدف، تنها کافیست به مواردی که در ادامه گفته‌ایم، عمل کنید.

۱. کلمات کلیدی سازگار با گوگل را انتخاب کنید

برای اینکه بازدیدکنندگان و دنبال‌کنندگان کانال یوتیوب شما افزایش یابند، لازم است که روی سئو کانال یوتیوب خود کار کنید. برای شروع، ابتدایی‌ترین کار این است که نیاز مخاطب خود را بررسی کنید. به عبارتی دیگر، ببینید که کاربر شما چه مواردی را جستجو می‌کند و در کانال شما به دنبال چه چیزی است.

همه افراد با هدف دقیق تماشای ویدیو وارد Youtube نمی‌شوند، بلکه برخی از آن‌ها هنگامی که در گوگل عبارتی را جستجو می‌کنند، مسیر آن‌ها به تماشای ویدیوهای یوتیوب می‌رسد. در واقع، هنگامی که در گوگل عبارتی را جستجو می‌کنید، ویدیوهای یوتیوب برای بسیاری از جستجوها، در اولویت بالاتری نسبت به سایت‌ها و دیگر پلتفرم‌ها قرار می‌گیرد و از این‌ طریق، گوگل کاربر را به ویدیوهای یوتیوب هدایت می‌کند. 

چگونه کلمات کلیدی برای ویدیوهای یوتیوب پیدا کنیم؟

برای بهبود سئو کانال یوتیوب خود، می‌توانید از روش‌های زیر کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید: 

  • ابزار Google Ads Keyword Planner
  • گزینه‌های پیشنهادی صفحه نتایج جستجوی گوگل
  • بررسی کانال‌های رقبا
  • استفاده از پیشنهادات نوار جستجو یوتیوب
مطلب مرتبط  متای توضیحات یا Meta Description و نقش آن در سئو

۲. از عناوین مختصر ولی جذاب استفاده کنید

در پاسخ به این سوال که چگونه کانال یوتیوب خود را تبلیغ کنید، باید بگوییم که یکی از راه‌های ساده که نیازی به هزینه ندارد، نوشتن عناوین مختصر و جذاب برای ویدیوهایتان است. عنوان ویدیو، اولین چیزی است که کاربران هنگام جستجوی هر موضوعی می‌بینند و اگر عنوان جذاب نباشد و به خوبی بیانگر محتوای ویدیو نباشد، روی آن ویدیو کلیکی نمی‌شود. 

چگونه عنوان جذاب در یوتیوب بنویسیم؟

کوتاه‌نویسی را هرگز فراموش نکنید. طبق آمار و ارقام، محبوب‌ترین ویدیوهای یوتیوب معمولاً کوتاه‌ترین عناوین را دارند. سعی کنید، عناوینی که می‌نویسید کمتر از ۶۰ کاراکتر باشد.

کلیدواژه‌ها را در ابتدای عنوان قرار دهید. بسیاری از مخاطبان، روی ابتدای عنوان تمرکز می‌کنند و ادامه آن را نمی‌خوانند. از این رو، برای اینکه مخاطب خود را به راحتی از دست ندهید، حتما سعی کنید که همان ابتدا، کلیدواژه را قرار دهید.

عناوین واقعی بنویسید. به این معنی که تنها تعداد کلیک روی ویدیو مهم نیست؛ بلکه مهم این است که بیننده را به مخاطب وفادار تبدیل کنید.

برای تبلیغ کانال یوتیوب خود با مخاطبان تعامل داشته باشید

۳. برای تبلیغ کانال یوتیوب خود با مخاطبان تعامل داشته باشید

به نظرات مثبت و منفی مخاطبان خود با استفاده از روش‌های مختلف پاسخ دهید. به طور مثال، ویدیویی بسازید و در آن به نظرات مخاطبانتان پاسخ دهید و با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین از تجزیه و تحلیل رفتار مخاطبانتان می‌توانید مسیر محتوای خود را پیدا کنید.

برای تعامل بیشتر نیز می‌توانید پرسش‌ و‌ پاسخ را امتحان کنید. پرسش و پاسخ، یکی از مؤثرترین راه‌ها برای ایجاد یک انجمن در YouTube است. از مخاطبانتان بخواهید که سوالات خود را از طریق کامنت، ایمیل یا توییت برای شما ارسال کنند. سپس یک ویدیو بسازید و در آن به سوالات پرسیده شده پاسخ دهید.

با نشان دادن این موضوع که به مخاطبان خود اهمیت می‌دهید، زمان تماشا، تعداد بازدیدها و تعامل را افزایش خواهید داد. به‌علاوه، وقتی ایده‌های تازه‌ای برای محتوای جدید ندارید، پرسش و پاسخ می‌تواند نجات‌بخش باشد.

مطلب مرتبط  نحوه احراز هویت اشخاص حقیقی در ایرنیک

۴. Call-To-Action به ویدیوهای خود اضافه کنید

یک CTA جذاب را در ویدیوی خود بگنجانید تا از مخاطب‌هایی که به سختی به دست آورده‌اید بیشترین ری‌اکشن یا واکنش را بگیرید. شاید بخواهید بینندگان خود را تشویق کنید تا ویدیوی شما را لایک کنند یا به اشتراک بگذارند. شاید هم از آن‌ها بخواهید تا به وب سایت شما مراجعه و از خدماتتان استفاده کنند. فراموش نکنید که بهترین CTAها، همیشه واضح، قانع کننده و کوتاه هستند.

چگونه برای تبلیغ کانال یوتیوب خود، مخاطبان را در یوتیوب دعوت به انجام کاری کنیم؟

YouTube یک اکستنشن پولی برای CTA دارد اما شما می‌توانید درخواست خود را در ویدیو به مخاطبانتان بگویید و هزینه‌ای هم پرداخت نکنید. برای داشتن CTA موثر به نکات زیر توجه کنید: 

  • مستقیم به دوربین نگاه کنید و شفاف به بینندگان بگویید که باید چه کاری انجام دهند.
  • از بینندگان بخواهید که نظراتشان را زیر ویدیو برای شما کامنت و لایک کنند و همچنین به اشتراک بگذارند.
  • یک اسکرین شات که درخواست شما را به طور خلاصه گفته باشد، به انتهای ویدیوی خود اضافه کنید.

۵. تبلیغ کانال یوتیوب از طریق گوگل ادز

شما می‌توانید از طریق گوگل ادز خیلی سریع کانال یوتیوب خود را به افراد بسیار زیادی معرفی کنید. تبلیغات گوگل ادز، در پربازدیدترین وبسایت‌های دنیا مانند گوگل و یوتیوب نمایش داده می‌شوند. از این رو، سریع‌ترین و راحت‌ترین راه برای افزایش بازدیدکنندگان کانال یوتیوب شما است. 

برای این کار، در ابتدا تعدادی ویدیوی قوی و باکیفیت بسازید، سپس برای افزایش بازدیدکنندگان ویدیوهای یوتیوب خود از طریق شرکت‌های معتبر، تبلیغات گوگل را سفارش دهید.

هزینه تبلیغ در یوتیوب چقدر است؟ 

از آنجایی که هزینه تبلیغات گوگل ادز به طور مزایده‌ای مشخص می‌شود، پس نمی‌توان عدد دقیقی را اعلام کرد. هزینه تبلیغ در یوتیوب براساس کلمات کلیدی، سختی کلمات و … کاملا متفاوت است.

تبلیغ کانال یوتیوب از طریق گوگل ادز

۶. کانال یوتیوب خود را به روش گوگل تبلیغ کنید

گوگل در وبسایت خود اشاره کرده است که ویدیوهای خود را در شبکه‌های اجتماعی دیگر از جمله، لینکدین، اینستاگرام و … به اشتراک بگذارید. همچنین، کانال YouTube خود را تا آنجا که می‌توانید به وب سایت‌ها و وبلاگ‌ها لینک دهید. از API‌های YouTube برای نشان دادن کانال یوتیوب خود در وبسایتتان استفاده کنید تا کاربرانتان متوجه حضور شما در یوتیوب شوند.

مطلب مرتبط  حقایق و نکات جالب در مورد شرکت گوگل – قسمت دوم

همچنین گوگل تاکید می‌کند که اگر محصولی را معرفی می‌کنید، تا حد امکان اطلاعات آن محصول از جمله، نام تجاری، مدل و … را به عنوان برچسب در ویدیو درج کنید. طبق گفته گوگل برای افزایش بازدید کانال یوتیوب خود، باید با مخاطبانتان تعامل داشته باشید که پیش‌تر هم به این موضوع پرداختیم. 

جمع‌بندی: چگونه کانال یوتیوب خود را تبلیغ کنیم؟

یوتیوب دومین سایت محبوب در دنیا است و باتوجه به تعداد کاربران آن، بهترین پلتفرم برای رشد و توسعه افراد و سازمان‌ها است. از آنجایی که هر روزه تعداد کانال‌های یوتیوب در حال افزایش است، دیده شدن در این پلتفرم به آسانی گذشته نیست. برای اینکه کانال یوتیوب شما دیده شود، لازم است بدانید که چگونه کانال یوتیوب خود را تبلیغ کنید. در این مقاله روش‌هایی ساده و پیچیده به شما معرفی کرده‌ایم.

برتینا، ارائه‌دهنده انواع تبلیغات گوگل ادز است. برای استفاده از سریع‌ترین روش برای افزایش بازدیدکنندگان کانال یوتیوب خود، می‌توانید از تبلیغ در یوتیوب برتینا استفاده کنید. برای سفارش تبلیغ، همین الان به مشاوران گوگل ادز برتینا تیکت ارسال کنید. 

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 4.5 / 5. تعداد نظرات : 2

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *