ابزارهای اینستاگرام
معرفی ابزارهای اینستاگرام برای افزایش فروش و بازاریابی
دسامبر 11, 2019
لوگوی اسنپ چت
20 واقعیت شگفت انگیز درباره اسنپ چت که نمیدانید!
فوریه 23, 2020
اهمیت بازاریابی در اینستاگرام

10 روش برای استفاده از اینستاگرام در جهت بهبود کسب و کار

اینستاگرام

برندهای تجاری به صورت مداوم به دنبال روش هایی برای برقراری ارتباط ساده و موثر با مخاطبان هدف خود هستند. از طرفی به دنبال حذف آرام روش های سنتی، برای رسیدن به هدف خود بیشتر به شبکه های اجتماعی روی آورده اند.

شبکه های اجتماعی در مقایسه با باقی کانال های بازاریابی، با بودجه کمتری کسب و کارها را به مخاطبان هدفشان رسانده و به آن ها کمک می کنند. اینستاگرام یکی از پلتفرم هایی است که به صورت چشمگیر در رشد کسب و کارها و پیشبرد اهداف تجاری آن ها نقش دارد. ماهانه یک میلیارد نفر از اینستاگرام استفاده می کنند. این آمار نشان دهنده پتانسیل بالای این شبکه اجتماعی در دستیابی به مخاطبان هدف کسب و کارها است. 

 

اینستاگرام برای کسب و کارها ارقام بیانگر چه چیزی هستند؟

اینستاگرام از سال 2010 فعالیت خود را آغاز کرده است و طی این چند سال محبوبیت بالایی نیز پیدا کرده است. آمارهای خارق العاده ی این شبکه اجتماعی نشان دهنده تاثیر گذاری بالای آن بر کسب و کارها و افزایش تعداد مشتریانشان است. آمار مذکور به شرح زیر است:

  • 90 درصد از 100 برند برتر دارای اکانت اینستاگرام هستند
  • 80 درصد از اکانت های شخصی حداقل یک برند را فالو کرده اند
  • از هر سه استوری مشاهده شده توسط کاربران یکی از آن ها متعلق به برندها است
  • 50 درصد از برندها ماهی یک استوری منتشر می کنند
  • 2 میلیون تبلیغ کننده به صورت ماهانه در اینستاگرام فعالیت دارد

تمام این ارقام مدرکی برای اثبات قدرتمند بودن اینستاگرام به عنوان پلتفرمی تجاری است. چنانچه صاحب برند هستید، مطمئنا این ارقام اینستاگرام را برای شما تبدیل به پلتفرم جذابتری کرده است.

 

استفاده از اینستاگرام برای رشد کسب و کارها

مطمئنا اینستاگرام برای برندها یکی از بهترین پلتفرم های شبکه های اجتماعی برای سرمایه گذاری است. در ادامه به بررسی استراتژی هایی برای بهبود و افزایش مخاطبان اکانت تجاری اینستاگرام می پردازیم:

1 – با کاربران خود تعامل داشته باشید

نرخ تعامل برای ارتقا هر کسب و کاری حیاتی است. هدف طولانی مدت اکانت اینستاگرام کسب و کارها می بایست به جای افزایش تعداد فالوور، افزایش نرخ تعامل با کاربران باشد. برندها باید توجه داشته باشند که در شبکه های اجتماعی با فالوورهای خود ارتباط برقرار کرده و برای برقراری تعامل زمینه سازی کنند. به کامنت ها پاسخ دهند و در پست ها و استوری های خود از عبارات فراخوان (call to action)  همچون ثبت نام کنید، کلیک کنید و .. برای جلب توجه استفاده کنند.

مطلب مرتبط  شاخص عملکرد کلیدی یا KPI چیست؟

2 – انتشار استوری را جدی بگیرید

اینستاگرام پلتفرمی با تعامل بالا است و در هنگام انتشار استوری، این تعامل حتی بیشتر نیز می شود.  استوری اینستاگرام محلی برای قراردهی تصاویر و ویدئوهای کوتاهی است که تنها 24 ساعت نمایش داده می شود. اگرچه قابلیت انتشار استوری ابتدا در اسنپ چت راه اندازی شد ولی استوری های اینستاگرام در بین برندها و حتی کاربران محبوبیت و موفقیت خیلی بیشتری به دست آورد. غالبا برندها با انتشار استوری های خلاقانه سعی در برقراری تعامل با کاربران و حتی گاهی وایرال شدن دارند.

3 – همه چیز را آنالیز کنید

در هنگام استفاده از اینستاگرام برای کسب و کار خود، باید تمام معیارهای مدنظر خود را از همان ابتدا ثبت کرده تا بتوانید روند عملکرد خود را به مرور زمان آنالیز کنید. ابزارهای بسیاری زیادی برای دریافت گزارش از اینستاگرام وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید بیشترین بازخورد را از اکانت خود به دست آورده و متوجه شوید چه اقداماتی برای برند شما عملکرد خوبی دارد. پیشنهاد میکنم حتما فالوور و ترافیک ارجاعی از اینستاگرام به سایت را بررسی کنید.

4 – بیو (BIO) قوی در اینستاگرام بنویسید

بیوی اینستاگرام در کنار اینکه مکان مناسبی برای مطلع سازی مخاطبان از هدف و عملکرد برند است، جایی برای نمایش خلاقیت ادمین اکانت است. در این قسمت می توانید شخصیت برند خود را به نمایش گذاشته ولی توجه داشته باشید خیلی در این امر زیاده روی نکنید. کلید موفقیت این است که با صداقت باشید. فراموش نکنید حتما در قسمت بیو آدرس URL سایت خود را قرار دهید، چنانچه آدرس سایتتان خیلی طولانی است پیشنهاد می شود ابتدا آن را با ابزارهای کوتاه کننده لینک کوتاه کرده و آن را در بیو قرار دهید. بیوی خوب اینستاگرام یک Call to action قوی است، بنابراین مطمئن شوید یک بیوی خلاقانه، جذاب با احتمال دریافت کلیک بالا برای اکانت خود داشته باشد.

5 – از اینفلوئنسرها استفاده کنید

همکاری با اینفلوئنسرها یکی از روش های قدرتمند برای رشد اکانت اینستاگرام کسب و کار شما است. اینفلوئنسرها افرادی هستند که به واسطه تعداد فالوورها و نرخ تعامل بالا با آن ها، امکان تاثیرگذاری بر افراد زیادی در شبکه های اجتماعی را دارند. توجه داشته باشید انتخاب اینفلوئنسر مناسب نقش حیاتی در موفقیت دارد. غالبا سلبریتی ها تعداد فالوورهای بالایی دارند ولی همسو بودن فعالیت آنها با برندتان را فراموش نکنید. میکرو اینفلوئنسرها غالبا تعداد فالوورهای کمتری دارند ولی دارای نرخ تعامل بالاتری هستند و می توانند سود بیشتری برای برندها داشته باشند.

مطلب مرتبط  Gamification چیست؟ - گیمیفیکیشن چیست؟

اینستاگرام

 

6 – عملکرد اینستاگرام در کنار دیگر شبکه های اجتماعی بهتر است

اینستاگرام شبکه اجتماعی است که عملکردش در کنار دیگر شبکه های اجتماعی همچون فیسبوک و توییتر نتیجه بهتری به دنبال خواهد داشت. پیشنهاد می شود توییتر و فیسبوک را به اینستاگرام خود لینک کنید در این صورت می توانید به پست های خود را به صورت اتوماتیک در توییتر، فیسبوک و تامبلر منتشر کنید، بنابراین می توانید به سادگی با مخاطبان این شبکه های اجتماعی نیز ارتباط برقرار کنید.

7 – با برنامه پست منتشر کنید

یکی دیگر از مواردی که در هنگام مدیریت اکانت اینستاگرام کسب و کار خود باید به آن توجه کنید داشتن یک برنامه مشخص برای انتشار پست ها است. موضوع و زمان مناسب برای انتشار پست را از دید مخاطبین خود پیدا کرده و آن را روال کار خود قرار دهید. برای برقراری تعامل با کاربران نیازی نیست که هر روز تعداد خیلی بالایی پست منتشر کنید فقط در نظر داشته باشید نباید برای مدت طولانی خاموش بوده و هیچ پستی منتشر نکنید. کلید موفقیت در حقیقت پیدا کردن توازنی بین این دو مورد است.

8 – مخاطبین خود را درگیر کنید

یکی از روش هایی که هم محتوای جدید برای انتشار به همراه دارد و هم نرخ تعامل را افزایش می دهد درگیر کردن کاربران و به واسطه آن انتشار تصاویر ارسالی آن ها است. به عنوان مثال، چنانچه محصولی را به فروش می رسانید، فالوورهای خود را تشویق به ارسال تصاویر خود در هنگام استفاده از محصولاتتان کنید. همچنین می توانید این ایده را با برگزاری یک مسابقه و در نظر گرفتن جایزه برای آن حتی برای مخاطبین خود جذاب تر کنید. انتشار محتوای ایجاد شده توسط کاربر، زمانی که به درستی انجام شود دارای مزایای بسیار زیادی برای برند شما بوده و شهرت و تعامل آن را افزایش می دهد.

مطلب مرتبط  بازاریابی در اینستاگرام ؛ تعیین استراتژی ، اهداف و راهکارها

9 – محتوای با کیفیت منتشر کنید

همیشه ایجاد و انتشار محتوای با کیفیت را اولویت خود قرار دهید و هیچگاه تنها به این دلیل که مطابق با روال پیج خود پیش رفته و در ساعت مشخص پستی را منتشر کرده، محتوای بی کیفیت را پست نکنید. یکی دیگر از اشتباهات رایج استفاده بیش از اندازه از هشتگ است. در هر پست خود تنها از چند هشتگ مرتبط استفاده کنید. استفاده از هشتگ های متعدد و بی ارتباط با پست ممکن است اسپم شناسایی شده و به اصطلاح shadow-banned شود، در این حالت پست شما دیگر برای هیچ فردی به نمایش در نمی آید.

10 – گزینه های تبلیغاتی را نیز در نظر بگیرید

درحالی که اینستاگرام یک پلتفرم عالی برای تبلیغات ارگانیک است ولی برای تبلیغات دارای ابزارهای هدف گذاری دقیق و خیلی خوبی است. به عنوان مثال، در هنگام تبلیغات در اینستاگرام می توانید رده سنی مخاطبان خود را با هدف دریافت بازخورد عالی از تبلیغات مشخص کنید.

اگر چه استفاده از اینستاگرام برای برندها می تواند خیلی مفید باشد ولی نباید انتظار داشته باشید طی یک روز نتیجه و بازخورد فوق العاده ای از آن به دست آورید. در نظر داشته باشید اینستاگرام یک بستر فوق العاده برای دسترسی و جذب مخاطب و برقراری ارتباط با آنان است و در صورت مدیریت صحیح در طولانی مدت بازخورد مثبتی خواهد داشت.

منیع : thriveagency

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 1

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *