ppc یا تبلیغات کلیکی چیست؟ بررسی تبلیغات کلیکی همسان و غیرهمسان
تبلیغات کلیکی یا pay per click چیست؟
می 21, 2022
هاست چیست و انواع هاست کدامند؟ هر آنچه لازم است در مورد هاست بدانید
هاست چیست و انواع هاست کدامند؟ هر آنچه لازم است در مورد میزبانی وب بدانید!
ژوئن 8, 2022
هاستینگ

11 راهکار داشتن وبسایت موفق

زیر ساخت وبسایت

فرقی ندارد که شما یک نویسنده هستید که می‌خواهید مجموعه مخاطبان خود را گسترده کنید و یا صاحب فروشگاهی هستید که می‌خواهید فروش خود را افزایش دهید و شاید هم بخواهید به صورت آنلاین درآمد داشته باشید، در هر صورت برای داشتن وبسایت موفق لازم است که رازهای موفقیت وبسایت را بدانید.

در سال‌های اخیر، فضای وب از سایت‌ها اشباع شده است. با توجه به این موضوع داشتن وبسایت کار آسانی نیست، اما در این مقاله ۱۱ رازی که می‌تواند وبسایت شما را از دیگر وبسایت‌ها متمایز کند را بررسی می‌کنیم.

  1. اهداف تعریف شده
  2. دامنه مناسب
  3. وب هاستینگ مناسب
  4. توضیح واضح در مورد کسب‌وکارتان
  5. سیستم مدیریت محتوای خوب (CMS) 
  6. پلتفرم تجارت الکترونیک (E-commerce)
  7. طراحی جذاب
  8. بهینه‌سازی (SEO)
  9. محتوای با کیفیت
  10. تحلیل و بررسی سایت
  11. برنامه روتین تعمیر و نگهداری سایت

۱.برای داشتن وبسایت موفق اهدافتان را مشخص کنید

قبل از انجام هر کاری در راستای ساخت وبسایت، باید تصمیم بگیرید که از وبسایت خود چه انتظاری دارید. آیا قرار است یک وبسایت فروشگاهی باشد که از آن برای فروش محصولات استفاده می‌کنید؟ یا پلتفرمی برای معرفی خدمات خود می‌خواهید؟ یا شاید هم به دنبال پلتفرمی برای به اشتراک گذاشتن افکار و ایده‌های خود هستید.

بهتر است در همین ابتدا هدف خودتان را از داشتن وبسایت مشخص کنید زیرا تغییر کاربری سایت ساخته شده بسیار دشوار و هزینه‌بر است.

۲.انتخاب دامنه مناسب برای وبسایتتان

خرید دامنه

اولین قدم برای داشتن وبسایت موفق، انتخاب نام دامنه مناسب است. نام دامنه وبسایت شما می‌تواند موجب موفقیت و یا شکست وبسایت شما شود. پس از ثبت دامنه، امکان تغییر آن وجود دارد اما کار دشواری است پس بهتر است که همان ابتدا، در انتخاب دامنه دقت کنید.

اما سوال اینجاست که انتخاب دامنه مناسب چگونه است؟ دامنه خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

  • نام دامنه وبسایتتان باید شامل اسم برندتان باشد.
  • باید به یادماندنی باشد.
  • نام دامنه مناسب باید تک املایی باشد.
  • دامنه مناسب باید کوتاه و حداکثر ۱۴ حرف باشد.
  • بدون عدد، خط تیره و دیگر کاراکترهای غیر معمول باشد.
  • دارای پسوند (TLD) شناخته شده مانند .com باشد.

همچنین در کنار رعایت موارد بالا، می‌توانید یک دامنه سئو پسند انتخاب کنید، به این معنی که دامنه وبسایتتان شامل یکی از مهمترین کلمات کلیدی شما می‌شود.

۳. هاستینگ امن، با کیفیت و مناسب برای وبسایتتان انتخاب کنید

صرفه ‌جویی در میزبانی وب و انتخاب ارزان‌ترین سرویس می‌تواند وسوسه انگیز باشد. اما کار اشتباهی است. 

شاید میزبانی وب ارزان در ابتدا به صرفه باشد، اما در ادامه برای شما هزینه‌ی زیادی خواهد داشت. داون شدن سایت، سرعت پایین، عدم وجود پشتیبانی، پایین آمدن رتبه وبسایت در موتورهای جستجو و… می‌تواند از عوارض سرویس هاستینگ نامناسب باشد. با توجه به موارد بالا، اگر به دنبال موفقیت وبسایت خود هستید، در انتخاب شرکت میزبانی خود دقت کنید. 

مطلب مرتبط  آموزش نحوه افزودن مگا منو به سایت وردپرس

۴. توضیح واضح برای کسب‌وکار خود ارائه دهید

توضیح کسب‌وکار و یا همان بخش درباره ما، قسمتی است که بسیاری از کسب‌وکارها به آن توجه نمی‌کنند. صاحبان کسب‌وکار، صنعت و تجارت خود را به طور کامل می‌شناسند، اما اغلب به درستی برای دیگران توصیف نمی‌کنند. 

به عنوان صاحب کسب‌وکار باید بتوانید کسب‌وکار خود را در چند جمله به صورت خلاصه توصیف کنید. این توصیف باید در صفحه اصلی وبسایت نمایش داده شود و به گونه‌ای باشد که هر کسی که آن را می‌خواند به طور کامل متوجه شود.

۵. سیستم مدیریت محتوای برای موفقیت وبسایتتان

مدیریت محتوا

به وسیله سیستم مدیریت محتوا (CMS)، می‌توانید صفحات و محتوای وبسایت خود را مدیریت کنید. از این رو سیستم مدیریت محتوای مناسب به این دلیل که از پیش طراحی شده است، می‌تواند سرعت طراحی وبسایت را افزایش دهد و همچنین کار شما را آسان کند.

اما کدام سیستم مدیریت محتوا برای شما مناسب است؟

برای انتخاب یک سیستم مدیریت محتوای مناسب، پاسخ به سوالات زیر می‌تواند به شما کمک‌ کند:

آیا یک وبسایت ساده می‌خواهید؟

آیا می‌خواهید در آینده قابلیت ارتقای وبسایتتان را داشته باشید؟

بودجه شما چقدر است؟

آیا می‌خواهید در آینده امکان خرید محصولات را به وبسایت اضافه کنید؟

وبسایت سئو پسند می‌خواهید؟

نیاز به یک طراح و یا دولوپر وبسایت دارید؟

بسته به اینکه از CMS به چه منظوری می‌خواهید استفاده کنید، ممکن است سؤالات دیگری داشته باشید، اما سؤالات بالا نیاز اصلی شما را مشخص می‌کند.

۶.انتخاب یک پلتفرم تجارت الکترونیک مناسب

اگر می‌خواهید محصولاتی را در وبسایت خود بفروشید، باید بدانید که چه پلتفرم تجارت الکترونیکی را انتخاب کنید. پلتفرم‌های زیادی وجود دارند، اما همه آن‌ها متناسب با اهداف شما نیستند. 

قبل از انتخاب پلتفرم، برای مطمئن شدن از اهدافتان، سوالات زیر را از خود بپرسید:

آیا سئو پسند است؟ 

پلتفرم‌های تجارت الکترونیک ارزان و با قابلیت راه‌اندازی آسان بسیاری وجود دارد، اما همه آن‌ها سئو پسند نیستند.

آیا برای موبایل مناسب است؟ 

در حال حاضر بیش از نیمی از کاربران اینترنت با گوشی موبایل وارد اینترنت می‌شوند، پس مناسب بودن پلتفرم E-commerce از اهمیت زیادی برخوردار است و اگر پلتفرم شما مناسب برای استفاده با گوشی موبایل نباشد، کاربران خود را از دست خواهید داد.

آیا پلتفرم قابل اعتماد و امنی است؟ یکی از مهمترین مواردی که باید برای مشتریان خود در نظر بگیرید، امنیت اطلاعات آن‌ها هنگام خرید در پلتفرم شما است. شما باید از امنیت پلتفرمتان کاملاً مطمئن باشید و همچنین اعتماد مشتریانتان را به دست آورید.

مطلب مرتبط  آموزش گرفتن خروجی از اطلاعات کاربران وردپرس

۷.یک وبسایت زیبا و جذاب طراحی کنید

ظاهر وبسایت اولین موردی است که مخاطب شما می‌بیند و می‌تواند مخاطبان را جذب و یا دفع کند. پس از ظاهر، کارایی سایت بر روی مخاطب تاثیر می‌گذارد. یکی از رازهای داشتن وبسایت خوب، داشتن ظاهر جذاب و کارایی مناسب وبسایت است. 

برای ساخت وبسایت با کیفیت لازم است که مخاطبان هدف خود را بشناسید و بر اساس آن طراحی را آغاز کنید. توجه داشته باشید که در هزینه کردن برای طراحی وبسایت کوتاهی نکنید و سعی کنید همه موارد را حرفه‌ای پیش ببرید.

۸.وبسایت خود برای موتورهای جستجو بهینه کنید

سئو

یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین راه‌ها که موجب موفقیت وبسایتتان می‌شود، بهینه‌سازی آن برای موتورهای جستجو است. با توجه به اینکه موتورهای جستجو هوشمند هستند و هر روز در درک معنی صفحات وبسایت و شناخت مخاطبان و غیره ارتقا می‌یابند، اما همچنان لازم است که ما به آن‌ها کمک کنیم.

در بیشتر موارد، اولین قدم جهت بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو، یافتن کلمات کلیدی است که این کار به شما کمک می‌کند تا نوع کلمات کلیدی که باید از طریق بهینه‌سازی هدف قرار دهید را شناسایی کنید. 

ابزارهای محبوب جهت یافتن کلمات کلیدی عبارتند از:

  • KWFinder
  • Keyword Planner
  • Keywords Everywhere (یک پلاگین کروم با آپشنای رایگان و غیر رایگان است)
  • Ahrefs Keyword Explorer
  • Semrush
  • Keywordtool

به طور کلی، کلمات کلیدی مناسب با هدفتان را به طور کلی می‌توان با بررسی سه مورد تعیین کرد:

  • حجم جستجو
  • رقابت‌پذیری
  • مرتبط بودن

به صورت کلی، شما باید کلیدواژه‌هایی را هدف قرار دهید که افراد زیادی آن‌ها را سرچ می‌کنند، رقابت کمی دارند و مربوط به موضوع وبسایت شما هستند. در مورد تعداد جستجوها باید در نظر داشته باشید که در هر صنعتی متفاوت است و در مورد رقابت کم، این مورد سبب افزایش شانس شما در رتبه‌بندی می‌شود.

۹.محتوای با کیفیت برای موفقیت وبسایتتان ایجاد کنید

این راز نیست، بلکه یک واقعیت است که وبسایت‌های دارای محتوای با‌کیفیت بالا نسبت به وبسایت‌های دارای محتوای بی‌کیفیت شانس بیشتری برای موفقیت دارند. محتوای با کیفیت بالا، باید آموزنده، روان و به راحتی قابل درک باشد. برای نوشتن محتوای با کیفیت، ابتدا نیازهای کاربران خود را بیابید و سپس تولید محتوا را به متخصصان بسپارید.

۱۰.پیشرفت وبسایت را با ابزارهای تخصصی بررسی کنید

بدون بررسی روند پیشرفت، دانستن اینکه آیا وبسایتتان موفق است یا نه، دشوار است. برای این کار هیچ ابزاری بهتر از Google Analytics نیست. Google با جمع‌آوری داده‌های بسیار دقیق به شما امکان ارزیابی عملکرد سایتتان را می‌دهد.

مطلب مرتبط  تفاوت رپورتاژ آگهی و بک لینک

۱۱.برای نگهداری سایت خود برنامه‌ریزی کنید

پس از راه‌اندازی سایت، مرحله دیگری آغاز می‌شود. برای موفقیت وبسایتتان باید برنامه روتین نگهداری داشته باشید. با توجه به اهداف شما، برنامه نگهداری از وبسایتتان می‌تواند فشرده یا مختصر باشد. 

مواردی که باید در برنامه روتین نگهداری وبسایتتان در نظر داشته باشید، عبارتند از:

  • اجرای اسکن‌های امنیتی
  • پشتیبان‌گیری از داده‌های سایت
  • بررسی ابزارهای وب مستر 
  • بررسی خطاها

همانطور که می‌بینید، ایجاد یک وبسایت موفق، سریع و به خصوص آسان نیست، اما دانستن رازهای وبسایت موفق به شما کمک خواهد کرد.

جمع‌بندی: رازهای داشتن وبسایت موفق

برای ساخت و همچنین داشتن وبسایت موفق، رازها و واقعیت‌هایی وجود دارد که در این امر به شما کمک می‌کند. در ابتدا برای ساخت وبسایت موفق، لازم است که اهداف خود را مشخص کنید. سپس با توجه به اهدافتان نامی که مرتبط، به یادماندنی و کوتاه باشد را برای دامنه با پسوند مناسب مانند .com و .ir انتخاب و ثبت دامنه کنید. 

پس از ثبت دامنه، باید هاستینگ مناسبی را برای وبسایتتان انتخاب کنید. برتینا از ارائه‌دهندگان خدمات هاستینگ با کیفیت بالا، امن و پشتیبانی ۲۴ ساعته است که می‌توانید متناسب با نیازهایتان، بهترین خدمات هاستینگ را از برتینا دریافت نمایید. 

برای راه‌اندازی سایت خود از سیستم‌های مدیریت محتوای مناسب استفاده کنید که سبب بالا رفتن سرعت کار شما می‌شود. همچنین در صورتی که می‌خواهید سایت فروشگاهی داشته باشید، باید یک پلتفرم E-commerce مناسب انتخاب کنید.

یکی از رازهای داشتن وبسایت موفق، ظاهر وبسایت است. برای طراحی وبسایت خود باید وقت بگذارید و یک پله بالاتر از رقبای خود باشید. از دیگر مواردی که باید برای موفقیت وبسایتتان رعایت کنید، بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو است. باید برای سایت خود محتوای با کیفیت و بهینه تولید کنید. 

همچنین لازم است که پیشرفت وبسایتتان را با Google Analytics بررسی کنید و برنامه‌‌ی روتینی با توجه به گزارش‌ها و داده‌ها، برای نگهداری از وبسایتتان تهیه کنید. 

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 1

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *