رفع خطاهای GTmetrix
آموزش رفع خطاهای سایت در GTmetrix – جی تی متریکس
اکتبر 2, 2018
نشانه گذاری اسکیما
نشانه گذاری اسکیما و اهمیت آن در سئو
اکتبر 21, 2018
بک لینک

تفاوت رپورتاژ آگهی و بک لینک

تفاوت رپورتاژ آگهی و بک لینک در سئو

رده بندی گوگل و بهینه بودن سئو سایت یکی از مهمترین چالش ها برای بالابردن بازدید سایت های مختلف است. یکی از عواملی که باعث افزایش اعتماد گوگل به یک سایت و کسب رتبه بهتر در رده بندی نتایج جستجو می شود دریافت لینک های معتبر از سایر سایت ها است. رپورتاژ آگهی و بک لینک یکی از مهمترین و رایج ترین شیوه های دریافت لینک از سایر سایت ها است. اما تفاوت رپورتاژ آگهی و بک لینک در چیست؟ کدام یک به بهبود سئو سایت کمک بیشتری می کنند؟

برای پاسخ دادن به این سوال ها ابتدا بهتر است که با رپورتاژ آگهی و بک لینک بیشتر آشنا شویم. با دانستن نقاط ضعف و قوت هر کدام و در نظر گرفتن استراتژی های سایت خود می توانید از رپورتاژ اگهی و بک لینک برای افزایش بازدید سایت، بالا رفتن در نتایج گوگل و بهبود سئو سایت خود استفاده کنید.

رپورتاژ آگهی، راهی مناسب برای معرفی خدمات و محصولات شما

رپورتاژ آگهی یک استراتژی تبلیغات موفق و قدیمی است که حتی قبل از به وجود آمدن صفحات وب در روزنامه ها و مجلات کاربرد داشت. اساس رپورتاژ آگهی بر معرفی خدمات یا محصولات و جذب مشتریان بالقوه قرار گرفته است. در این روش شما از یک وبسایت پربازدیدتر که در زمینه اخبار و مسائل مربوط به حوزه کاری شما فعال است می خواهید که در قالب یک گزارش غیرتبلیغاتی ، توضیحات کاملی از خدمات و محصولات وب سایت شما تهیه کند. این گزارش معمولا با چند لینک به وب سایت و صفحات مورد نظر شما اشاره می کند. بدین ترتیب علاوه بر این که برای محصولات و خدمات خود تبلیغ پر بازدیدی انجام داده اید، تعدادی لینک با کیفیت هم برای وب سایت خود ایجاد کرده اید. در این شرایط بازدیدکنندگان بیشتری برای سایت خود پیدا می کنید و سئو سایت خود را بهبود می بخشید.

ویژگی های رپورتاژ آگهی چیست؟

– با یک بار سفارش رپورتاژ آگهی، گزارش نوشته شده برای همیشه در سایت مورد نظر باقی خواهد ماند و تا مدت زیادی می تواند بازدید کنندگانی را برای شما به ارمغان آورد. ضمن این که لینک های موجود در رپورتاژ آگهی جزو بک لینک های دائمی محسوب می شوند.

– لینک های ساخته شده در رپورتاژ آگهی فقط در همان صفحه گزارش در سایت مورد نظر قرار دارد و فقط زمانی توسط بازدید کنندگان دیده می شوند که وارد این صفحه از سایت مورد نظر شده باشند.

مطلب مرتبط  علت حذف سایت از نتایج گوگل و نحوه رفع آن

– رپورتاژ آگهی ها به شما این امکان را می دهند که توضیحات اختصاصی و کاملی از سایت و محصولات و خدمات خود ارائه کنید و از چند کلمه کلیدی مرتبط با صفحات مختلف وبسایت خود به عنوان بک لینک استفاده کنید.

– اگر بودجه برای شما اهمیت زیادی دارد رپورتاژ آگهی روش مناسبی است، زیرا فقط باید یک بار هزینه تبلیغات را پرداخت کنید و بعد از آن نیازی به تمدید مجدد نخواهید داشت.

– بازدهی تبلیغات رپورتاژ آگهی معمولا روند سریعی ندارد و باید در برنامه ریزی های بلندمدت خود از این استراتژی تبلیغاتی استفاده کنید. هرچند اگر تبلیغات موثر و در وب سایت معتبری انجام شود ممکن است زمان بازدهی نیز کوتاه شود.

– با استفاده از رپورتاژ آگهی در واقع به دو هدف رسیده اید ، هم کسب و کار خود را در یک سایت معتبر و پربازدید معرفی کرده اید و هم بک لینکی که از این طریق دریافت کرده اید برای رتبه سایت شما در گوگل مفید خواهد بود.

بک لینک های طبیعی باعث رشد سریع شما در رده بندی گوگل می شود

بک لینک یکی از مهمترین ارکان سئو برای هر سایتی است. گوگل معتقد است که وبسایت های با بک لینک با کیفیت دارای محتوای با ارزش تری هستند و آن ها را در صدر نتایج جستجوی خود قرار خواهد داد. به دلیل همین اهمیت بالا است که امروزه دریافت بک لینک معتبر و با کیفیت به یکی از دغدغه های اصلی وب مسترها و صاحبان سایت های معتبر تبدیل شده است.

بهترین راه برای دریافت بک لینک نوشتن محتوای مناسب ، جذاب ، معتبر و مرجع است. با این که این روش راه کار مطمئنی است، اما معمولاً مدت زمان طولانی را باید برای شناساندن خود به سایر سایت ها و دریافت بک لینک از آن ها صرف کنید. به همین دلیل بسیاری از افراد سعی می کنند با سفارش تبلیغات به شکل بک لینک (خرید بک لینک) از سایت های فعال در زمینه فعالیت خود لینک دریافت کنند. به این نکته توجه داشته باشید گوگل تنها به بک لینک هایی اهمیت خواهد داد که به صورت عادی و طبیعی توسط کاربران در سایت های مختلف منتشر می شود و به صورت کاملاً هوشمند سایت هایی که اقدام به خرید بک لینک کرده اند را تشخیص می دهد و این نوع بک لینک های خریداری شده را در رتبه بندی خود تأثیر نخواهد داد. عموماً خرید بک لینک به این صورت انجام می شود که شما یک یا چند کلمه کلیدی اصلی را از سایت خود انتخاب می کنید و از سایت دیگری می خواهید که در مطالب خود از این کلمه کلیدی استفاده کند و لینک مورد نظر شما را در آن قرار دهد. در این صورت بازدیدکنندگان سایت مورد نظر زمانی که با مطالب مرتبط با کلمه کلیدی شما مواجه می شوند می توانند از طریق لینک شما که در آن کلمه کلیدی قرار داده شده وارد صفحه مورد نظر در سایت شما شوند. اما همانگونه که مطرح شد ، این روش با توجه به حساسیت گوگل بر روی خریداری بک لینک ، می تواند عواقب سنگینی برای سایت شما داشته باشد و یا در بهترین حالت هیچگونه سودی برای سئوی سایت ندارد و هزینه ای که بابت خرید بک لینک صرف کرده اید به هدر خواهد رفت. با توجه به این مورد ، منظور از عبارت “بک لینک” که در این مقاله به آن پرداخته شده است ، بک لینکی است که صورت طبیعی ایجاد شده است و نه خرید بک لینک. بنابراین پیشنهاد می کنیم که به هیچ عنوان به سمت خرید بک لینک نروید و تنها با استفاده از محتوای جذاب و مفیدی که تولید می کنید ، به نوعی کاربران خود را مجاب خواهید کرد که این اطلاعات مفید سایت شما را برای دیگران به اشتراک بگذارند و یا در فروم ها ، انجمن ها و کامنت ها از لینک صفحات سایت شما استفاده کنند که در نتیجه آن به صورت طبیعی از دیگر سایت ها بک لینک دریافت کرده اید و تأثیر مثبت آن بر روی رتبه سایت را به مرور مشاهده خواهید کرد.

مطلب مرتبط  سایت whois چیست؟ و چه نوع اطلاعاتی در آن ذخیره شده است؟

رپورتاژ آگهی یا بک لینک ، کدام یک مناسب تر است؟

با توضیحاتی که در مورد رپورتاژ آگهی و بک لینک بیان شد حتماً متوجه تفاوت رپورتاژ آگهی و بک لینک های ایجاد شده به صورت طبیعی شده اید. هر دو این روش ها باعث افزایش بازدید و تعداد لینک های وارد شده به سایت شما می شوند. اما تفاوت رپورتاژ آگهی و بک لینک زمانی مشخص می شود که شما ابتدا استراتژی تبلیغاتی خود را مشخص کرده باشید. اگر بودجه مالی مناسبی دارید پیشنهاد می شود که از  روش های تبلیغات رپورتاژ آگهی و تولید محتوای مناسب (که منجر به دریافت بک لینک به صورت طبیعی خواهد شد) در کنار هم استفاده کنید. اگر استراتژی کوتاه مدت با هزینه کم تر را مدنظر دارید می توانید از رپورتاژ آگهی بهره ببرید. باید به این موضوع نیز دقت کنید که اگرچه تولید محتوا به تعداد مناسب می تواند هزینه بیشتری نسبت به رپورتاژ آگهی داشته باشد ، اما با تهیه چندین مقاله با کیفیت برای سایت خود به عبارتی شانس دریافت بک لینک برای چند صفحه را خواهید داشت. در واقع تفاوت رپورتاژ آگهی و بک لینک به زمان و بودجه شما بستگی دارد. هر کدام از استراتژی های تبلیغاتی رپورتاژ آگهی و تولید محتوا برای کسب بک لینک دارای ویژگی های مثبت زیادی است و این به شما بستگی دارد که بخواهید از کدام ویژگی ها بیشتر استفاده کنید.

در نهایت باید این نکته را به ذهن بسپارید که استفاده از هر کدام از روش های رپورتاژ آگهی و بک لینک طبیعی ، نیازمند شناسایی دقیق اهداف تبلیغاتی شماست. پس قبل از هر کاری، برای دریافت نتیجه مطلوب با متخصصین سئو و فعالان معتبر این حوزه مشورت کنید.

مطلب مرتبط  پاپ آپ چیست و چه تأثیری بر سئو سایت دارد؟

 

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 1

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *