تبلیغات کلیکی
8 ابزار رایگان برای یافتن کلیدواژه در تبلیغات کلیکی
سپتامبر 27, 2017
بک لینک
5 استراتژی کسب بک لینک های با کیفیت از طریق تولید محتوا
اکتبر 14, 2017
شبکه های اجتماعی

19 ابزار رایگان برای آنالیز شبکه های اجتماعی

 Free-Social-Media-Analytics-Tools-Header

خب سوال اینجاست که دنبال کنندگان در شبکه های اجتماعی چگونه باعث رشد ما می شوند؟

کدام پست ها بهترین عملکرد را دارند ؟

و کدام زمان برای ارسال پست مناسب تر است؟

برای دست یابی به پاسخ این سوالات ابزارهایی وجود دارد که می توانند به ما در این زمینه کمک نمایند که من مجموعه ای از موارد مورد علاقه خود را در این مقاله جمع آوری کرده ام.

اگر شما به دنبال ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی هستید، این لیست می تواند به شما کمک کند که بتوانید از آنها استفاده کنید.

تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی چیست؟

قبل از شروع به معرفی ابزارهای مربوطه به تعریف این موضوع می پردازیم:

تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی به منظور جمع آوری داده ها،بازخوردها و در کل استراتژی های بازاریابی انجام می شود.

با استفاده از آنالیز رسانه های اجتماعی، شما می توانید عملکرد خود را با توجه به هدف تعیین شده اندازه گیری کنید.

در این پست 19 ابزار تجزیه و تحلیل رایگان شبکه های اجتماعی قرار داده شده است .

1.Buffer

buffer

با برنامه رایگان Buffer، شما می توانید تمام آمارهای مربوط به تعاملات فیس بوک، توییتر، Google+  و LinkedIn  را که در این شبکه ها ارسال می کنید ، دریافت نمایید.

یکی از ویژگی های جذاب این برنامه علامتگذاری پست های مورد علاقه در ابتدای پست های ارسالی می باشد و با به روز رسانی صفحه ،پست مورد نظر همچنان در بالاترین جایگاه نشان داده می شود.

2.Followerwonk

Followerwonk

یکی از ابزارهای توییتر Followerwonk است.این ابزار آمار دقیقی از اکانت شما و دنبال کنندگان به شما ارائه می کند. با کلیک بر روی زبانه Analytics یک نام کاربری توییتر (کاربری خود و یا شخص دیگری) را وارد نمایید و این ابزار اطلاعاتی مانند:آنلاین بودن مخاطبان شما،زمان انتشار پست های جدید، مشاهده بازخورد پست های منتشر شده از سوی دنبال کنندگان و… را در اختیار شما قرار می دهد.

3.ViralWoot

Viralwoot

این ابزار برای ما، فراتر از تجزیه و تحلیل عمل می کند.با این ابزار می توان فعالیت ها را برنامه ریزی کنید ، آنها را ارتقا دهید و مخاطبان جدیدی از این طریق دریافت کنید.

مطلب مرتبط  تفاوت بین مفاهیم ATL، BTL و TTL در بازاریابی و تبلیغات چیست؟

در این ابزار به مواردی همچون تعاملات با سایرین ،امتیازات پست ها و داده هایی از  بهترین ساعات نمایش و بازخورد مطالب دسترسی خواهید داشت.

4.Google Analytics

آنالیتیکس

هدف اصلی استفاده از گوگل آنالیتیکس برای تجزیه و تحلیل و اطلاع از آمارهای وب سایت می باشد.اما در کنار آن شما می توانید از ورود کاربران از طریق شبکه های اجتماعی به وبسایت و بازخورد بازاریابی خود نیز مطلع شوید.

با کلیک بر روی گزینه Social> Overview می توانید به تعداد بازدیدکنندگان سایت از طریق شبکه های اجتماعی دسترسی یابید.

5.Quintly

quintly

در نسخه رایگان Quintly شما اجازه دسترسی به آمار و اطلاعات حداکثر 3 صفحه فیسبوک را خواهید داشت.

با استفاده از این سایت می توانید از تعدا دنبال کنندگان ،لایک ها و نظرات آگاه شوید و با ترسیم نمودار مقایسه ای بین صفحات، از میزان کارایی صفحات با خبر شوید.

6.Cyfe

cyfe

ویژگی های قوی Cyfe به شما اجازه می دهد یک داشبورد سفارشی ،از ده ها ابزار بازاریابی مانند اینستاگرام،گوگل پلاس،توییتر و… داشته باشید.

بخش رسانه های اجتماعی به شما امکان همگام سازی تمام شبکه های اصلی را می دهد. همچنین گزارش هایی از حساب های شخصی و یا حساب هایی که آنها را مدیریت می نمایید در اختیار شما قرار خواهد داد.

7.Tailwind

tailwind

Tailwind یک راه حل بازاریابی در شبکه های اجتماعی مانند  Pinterest و Instagram است که به شما کمک می کند محتویات برنامه را تنظیم کنید، مکالمات را نظارت  و عملکرد اکانت خود را تجزیه و تحلیل کنید.

در Pinterest عملکرد اکانت بر اساس پین ها ، تعداد نمایش و دنبال کنندگان بررسی شده و در اختیار شما قرار می گیرد.

در اینستاگرام نیز به تعداد فالوور ،نظرات ، لایک ها و موارد مشابه بسنده می کند.

8.Keyhole

yho

Keyhole یک پیش نمایش رایگان اما قدرتمند از هشتگ ها ، کلید واژه ها و سرویس ردیابی حساب شما می باشد.

این ابزار اطلاعات فراوانی از کلیدواژه ها و هشتگ ها در شبکه های اجتماعی مانند توییتر و اینستاگرام  را برای شما فراهم می کند.

مطلب مرتبط  تبلیغات همسان چیست؟ + نمونه تبلیغات نیتیو

9. Klout

klout

Klout میزان تاثیر گذاری شما بر اساس اعمال امتیاز (0 تا 100) در شبکه های اجتماعی پر مخاطب را ارزیابی کرده و منتشر می کند.

در صورت پایین بودن امتیاز Klout می تواند محتوایی را پیشنهاد دهد که شما از طریق تولید و انتشار آن می توانید این امتیاز را بهبود بخشید.

10.Klear

maxresdefault

پس از اتصال حساب های کاربری مانند فیسبوک،توییتر،اینستاگرام به Klear  این ابزار در ابتدا پروفایل شما و دنبال کنندگان را تجزیه و تحلیل می کند، سپس اطلاعاتی از میزان فعال بودن اکانت و میزان علاقه دنبال کنندگان را در دسترس شما قرار می دهد.

11.Audiense 

Audiense

اگر تعداد فالوورهای شما در توییتر کمتر از 5000 نفر باشد Audiense یک تجزیه و تحلیل رایگان از پروفایل توییتر شما ارائه می کند. که اطلاعاتی شامل تعداد دنبال کنندگان و ضریب نفوذپذیری شما در بین مخاطبان می باشد.

همچنین از تنطیمات آن می توانید برای مدیریت مخاطبان و زمان مناسب ارسال توییت ها نیز استفاده کنید.

12.TweetReach

هر کلمه کلیدی، هشتگ یا نام کاربری را تایپ کنید TweetReach یک صفحه از نمودارها  را در جستجوی خود باز می کند، که شامل  تعداد نمایش، فعالیت ها و میزان مشارکت می باشد.

این قابلیت در چگونگی استفاده از هشتگ ها و کلمات کلیدی بسیار مفید بوده و می تواند به  تعاملات هرچه بیشتر فعالیت های ما، منجر شود.

13.IBM Watson Personality Insights

ibm social

اگر شما همیشه در مورد شخصیت و نام تجاری خود در توییتر کنجکاو هستید،این ابزار می تواند با استفاده از تجزیه و تحلیل زبان شناسی به شما کمک کند.

این یک روش عالی برای شناسایی و فهمیدن میزان مقبولیت نام تجاری و برند شما خواهد بود.

14.Peakfeed

peakfeed.com

Peakfeed  یک گزارش ساده از آمار پروفایل شبکه های اجتماعی را هر هفته به ایمیل شما ارسال می کند.

در این سیستم شما می توانید به 3 حساب مهم خود در شبکه های اجتماعی که فعالیت بیشتری در آنها دارید متصل شوید .

Peakfeed هم اکنون در نسخه بتا بوده و انتظار می رود در آینده نسخه کامل آن بصورت رایگان در اختیار عموم قرار گیرد.

مطلب مرتبط  گوگل ادموب چیست؟ نحوه کسب درآمد از admob

15.WolframAlpha Facebook Report

wolfram

Wolfram Alpha  یک ابزار سرگرم کننده برای تجزیه و تحلیل فیسبوک شماست که با استفاده از آن می توانید اطلاعات مفیدی از اکانت خود و پست ها در فیسبوک مانند تعداد عکس ها و فیلم های منتشر شده را مشاهده کنید.

16.SocialRank

SocialRank

نسخه رایگان SocialRank به شما امکان مدیریت و آنالیز حساب های توییتر و اینستاگرام را می دهد که در آن می توانید گزارش مختصری از فالوور های خود در رابطه با محل جغرافیایی آنها و مکان هایی که به میزان بیشتری پروفایل شما را بررسی نموده اند داشته باشید.

میزان محبوبیت کلمات کلیدی و هشتگ ها نیز در این سرویس قابل مشاهده است.

17.WEBSTA

websta

WEBSTA یک ابزار مدیریت Instagram است که از تجزیه و تحلیل Instagram فراتر می رود. شما می توانید به نظرات پاسخ دهید، موارد مورد علاقه خود را انتخاب کنید و کاربران برجسته و هشتگ های پربازدید را کشف نمایید.

18.Talkwalker

Talkwalker

Talkwalker به شما اجازه می دهد به جستجوهایی در رابطه با کلمات کلیدی و هشتگ ها  در شبکه های اجتماعی ،وبلاگ ها ،انجمن ها ، اخبار و … بپردازید.

این جستجوها طیف گسترده ای از موارد مانند پست های برتر، مکالمات و… را شامل می شود.

19.LikeAlyzer

LikeAlyzer  به تجزیه و تحلیل صفحه فیس بوک شما در هر روز ، با توجه به میزان تعامل ، زمان انتشار و طول هر پست می پردازد.

همچنین توصیه هایی برای بهبود کیفیت صفحه فیسبوک شما نیز ارائه می کند. 

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 4.2 / 5. تعداد نظرات : 5

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

علی علیخانی

Content Creator at Bertina

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *