صفحه ساز Drag and Drop وردپرس
معرفی 5 صفحه ساز Drag and Drop برای وردپرس
ژانویه 23, 2018
آموزش خارج کردن کاربران از وردپرس
ژانویه 27, 2018
واقعیت های وردپرس

24 واقعیت جالب درباره ی وردپرس

وردپرسبسیاری از کاربران وردپرس ، با تاریخچه این سیستم مدیریت محتوا آشنایی ندارند. در صورتیکه از این CMS استفاده میکنید، پیشنهاد میکنیم در این مقاله با ما همراه باشید تا با برخی از واقعیت های جذاب این سیستم مدیریت محتوای محبوب آشنا شوید…

1. وردپرس قدیمی تر از توییتر و فیس بوک است

اولین نسخه WordPress در تاریخ 27 می 2003 منتشر شد که نشاندهنده قدمت بیشتر آن نسبت به شرکت های معتبری مانند توییتر و فیسبوک است.

2. نام گذاری وردپرس

Christine Selleck Tremoulet یک وبلاگ نویس پرطرفدار و دوست مت مولن (یکی از بنیانگذاران وردپرس)، نام WordPress را پیشنهاد کرد.

3. تقریبا 27٪ از تمام وب سایت هااز وردپرس استفاده میکنند

طبق نظرسنجی های فن آوری وب W3Techs، در حال حاضر حدود 27 درصد از تمام وب سایت ها با WordPress فعال می شوند .

4. وردپرس 76.4٪ از بازار CMS ها را به خود اختصاص داده است

به گفته Wappalyzer ، حدودأ 76.4 درصد سهم بازار cms ها را در سیطره وردپرس قرار دارد.

5. وردپرس منبع آزاد (متن باز) و رایگان است

WordPress تحت مجوز GNU GPL منتشر شده است که به هر کسی در جهان اجازه می دهد آن را دانلود و استفاده کند. کد منبع آن برای هر فردی که تمایل به مطالعه، استفاده و یا اصلاح آن را دارد رایگان است.

6. WordPress متعلق به هیچ شرکتی نیست

به منظور محافظت از آزادی های ارائه شده همانند  منبع باز، Matt Mullenweg یکی از بنیانگذاران وردپرس ، بنیاد وردپرس را ایجاد کرد. این سازمان دارای علامت تجاری WordPress است و از آزادی های ارائه شده توسط مجوز منبع باز نرم افزاری محافظت می کند.

7. WordPress مدیر اجرایی ندارد

از آنجا که WordPress یک پروژه منبع باز است و متعلق به هیچ شرکتی نیست، مدیر اجرایی ندارد. این پروژه توسط توسعه دهندگان داوطلب از سراسر جهان اداره می شود.یک فرآیند تصمیم گیری کامل وجود دارد که اجازه می دهد تا هر کسی بتواند باگ گزارشات، ویژگی های پیشنهاد شده و غیره را ارائه دهد.

مطلب مرتبط  آموزش نحوه ایجاد صفحه Coming Soon در وردپرس

8. وردپرس یک اقتصاد چند میلیارد دلاری را تأمین می کند

صدها شرکت و هزاران نفر از متخصصان از سراسر جهان محصولات، خدمات و راه حل های خود را مبتنی بر WordPress را عرضه می کنند. وردپرس فرصتی عالی برای هزاران نفر از توسعه دهندگان، طراحان و کارآفرینان برای ایجاد کسب و کار خود را بر اساس آن می باشد .

9. دانلود 1.48 میلیارد پلاگین

دانلود افزونه های WordPress از سال 2015 میلادی به بیش از 1.48 میلیارد بار در سال رسید.

10. وردپرس توسط دولت های سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد

هزاران وب سایت دولتی در تمام نقاط جهان با WordPress فعال شده اند. این فهرست شامل ده ها وب سایت دولتی فدرال و دولت ایالتی، شهرستانها، شهرهای کوچک، مدارس و غیره است.

11. نقش آموزشی وردپرس

WordPress توسط هزاران دانشگاه، کالج و مدارس در سراسر جهان نیز استفاده می شود. منبع باز بودن آن، دانش آموزان و دانشگاهیان را قادر به مطالعه، اصلاح، یادگیری و کمک به توسعه هسته ، پلاگین ها و تم ها می کند.

12. بیش از 50،000 پلاگین رایگان

پلاگین ها مانند برنامه های کاربردی برای سایت وردپرسی شما هستند. در حال حاضر بیش از 50،000 افزونه رایگان برای دانلود وجود دارد. از ایجاد یک فروشگاه آنلاین تا اضافه کردن فرم تماس، هر آنچه که میخواهید انجام دهید به صورت رایگان در دسترس شما می باشد .

13. بیشتر کاربران وردپرس غیر انگلیسی هستند

در سال 2014، دانلود نسخه های غیر انگلیسی آن از نسخه انگلیسی پیشی گرفته است . در سال های اخیر ، امکان نصب بسته های زبان را از محیط مدیریت وردپرس فراهم شد. در نسخه نهایی سال 2016، ویژگی تعویض زبان برای کاربران افزوده شد.

مطلب مرتبط  نحوه افزودن کد CAPTCHA به صفحه ورود و ثبت نام وردپرس

14. وردپرس با بیش از 68 زبان ارائه شده است

WordPress به طور کامل به 68 زبان ترجمه شده است. بسیاری از پلاگین ها و تم های محبوب WordPress نیز در زبان های مختلف در دسترس هستند. همچنین می تواند به عنوان پلت فرم چند زبانه با کمک پلاگین هایی مانند WPML و Polylang استفاده شود.

15. رویدادهای WordCamp در 41 کشور

وقایع و رویدادهای رسمی وردپرسی WordCamps نامیده می شوند. در سال 2016 ، 115 رویداد WordCamp در 41 کشور باحضور 36000 کاربر برگذار شد.

16. برگزاری گردهمایی وردپرسی در 58 کشور

گردهمایی وردپرسی درواقع رویدادهای کوچکی هستند که توسط جوامع محلی تحت چارچوب بنیاد WordPress سازماندهی شده اند و برگزار می شوند. در سال 2016، 3193 گردهمایی وردپرسی در 58 کشور با حضور 62،566 کاربر برگزار شد .

17. فرزندان وردپرس

گردهمایی های وردپرسی سبب ایجاد پروژه هایی مانند bbPress ، BuddyPress و GlotPress شد. این سرویس ها به صورت متن باز بوده و کاملأ مطابق با هسته و قواعد وردپرس راه اندازی شدند.

18. 11.45٪ از سایت های وردپرسی از رمزگذاری SSL استفاده می کنند

در سال 2016 تعداد سایت های وردپرسی با استفاده از HTTPS از 4 درصد به 45/11 درصد افزایش یافت.

19. هسته وردپرس بر اساس زبان های PHP و MySQL نوشته شده است

وردپرس بر اساس زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده و از MySQL به عنوان پایگاه داده استفاده می کند.

20. 20٪ از وردپرس با زبان جاوا اسکریپت نوشته شده است

20 درصد کدهای وردپرس ، جاوا اسکریپت است. انتظار می رود که این درصد افزایش یابد زیرا چارچوب WordPress دائمأ در حال توسعه می باشد.

21. پشتیبانی رایگان از طریق فروم ها

WordPress یک پروژه گروهی ، کاملأ رایگان و متن باز است. پشتیبانی وردپرس نیز یک مرجع کامل برای درخواست پشتیبانی ، راهنمایی و همچنین آموزش آن می باشد. روزانه بیش از 20هزار پست آموزشی توسط کاربران مختلف در آن قرار داده می شود.

مطلب مرتبط  آموزش تست سرعت افزونه های وردپرس با پلاگین P3

22. وردپرس و جاز!

تمام نسخه های WordPress به یاد هنرمندان موسیقی جاز نامگذاری می شوند. به عنوان مثال، نسخه 1.0 به نام Miles Davis نامگذاری شد و نسخه 4.6 به نام Pepper Adams نامگذاری شد.

23. برخورداری از سیستم بروزرسانی خودکار

سیستم WordPress به صورت بروزرسانی خودکار برنامه ریزی شده است. با انتشار هر نسخه جدید آن ، با توجه به اینکه در هر نسخه برخی از باگ های آن را برطرف شده است و همچنین قابلیت های جدید به آن افزوده شده است ، بروزرسانی های آن بصورت خودکار انجام می شود.

24. تفاوت WordPress.com و WordPress.org

وردپرس یک نرم افزار متن باز است که به شما این قابلیت را میدهد که سایت خود را به سادگی راه اندازی نمایید. بروزرسانی ها ، انتشار نسخه ها و افزونه ها و تمامی اخبار آن از طریق wordpress.org در دسترس می باشد در حالیکه wordpress.com یک سرویس ارائه فضای میزبانی برای راه اندازی سایت وردپرسی می باشد.

 

 

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 1

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *