Pod در کوبرنتیز چیست و چه وظیفه‌ای برعهده دارد؟
Pod در کوبرنتیز چیست و چه وظیفه‌ای برعهده دارد؟
دسامبر 20, 2022
مدیریت ایمیل در هاست لینوکسی با Cpanel
دسامبر 25, 2022
خرید دامنه ایمیل

خرید دامنه ایمیل با ۴ مرحله ساده

خرید دامنه ایمیل با ۴ مرحله ساده

حتما با آدرس ایمیل‌هایی نظیر info@yourwebsite.com مواجه شده‌اید. به اینگونه ایمیل‌ها، آدرس ایمیل‌های حرفه‌ای می‌گویند؛ البته به صورت عامیانه، دامنه ایمیل نیز گفته می‌شود. در این مقاله در مورد خرید دامنه ایمیل سفارشی صحبت کرده‌ایم و گفته ‌ایم که چیست و چرا باید دامنه ایمیل سفارشی داشته باشید.

دامنه ایمیل سفارشی چیست؟

دامنه ایمیل سفارشی، آدرس ایمیلی منحصربه‌فرد است که به اعتبار برند یا کسب‌وکار شما می‌افزاید؛ مانند info@yourwebsite.com. خرید دامنه ایمیل برای کسب‌وکار شما باعث جلب اعتماد کاربران و مشتریان شما می‌شود و همچنین می‌توانید ایمیل‌های کاری خود را مرتب نگه‌دارید.

دامنه‌های ایمیل سفارشی را می‌توان هم برای کارمندان به صورت شخصی و هم برای بخش‌های مختلف کسب‌وکار استفاده کرد.  

دو نوع دامنه ایمیل سفارشی وجود دارد:

۱. دامنه ایمیل سفارشی معمولی: این نوع از دامنه ایمیل دارای یک صندوق ورودی است و تمام ویژگی‌های یک سرویس ایمیل معمولی را دارد.

۲. دامنه ایمیل فورواردینگ (forwarding email domain): این نوع دامنه تنها به عنوان آدرسی مستعار برای ارسال ایمیل توسط کاربران استفاده می‌شود. هنگامی که کاربر به دامنه ایمیل فورواردینگ، ایمیل ارسال می‌کند، ایمیل او به آدرس دیگری فرستاده می‌شود. مثال: تصور کنید که ایمیل support@yourcompany.com را راه‌اندازی کرده‌اید اما ایمیل‌هایی که کاربران برای شما ارسال می‌کنند، به آدرس‌های دیگری مانند‌ martina@yourcompany.com یا martina@gmail.com منتقل می‌شوند.

اگر مالک کسب‌وکار کوچکی هستید و حجم ایمیل‌های ورودی و خروجی شما زیاد نیست، می‌توانید با یک دامنه ایمیل فورواردینگ شروع کنید که با استفاده از این نوع دامنه ایمیل، نیازی نیست که صندوق ورودی جداگانه‌ای را بررسی کنید. همانطور که پیش‌تر نیز گفتیم، استفاده از ایمیل‌ با آدرس منحصربه‌فرد، کسب‌وکار شما را حرفه‌ای نشان می‌دهد.

مطلب مرتبط  نشانه گذاری اسکیما و اهمیت آن در سئو

مزایای دامنه ایمیل سفارشی

اولین مزیتی که در این مقاله هم به آن اشاره کردیم، رسمی و قابل اعتماد بودن دامنه ایمیل نسبت به ایمیل شخصی است؛ اما بهتر است که در مورد آن بیشتر توضیح دهیم.

۱. رسمی و قابل اعتماد

در سال ۲۰۱۶،GoDaddy  در آمریکا، نظرسنجی را درباره رسمی بودن یا نبودن دامنه ایمیل انجام داد. در این نظرسنجی، ۷۵ درصد از افراد ایمیل مبتنی بر دامنه (ایمیلی که آدرس آن با دامنه همخوانی داشته باشد) را عاملی کلیدی برای اعتماد به یک کسب‌وکار کوچک می‌دانستند. آن‌ها حتی داشتن ایمیل مبتنی بر دامنه را سه برابر مهم‌تر از داشتن یک کانال رسانه اجتماعی فعال رتبه‌بندی کردند.

این گزارش همچنین نشان داد که برخی از کاربران (حدود ۲۴٪) در به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی خود با کسب‌وکاری که آدرس ایمیل آن شخصی است، تردید دارند. باتوجه به شیوع حملات فیشینگ ایمیل، احتمالاً این ارقام اخیراً افزایش یافته است.

۲. دسته‌بندی ایمیل‌ها

علاوه‌بر این، دامنه ایمیل سفارشی به شما کمک می‌کند تا ایمیل‌های دریافتی را بر اساس بخش‌های مختلف شرکت، سازماندهی کنید.

به عنوان مثال، شما می‌توانید info@yourcompany.com را داشته باشید تا کاربران بتوانند سوالات عمومی خود را ارسال کنند و همچنین آدرس ایمیلی مانند shipping@yourcompany.com را برای درخواست‌های خاص استفاده کنید.

این موضوع می‌تواند در مدیریت ایمیل‌های ورودی و خروجی، به ویژه اگر کسب‌وکار شما بزرگ یا گسترده است، بسیار مفید باشد. همچنین می‌توانید یکی از اعضای تیم را به عنوان مسئول مستقیم ایمیل‌های مورد نظر خود قرار دهید.

در نهایت، بهتر است که خرید دامنه ایمیل جداگانه‌ای را برای کسب‌وکار خود انجام دهید تا ایمیل مارکتینگ خود را ساده کنید. داشتن یک دامنه ایمیل منحصربه‌فرد، تضمین می‌کند که داده‌های شخصی شما از تجزیه‌و‌تحلیل کسب‌وکارتان مجزا می‌شود و بدون خطا می‌توانید آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید.

مطلب مرتبط  گوگل دنس (Google Dance) و راه غلبه بر آن

چگونه خرید دامنه ایمیل سفارشی انجام دهیم؟

چگونه خرید دامنه ایمیل سفارشی انجام دهیم؟

برای خرید دامنه سفارشی تنها کافی است که ۴ مرحله زیر را انجام دهید تا ایمیل حرفه‌ای و منحصربه‌فردی برای کسب‌وکار خود داشته باشید.

  1. ارائه‌دهنده‌ی ایمیلی را انتخاب کنید
  2. دامنه خود را خریداری یا متصل کنید
  3. users و یا Aliases خود را انتخاب کنید
  4. قالب آدرس ایمیل را انتخاب کنید

برای داشتن ایمیل منحصربه‌فرد به نام دامنه کسب‌وکارتان، لازم است که یک ارائه‌دهنده خدمات ثبت دامنه که معتبر است را انتخاب کنید. سپس خدمات دامنه ایمیل را از این ارائه‌دهنده خریداری کنید و ایمیل و قالبی را برای آن مشخص کنید.

جمع‌بندی: دامنه ایمیل چیست و چه مزایایی دارد؟

در این مقاله، در مورد اینکه دامنه ایمیل چیست توضیح دادیم و گفتیم که داشتن ایمیلی متناسب با نام دامنه، برند یا کسب‌وکار شما را حرفه‌ای جلوه می‌دهد و باعث می‌شود که افراد بیشتری به کسب‌وکار شما اعتماد کنند. همچنین دیگر مزایای دامنه ایمیل را بررسی کردیم و در همین راستا، اشاره کردیم که داشتن دامنه ایمیل رسیدگی به ایمیل‌های ورودی و خروجی را آسان‌تر می‌کند.

در انتها، گفتیم که برای خرید دامنه ایمیل تنها کافی است که ۴ مرحله را طی کنید تا بتوانید ایمیل حرفه‌ای داشته باشید. برای آشنایی بیشتر با ایمیل حرفه‌ای و مزایای آن می‌توانید با مشاوران برتینا تماس بگیرید.

برتینا، ارائه‌دهنده انواع خدمات هاستینگ از جمله هاست ایمیل و همچنین ثبت انواع دامنه است. این شرکت برخلاف برخی دیگر از ثبت‌کنندگان دامنه، مالکیت ۱۰۰٪ دامنه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و پس از ثبت دامنه، اختیار آن با کاربر است و در صورتی که کاربر بخواهد دامنه را منتقل کند، نیازی به هیچگونه اجازه از برتینا نخواهد داشت. برای مشاوره با کارشناسان متخصص برتینا، از طریق تیکت و یا تماس با شماره ۶۱۰۶۴-۰۲۱ اقدام کنید.

مطلب مرتبط  معرفی بهترین ابزارهای رایگان و مفید سئو

منبع: hubspot

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 1

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *