لوگوی فیسبوک
25 حقیقت جالب درباره فیسبوک که نمی دانستید!
جولای 18, 2020
پینترست
25 واقعیتی که باید درباره Pinterest بدانید
آگوست 22, 2020
لوگوی آمازون

چگونه آمازون به یک کمپانی بزرگ و موفق تبدیل شد؟

آمازون

هنگامی که آمازون در سال 1995 شروع به کار کرد، تنها یک سایت فروش کتاب بود. یک ماه بعد از تأسیس آن، این کمپانی محصولاتش را به بیش از 40 کشور مختلف ارسال می کرد. از آن زمان به بعد، آمازون به تدریج به یکی از بزرگ ترین کمپانی های فروش اینترنتی در جهان تبدیل شد.

از لحاظ درآمد، آمازون بزرگترین کمپانی در دنیا به شمار می رود. آن ها تا سال 2018، بیش از 232 میلیارد دلار درآمد داشته اند که این رقم هرسال بزرگ و بزرگ تر شده است. با ورود به دهه 20، آمازون تقریباً هرسال 20٪ نسبت به سال قبل رشد می کند. این یعنی تقریباً 40 میلیارد دلار درآمد بیشتر در هر سال. امروز، قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازم که آمازون چطور تبدیل به یک کمپانی بزرگ شده و راز پشت پرده این موفقیت بزرگ چیست؟

در سال 2008، آمازون هدف اصلی کمپانی خود را بر روی تمرکز بر تجربه مشتری قرار داد. این کمپانی با ارائه قیمت های پایین، امکان خریدی راحت برای کاربران و طیف گسترده انتخاب کالا قدم در این راه گذاشت که در رویکردهای فروش آن ها درخشید. اما چه مزایایی خرید از آمازون را از دیگر فروشگاه های اینترنتی متفاوت کرد؟

 

ارسال رایگان محصولات

آمازون برای فراهم کردن یک خرید راحت، خدمات ارسال رایگان را به مشتریان خود ارائه داد. آیا تا به حال فکر کرده اید که آمازون چطور می تواند از پس هزینه های ارسال رایگان برآید؟ در واقع هزینه آن، در هر سه ماه برای آمازون حدود 1 میلیارد دلار است.

مطلب مرتبط  اینماد یا نماد اعتماد الکترونیکی کسب و کار چیست؟

بخشی از درآمد آمازون از سرویس Amazon Prime  به دست می آید که نزدیک به 54 میلیون عضو دارد. با پرداخت حق عضویت سالانه 99 دلار، درآمد آمازون از Prime تنها 5.4 میلیارد دلار در سال است که به آن اجازه می دهد تمام این مزایا را به مشتریان خود ارائه دهد.

سفارش و تحویل خودکار محصولات

تحویل خودکار از دیگر خدمات آمازون است. برای استفاده از این خدمات، شما می توانید در سایت آمازون سفارشات خود را برای ساعت و تاریخی مشخص، ثبت می کنید. آمازون هم با فرستادن یک اعلان، سفارشاتتان را به صورت خودکار به شما تحویل می دهد.

ارسال سریع محصولات

آمازون محصولات سفارشی شما را اکثرا در همان روز و در بدترین حالت فردای روز سفارش شما ارسال می کند. در واقع بسیار کم پیش می آید که آمازون ارسال 2روزه داشته باشد. این نیز از دیگر عواملی است که مشتریان وفادار زیادی را برای این کمپانی به وجود می آورد.

سیستم نظردهی محصولات

علاوه بر تمامی این خدمات، آمازون یک سیستم نظردهی آزاد درباره محصولات خود به وجود آورده تا مشتریان نظر واقعی خود را درباره هر محصول ارسال کنند. این نظردهی به ارتقا کیفیت محصولات و خرید دیگر مشتریان کمک زیادی می کند. این شفاف سازی واقعا مهم است زیرا 80٪ از سود شما در آینده فقط از 20٪ مشتریان موجود شما به دست می آید.

شخصی سازی تجربه کاربران

یکی از فعالیت های هوشمندانه آمازون، بازاریابی ایمیل آن هاست. درواقع، تأیید ایمیل برای سفارشات به آمازون اجازه می دهد تا در صورت تمایل، اطلاعات افراد را جمع آوری کرده و برای آن ها اکانت های Prime ایجاد کند. این امر به آمازون اجازه می دهد تا داده های کاربر را بر اساس اطلاعات ورود به سیستم جمع آوری کرده و تجربه کاربر را شخصی تر کند. شخصی سازی جایی است که دنیای وب و اینترنت به سوی آن حرکت می کند.

مطلب مرتبط  هاتجر چیست و استفاده از آن چه کاربردی در سایت شما دارد؟

نوآوری در فناوری

از دیگر کارهای آمازون که به رشد سریع این کمپانی کمک فراوانی کرده، نوآوری در فناوری است. یکی از این نوآوری ها، کتاب های صوتی و الکترونیکی آمازون بوده که مطالعه را برای بسیاری از کاربران آسان تر کرده است. برای مثال آمازون کیندل به سرعت توانست جای خود را در میان مشتریان این کمپانی باز کند و امروزه حتی فروش آن، از کتاب های کاغذی هم بیشتر است.

آمازون رهبر شماره یک خوانندگان الکترونیکی بوده و تقریباً 80٪ از فروش کتاب های الکترونیکی جهان را به خود اختصاص داده است. علاوه بر آن آمازون با ایجاد Fire Stick ، با سرویس های استریم مانند Roku و Apple TV به رقابت پرداخته است. Fire Stick با بیش از 37 میلیون کاربر فعال در سراسر جهان، به یکی از موفق ترین سخت افزارهای برتر آمازون تبدیل شده است.

 

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 2

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

سیمین جلیلی جو

Content Creator at Bertina

Latest posts by سیمین جلیلی جو (see all)

مطلب مرتبط  20 واقعیت شگفت انگیز درباره اسنپ چت که نمیدانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *