جدیدترین آپدیت تلگرام
جدیدترین آپدیت تلگرام با قابلیت مخفی کردن اعضای گروه‌ منتشر شد
دسامبر 31, 2022
این هوش مصنوعی می‌تواند آثار سونامی را پیش‌بینی کند
این هوش مصنوعی می‌تواند خرابی‌های ناشی از سونامی را پیش‌بینی کند
ژانویه 3, 2023
برنامه هواشناسی Dark sky اپل به پایان راه خود رسید

برنامه هواشناسی Dark sky اپل به پایان راه خود رسید

برنامه هواشناسی Dark sky اپل به پایان راه خود رسید

برنامه Dark Sky که یکی از محبوب‌ترین و دقیق‌ترین ابزارهای هواشناسی جهان بود، به پایان راه خود رسید و کاربران دیگر نمی‌توانند از آن استفاده کنند. این برنامه از سال گذشته میلادی به مالکیت اپل درآمده بود.

 اپل در ماه مارس 2022 اپلیکیشن Dark Sky را به منظور نشان دادن وضعیت آب و هوا به کاربران سیستم عامل‌های خود خریداری کرد. پس از خرید این برنامه، اپل سازنده آن را مجبور کرد تا نسخه اندروید را غیرفعال کند.

از زمان خرید این اپلیکیشن توسط اپل، برنامه از پیش نصب شده Weather در گوشی‌های آیفون، آیپد و مک به قابلیت‌ها و ویژگی‌های برنامه Dark Sky مجهز شدند. در واقع اپل با تقلید از اپلیکیشن مذکور، برنامه هواشناسی خود را توسعه داد.

قبل از غیرفعال شدن Dark Sky، اپل یک سند پشتیبانی با موضوع نحوه استفاده کاربران این اپلیکیشن از برنامه Weather را به اشتراک گذاشت. در این سند آمده است که کاربران با استفاده از Weather می‌توانند از وضعیت آب هوا در ساعات مختلف و تا 10 روز آینده اطلاع پیدا کنند. علاوه بر این، برنامه مذکورمی‌تواند اعلان‌های آب و هوای سخت را نیز ارائه کند.

گفتنی است محصولات اپل برای پشتیبانی از برنامه آب و هوای اختصاصی این شرکت باید به سیستم عامل iOS 16، iPadOS 16 و macOS 13 Ventura  مجهز شده باشند. البته ناگفته نماند که این برنامه در حال حاضر فقط برای برخی از کشورهای منتخب در دسترس قرار خواهد گرفت.

منبع: 9to5mac

تبلیغ در گوگل برتینا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *