گوگل تعداد فایل‌های قابل ساخت در گوگل درایو را محدود کرد
گوگل تعداد فایل‌های قابل ساخت در گوگل درایو را محدود کرد
آوریل 5, 2023
گاف بزرگ گوگل پی؛ واریز اشتباهی هزاران دلار به حساب برخی از کاربران
گاف بزرگ گوگل پی؛ واریز اشتباهی هزاران دلار به حساب برخی از کاربران
آوریل 9, 2023
هوش مصنوعی ChatGPT شغل حدود 300 میلیون نفر در جهان را تهدید می‌کند

هوش مصنوعی ChatGPT شغل حدود 300 میلیون نفر در جهان را تهدید می‌کند

هوش مصنوعی ChatGPT شغل حدود 300 میلیون نفر در جهان را تهدید می‌کند

با عرضه عمومی هوش مصنوعی ChatGPT و استقبال غیر قابل وصف کاربران از آن، خبرهای مربوط به این چت بات و به طور کلی فناوری‌های توسعه یافته با هوش مصنوعی به سر تیتر اصلی خبرهای جهان تبدیل شده است. بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران نظرات مختلفی را در رابطه با این چت بات مطرح می‌کنند که عمده نظرات در خصوص با وجهه منفی آن است. کارشناسان به تازگی هشدار داده‌اند که با روی کار آمدن چت بات هوشمند شرکت OpenAI، حدود 300 میلیون نفر در جهان در معرض از دست دادن شغل خود هستند.

کارشناسان دنیای فناوری در جدیدترین گزارش خود تاکید کردند که استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی بیش از حد انتظار می‌تواند روی اشتغال‌زایی و مشاغل در دنیا اثر منفی داشته باشد. شرکت خدمات مالی و بانکداری گلدمن ساکس در این باره می‌گوید که با وجود ChatGPT  و سایر ابزارهای هوش مصنوعی، احتمالا شغل تمام وقت 300 میلیون نفر در سراسر جهان از بین برود. این رقم معادل 18 درصد از نیروی کار در کل جهان است.

بر اساس گزارش‌ها، ChatGPT مشاغلی مانند وکلا و کارکنان اداری را تهدید می‌کند و این دست از شغل‌ها بیشتر از سایر مشاغل در معرض از بین رفتن هستند. این وضعیت در ایالات متحده آمریکا و کشورهای اروپایی بیشتر از سایر نقاط جغرافیایی نگران کننده به نظر می‌رسد؛ جایی که تخمین زده می‌شود که یک چهارم از تمامی مشاغل به طور کامل توسط هوش مصنوعی و ابزارهای توسعه یافته با این دانش انجام خواهد شد.

مطلب مرتبط  تقلید از سلبریتی‌های معروف با حالت مخفی چت بات بینگ

البته برخی دیگر از کارشناسان بر این باورند که ابزارهای هوش مصنوعی و چت بات جدید شرکت OpenAI نه تنها تهدید کننده‌ای برای مشاغل مختلف در جهان نیست، بلکه می‌تواند منجر به ایجاد مشاغل جدید و افزایش بهره‌وری شغل‌های فعلی در جهان شود.

 نظر ChatGPT در مورد از بین بردن مشاغل مختلف در جهان توسط خودش

 ما در رابطه با تاثیر ChatGPT بر مشاغل جهان، این پرسش که چت بات مذکور چه مشاغلی در جهان را از بین می‌برد، پرسیدم که جواب آن را ادامه می‌خوانید:

ChatGPT نه تنها هیچ شغلی را از بین نمی‌برد، بلکه به نوعی کمک کننده برای مشاغل مختلف است. با توجه به اینکه ChatGPT یک ابزار است که برای ارتباط با مردم و پاسخ به سوالات آن‌ها طراحی شده است، می‌تواند در بسیاری از صنایع و شغل‌ها مفید باشد. 

به هر حال باید منتظر ماند و دید که هوش مصنوعی چه اثراتی روی مشاغل دارد و  آیا ابزارهای توسعه یافته با این دانش مشاغل را از بین می‌برد یا منجر به بهره‌وری بهتر و افزایش راندمان آن‌ها می‌شود؟ حالا نظر شما در رابطه با انجام مشاغل مختلف توسط هوش مصنوعی چیست؟

منبع: digitaltrends

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

مهرداد رمضان نیا

Latest posts by مهرداد رمضان نیا (see all)

مطلب مرتبط  آشنایی با بزرگترین تلویزیون های معرفی شده در CES 2019

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *