بالابردن php time limit در وردپرس
آموزش افزایش PHP Time Limit در وردپرس
سپتامبر 23, 2020
حالت شب
آموزش اضافه کردن حالت شب (Dark Mode) به وردپرس
نوامبر 8, 2020
cloudflare wordpress logo

افزایش سرعت سایت های وردپرسی با سرویس جدید کلودفلر

cloudflare wordpress

Cloudflare به تازگی سرویس جدیدی را معرفی کرده که سرعت بارگذاری سایت های وردپرسی را به طرز چشمگیری افزایش خواهد داد.

کلودفلر این سرویس را به طور رایگان برای کاربران هاست WordPress.com و همچنین کاربرانی که از اکانت های پولی کلودفلر استفاده می کنند در نظر گرفته است. بقیه کاربران نیز می توانند با پرداخت ماهانه 5 دلار از این سرویس بهره مند شوند.

این سرویس، Automatic Platform Optimization یا بهینه سازی خودکار پلتفرم (APO) نامیده می شود. سرعت سایت هایی که از APO استفاده می کنند از نظر Time to First Byte (TTFB) تا 72٪ ، از نظر First Contentful Paint (FCP) تا 23٪ و همچنین از نظر سرعت ایندکس (Speed Index) تا 13 درصد بهبود یافته اند.

سرویس APO، سایت های وردپرسی را تنها در 10 میلی ثانیه به شبکه Cloudflare انتقال می دهد. اما این سرویس در واقع برای حل چه مشکلاتی ارائه شده است؟

حل مشکلات هاست اشتراکی با سیستم APO

سایت هایی که از هاست های اشتراکی استفاده می کنند معمولاً به دلیل سنگینی استفاده از منابع سرور، در معرض کاهش سرعت، کم شدن سرعت جستجو در پایگاه داده و پاسخگویی کمتر به کاربران قرار دارند.

Cloudflare اظهار داشته سرویس APO مشکل کاهش سرعت هاست های اشتراکی را پایان می بخشد.

cloudflare services

حل مشکلات عملکرد وردپرس با سرویس APO

یکی از مشکلاتی که در وردپرس وجود دارد کاهش سرعت عملکرد بخاطر استفاده از پلاگین های متعدد، جاوا اسکریپت اضافی و… است. این ها مواردی هستند که باعث می شوند سایت های وردپرس در معیارهای سرعت نمره کمی کسب کنند.

مطلب مرتبط  آموزش آپدیت نسخه php در وردپرس

Cloudflare از طریق این سرویس بدون نیاز به جستجوی پایگاه داده یا استفاده از فایل ها از سرور مبدا، یک نسخه ثابت از سایت وردپرس را ذخیره و به آن سرویس می دهد. به همین دلیل عملکرد وردپرس از نظر سرعت را تا حد زیادی بالا می برد.

Cloudflare

همانطور که گفتیم، کلوفلر در حال حاضر این سرویس را به مشتریان هاست WordPress.com و سایت هایی که از اکانت های پولی کلودفلر استفاده می کنند به صورت رایگان ارائه می دهد. همه سایت هایی که در حال حاضر از هاست وردپرس استفاده می کنند، امکان فعال کردن سرویس APO را دارند. سایت های وردپرسی که در WordPress.com میزبانی نمی شوند و یا از دیگر سرویس های کلودفلر استفاده نمی کنند، امکان خرید سرویس APO را با هزینه 5 دلار در ماه دارند.

Cloudflare اظهار داشته که ممکن است آنها توافق های مشابهی را با دیگر شرکت های هاستینگ در این زمینه انجام دهند تا کاربران دیگر شرکت های هاستینگ هم از این سرویس به صورت رایگان و یا با هزینه کمتر استفاده کنند.

منبع : cloudflare

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 3 / 5. تعداد نظرات : 2

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

سیمین جلیلی جو

Content Creator at Bertina

Latest posts by سیمین جلیلی جو (see all)

مطلب مرتبط  پیشنهاد جان مولر در مورد تعداد کاراکتر URLها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *