توییتر روی قابلیت تبدیل خودکار متن‌های طولانی به رشته توییت کار می‌کند
توییتر روی قابلیت تبدیل خودکار متن‌های طولانی به رشته توییت کار می‌کند
نوامبر 19, 2022
این پهپاد انتحاری با هوش مصنوعی توسعه یافته است
این پهپاد انتحاری با هوش مصنوعی توسعه یافته است
نوامبر 22, 2022
آیا توییتر با رهبری ایلان ماسک در آستانه فروپاشی قرار دارد؟

آیا توییتر با رهبری ایلان ماسک در آستانه فروپاشی قرار دارد؟

آیا توییتر با رهبری ایلان ماسک در آستانه فروپاشی قرار دارد؟

هنوز یک ماه از خرید توییتر توسط ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد روی کره زمین نمی‌گذرد که مشکلات و معضلات عجیبی دامن گیر این شرکت شده است. حالا کارمندان سابق توییتر معتقدند که این شبکه اجتماعی در آستانه فروپاشی قرار دارد و احتمالا تا چند هفته دیگر به پایان راه خود می‌رسد. آن‌ها بی کفایتی ایلان ماسک در اداره این شبکه اجتماعی محبوب را عامل سقوط احتمالی می‌دانند.

علاوه بر کارمندان سابق، تعدادی از تحلیلگران و کارشناسان حوزه فناوری هم با تایید ادعا‌های کارکنان سابق پلتفرم مذکور، از کاربران خواستند که توییت‌های مهم خود را آرشیو کنند تا از دست نروند. کارشناسان حوزه فناوری نیز احتمال می‌دهند تا عادی شدن شرایط، ایلان ماسک توییتر را غیرفعال خواهد کرد.

بی کفایتی ایلان ماسک در اداره توییتر

ایلان ماسک که یکی از موفق‌ترین مدیران جهان محسوب می‌شود، تا به حال در مدیریت و اداره توییتر ناکام بوده است و این پلتفرم هر روز با حاشیه‌های جدیدی مواجه می‌شود. ثروتمندترین فرد جهان پس از اینکه  معامله خرید توییتر را به سرانجام رساند، در همان ابتدای کار مدیران ارشد و رده بالای این شرکت از جمله پاراگ آگراوال (مدیرعامل سابق توییتر) را اخراج کرد. این موضوع با واکنش‌های مختلفی همراه بود و انتقادهای شدیدی به ایلان ماسک وارد شد.

وی سپس به سراغ سرویس پولی این شبکه اجتماعی یعنی توییتر بلو رفت و به کارمندان خود یک هفته فرصت داد تا تغییراتی که مدنظرش هست را در این بخش اعمال کنند. پس از تغییرات اعمال شده، قیمت این سرویس از 4.99 به 7.99 دلار افزایش پیدا کرد و عضویت در سرویس مذکور را برای کاربران دارای تیک آبی نیز اجباری کرد.

آیا توییتر با رهبری ایلان ماسک در آستانه فروپاشی قرار دارد؟

با اعلام این خبر که کاربران تایید شده توییتر نیز باید اشتراک ماهانه این سرویس را خریداری کنند، هجمه‌ها علیه ایلان ماسک شدت گرفت  و بسیاری از کاربران دارای تیک آبی اعلام کردند که پولی بابت دریافت تیک آبی به توییتر پرداخت نخواهند کرد. هرج و مرج‌های به وجود آمده برای دریافت تیک آبی در توییتر به همین جا ختم نمی‌شود و پس از اینکه نسخه جدید توییتر بلو رونمایی شد، تعداد زیادی حساب‌ کاربری جعلی با عضویت و خرید اشتراک ماهانه به راحتی توانستند برای خود تیک آبی دریافت کنند. این اتفاق باعث شد تا ایلان ماسک توییتر بلو را به‌ طور موقت برای کاربران جدیدی که قصد ثبت‌نام داشتند، متوقف کند.

ایلان ماسک به غیر از تغییرات در بخش‌های توییتر، در شیوه نحوه و کاری کارمندان این شرکت نیز تغییراتی اعمال کرد. به عنوان مثال، وی به کارمندان تاکید کرده بود که امکان دورکاری در این شرکت وجود نخواهد داشت و افراد برای فعالیت در این شبکه اجتماعی باید به محل کار بیایند. البته ناگفته نماند که ماسک پیش از اعلام شرایط جدید کاری، حدود نیمی از کارمندان این شبکه اجتماعی را از کار اخراج کرد.

 پس از تعدیل  50 درصد از کارکنان و اعتراض کارمندان باقیمانده به شرایط جدید کاری در این شرکت، بحران در توییتر به اوج خود رسید و ایلان ماسک مجبور شد که ساختمان‌ها و دفاتر اصلی را تعطیل کند.

وسواس ایلان ماسک در مدیریت این شبکه اجتماعی 

 افزون به موارد ذکر شده فوق، اینطور به نظر می‌رسد که  ایلان ماسک در مدیریت توییتر با وسواس مواجه است و گاهی اوقات با تصمیمات عجیب و غریب خود به حاشیه‌های  شرکت جدیدش دامن می‌زند. در پی اخراج و استعفای دسته جمعی بسیاری از کارمندان و مدیران اصلی این شرکت، ماسک شخصا با رابین وایلر، مدیر تبلیغات توییتر وارد مذاکره شد و او را متقاعد کرد تا در این شبکه اجتماعی بماند. اما حالا گزارش‌ها حاکی از آن است که ماسک  در تصمیمی کاملا وسواسی و به دور از انتظار، وایلر را اخراج کرده است. با وجود  تصمیمات احساسی و غیرقابل پیش‌بینی ثروتمندترین فرد جهان، آینده خوبی در انتظار توییتر به رهبری ماسک نخواهد بود.

در مجموع، موارد فوق و چند موضوع دیگر باعث شده تا کارمندان سابق و کارشناسان حوزه فناوری به آینده توییتر با رهبری ایلان ماسک خوشبین نباشند. از همین رو آن‌ها احتمالا می‌دهند که این شبکه اجتماعی محبوب در حال سپری کردن روزهای پایانی خود است.

 

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 2

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *