تغییر سطح دسترسی فایل ها در سی پنل
روش تغییر سطح دسترسی فایل ها در سی پنل Cpanel
اکتبر 16, 2018
منابع مصرفی سایت در سی پنل
مشاهده میزان منابع مصرفی سایت در هاست سی پنل
اکتبر 21, 2018
تفاوت سی پنل و دایرکت ادمین

تفاوت سی پنل و دایرکت ادمین

تفاوت سی پنل و دایرکت ادمینسی پنل و دایرکت ادمین از بهترین ابزار های مدیریت میزبان وب هستند و انتخاب بین آن ها همواره سخت و تردید آمیز بوده است. اطلاع از تفاوت سی پنل و دایرکت ادمین می تواند به شما کمک کند که بهترین گزینه را با توجه به شرایطی که انتظار دارید انتخاب کنید.

برای این که به خوبی با تفاوت سی پنل و دایرکت ادمین آشنا شوید ابتدا باید با خصوصیات هر یک آشنایی داشته باشید پس در ادامه به بررسی و معرفی ویژگی های آن ها به صورت جدا از هم می پردازیم:

سی پنل cPanel

سی پنل محبوب ترین و پر استفاده ترین کنترل پنل هاستینگ است. معروفیت و موفقیت این نرم افزار به دلیل امکانات و ویژگی های خاص آن است. به دلیل کاربران زیادی که در حال استفاده از سی پنل هستند، تعداد زیادی آموزش، راهنما و راه حل مشکلات برای سی پنل در اینترنت وجود دارد و این به شما اجازه می دهد تا در صورت وجود هر گونه سوال بتوانید به راحتی پاسخ خود را پیدا کنید. علاوه بر این تعداد زیادی ویژگی منحصر به فرد برای این کنترل پنل قدرتمند وجود دارد. به این ترتیب هر چیزی که شما برای هاستینگ خود نیاز دارید می توانید در سی پنل پیدا کنید. اما از طرفی این ویژگی ها نیاز به سیستم های قوی برای اجرا دارند و شما بر روی دستگاه هایی که حداقل قدرت لازم برای این کار را نداشته باشند نمی توانید از سی پنل استفاده کنید.

سی پنل یک نسخه بر پایه Unix است و در سال 1996 وارد بازار شده است. در زمان ارائه هیچ رقیب جدی برای آن وجود نداشت و این موضوع سبب محبوبیت بالای سی پنل شده است. فضای کاربری در سی پنل به خوبی طراحی گردیده و هر چیزی طبقه بندی شده است. و این ویژگی های پیشرفته سبب تفاوت سی پنل و دایرکت ادمین شده است. تفاوت سی پنل و دایرکت ادمین در اینجا خلاصه نمی شود و قیمت سی پنل نیز بیشتر از دایرکت ادمین است.

مطلب مرتبط  هاست ویندوز چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

سیستم هایی که توسط سی پنل پشتیبانی می شود:

  • CentOS
  • Red Hat Enterprise
  • FreeBSD and CloudLinux
  • KVM
  • Linux-Vserver
  • Microsoft Server 2008 Hyper-V
  • Open VZ
  • Oracle VirtualBox
  • Virtuozzo, VMWare
  • Xen

مزایا و ویژگی های خاص سی پنل

  • ویژگی های خاص گسترده
  • رابط کاربری مناسب

معایب سی پنل

  • قیمت بیشتر در مقایسه با دایرکت ادمین

دایرکت ادمین DirectAdmin

حالا که با سی پنل آشنا شدید، با شناخت بیشتر از دایرکت ادمین می توانید تفاوت سی پنل و دایرکت ادمین را به خوبی درک کنید. دایرکت ادمین در سال 2003 به بازار ارائه شد. در مدت کوتاهی پس از ارائه توانست کاربران زیادی را جذب کند و به یک رقیب جدی برای سی پنل تبدیل شود. رابط کاربری دایرکت ادمین بسیار آسان و شسته و رفته است، اما برای آشنایی کامل با آن زمان لازم است. همچنین دایرکت ادمین نرم افزار نسبتاً سبکی است و در سرور های با سخت افزار ضعیف به همان خوبی سرور های قوی از عهده کارها بر می آید.

سیستم هایی که دایرکت ادمین از آن ها پشتیبانی می کند:

  • Ubuntu
  • Debian
  • FreeBSD
  • CentOS
  • Red Hat (Enterprise)
  • Fedora

مزایا و ویژگی های خاص دایرکت ادمین:

  • رابط کاربری شسته رفته
  • کار با سیستم های ضعیف
  • ارزان قیمت بودن

معایب دایرکت ادمین:

  • برای یادگیری کامل نیاز به زمان بیشتری نسبت به سی پنل دارد

تفاوت بین سی پنل و دایرکت ادمین

بررسی تفاوت سی پنل و دایرکت ادمین

همانطور که مشاهده کردید دایرکت ادمین و سی پنل هر دو کنترل پنل های قدرتمندی برای مدیرت میزبانی وب شما هستند و به شما اجازه می دهند تنظیمات زیادی را در اکانت خود مدیریت کنید. هر دو این کنترل پنل ها توسط شرکت های معتبری مورد استفاده قرار می گیرند و توسط این شرکت ها  به خوبی توسعه یافته اند. در این جا با توجه به امکانات خاص و تجربیات کاربران مختلف تفاوت سی پنل و دایرکت ادمین و دلایل علاقه یا عدم علاقه کاربران به آن ها را بررسی می کنیم:

مطلب مرتبط  هاست فرانسه چیست و چه مزایایی دارد؟

هزینه و قیمت

اولین تفاوت سی پنل و دایرکت ادمین قیمت آن ها است. همانطور که در بررسی یک به یک به آن پرداختیم سی پنل نسبت به دایرکت ادمین گران تر است. البته کاربران سی پنل این را دلیل ضعف سی پنل نمی دانند و معتقد اند در قبال هزینه بیشتر امکانات بیشتری دریافت می کنند.

محیط کاربری

تفاوت سی پنل و دایرکت ادمین در محیط کاربری خیلی زیاد نیست. دایرکت ادمین محیط کاربری ساده ای دارد که به شما امکان دسترسی به  webmail، گزینه های ادمین، مدیریت فایل ها، مدیریت اطلاعات و سایر عملکرد های مربوط به میزبانی وب را می دهد. شما به همه گزینه های مورد نیاز خود در صفحه اصلی نرم افزار دسترسی دارید و این باعث می شود به سادگی از آن ها استفاده کنید.

سی پنل برای همه کاربران چه افراد تازه کار و چه افراد حرفه ای عالی است چون به راحتی می توانید به گزینه های مختلف آن دسترسی داشته باشید. بر خلاف دایرکت ادمین، ویژگی های مختلف در سی پنل در دسته بندی های مختلف جای داده شده و پیدا کردن آن ها راحت تر است. به این ترتیب با این که ویژگی های اختصاصی و افزونه های زیادی در سی پنل وجود دارد اما کاربری آن ساده تر است و به راحتی می توانید همه آن ها را پیدا کنید.

رابط کاربری گرافیکی (GUI)

هردو این کنترل پنل ها از رابط کاربری گرافیکی (GUI) برای ارائه تنظیمات سرور استفاده می کنند. تفاوت سی پنل و دایرکت ادمین در میزان استفاده و ارائه تنظیمات با استفاده از رابط کاربری گرافیکی (GUI) است. سی پنل تنظیمات بیشتری را در این زمینه به شما ارائه خواهد کرد و دایرکت ادمین شما را مجبور خواهد کرد تعداد بیشتری از مدیریت ها را توسط روت شل انجام دهید. به همین دلیل زمان بیشتری برای یادگیری این فرمان ها نیاز خواهید داشت. البته سی پنل هم همه تنظیمات را به صورت گرافیکی برای شما ارائه نمی کند.

مطلب مرتبط  افزایش سرعت دیتابیس در sql server و کشف کوئری های کند

هزینه اضافه کردن افزونه و امکانات جدید

همانطور گفته شد قیمت دایرکت ادمین از سی پنل کمتر است اما زمانی که بخواهید ویژگی های جدید یا افزونه های کاربردی دلخواه خود را به آن اضافه کنید هزینه های زیادی باید بپردازید. در حالی که برای اضافه کردن خیلی از افزونه های کاربردی سی پنل حتی نیازی نیست هزینه اضافی پرداخت کنید. علاوه بر این سی پنل برای کاربران حرفه ای خود این امکان را فراهم کرده است که با استفاده از کد نویسی دلخواه خود افزونه ها را توسعه دهند و دقیقاً چیزی که نیاز دارند را بسازند.

حالا که با تفاوت سی پنل و دایرکت ادمین و ویژگی های هر کدام از آن ها آشنا شدید می توانید تصمیم بگیری که کدام یک از این دو کنترل پنل قدرتمند لیاقت بیشتری برای کمک به شما در مدیریت میزبانی وب دارد.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 3.4 / 5. تعداد نظرات : 5

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *