بررسی پاسخ «هاست ابری چیست؟» در مجله برتینا
هاست ابری یا Cloud Hosting چیست؟ چه تفاوتی با هاست معمولی دارد؟
جولای 4, 2023
آموزش تصویری ریست هاست سی پنل در مجله برتینا
آموزش تصویری ریست هاست + تغییر دامنه هاست
جولای 10, 2023
آموزش صفر تا صد نصب پرستاشاپ در مجله برتینا

آموزش نصب پرستاشاپ روی هاست (گام به گام)

آموزش صفر تا صد نصب پرستاشاپ در مجله برتینا

گسترش خدمات فضای وب و فروشگاه‌های اینترنتی موجب شده است تا پلتفرم‌های مختلفی، خدمات فروشگاه ساز عرضه کنند. پرستاشاپ یکی از بهترین پرتال‌های فروشگاه ساز است که معمولا روی هاست دایرکت ادمین نصب می‌شود. در این مقاله از مجله برتینا قصد داریم در رابطه با نحوه نصب پرستاشاپ روی دایرکت ادمین و چگونگی پیکربندی پرستاشاپ صحبت کنیم. با مطالعه این مقاله اطلاعات مفیدی در رابطه با مراحل نصب پرستاشاپ به دست می‌آورید.

نحوه دانلود پرستاشاپ برای نصب؛ دانلود فایل از سایت اصلی پرستاشاپ

در آموزش نصب پرستاشاپ اولین مرحله فرآیند نصب پرستاشاپ روی پنل دایرکت ادمین است. برای انجام این کار در ابتدا باید فایل اصلی پرستاشاپ را دانلود کنید. برای دانلود فایل پرستاشاپ به نشانی اینترنتی Prestashop.com بروید. برای دانلود فایل پرستاشاپ می‌بایست آدرس ایمیل معتبر را وارد کرده و با اطلاعات امنیتی خواسته‌شده موافقت کنید تا فایل پرستاشاپ برای دانلود آماده شود.

برای بهبود عملکرد سایت‌های ساخته‌شده با پرستاشاپ می‌توانید از خدمات میزبانی وب برتینا که مختص چنین سایت‌هایی بهینه شده است، استفاده کنید.

 دانلود پرستاشاپ از طریق سایت اصلی پرستاشاپ امکان‌پذیر است.

آپلود فایل روی هاست؛ توجه به انتخاب مسیر درست برای آپلود فایل پرستاشاپ

بعد از اینکه فایل پرستاشاپ را از سایت اصلی دانلود کردید، نوبت به آپلود فایل پرستاشاپ روی هاست می‌رسد. توجه کنید که هاست پرستاشاپ یکی از انواع هاست لینوکس محسوب می‌شود که برای فروشگاه‌های آنلاین ساخته‌شده با پرستاشاپ بهینه‌سازی شده است. برای بهبود عملکرد سایت توصیه می‌شود از هاست پرستاشاپ برای راه‌اندازی سایت‌های فروشگاهی ایجاد‌شده با این فروشگاه‌ساز استفاده کنید.

با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، وارد پنل مدیریتی دایرکت ادمین شوید. پس از ورود به پنل اصلی هاست دایرکت ادمین از طریق بخش System Info & Files روی منوی File Manager ضربه بزنید. نکته بسیار مهم در حین آپلود فایل پرستاشاپ انتخاب مسیر مناسب است. فایل پرستاشاپ را بعد از اکسترکت در مسیر اصلی هاست، مسیر Public_html قرار دهید. اگر فایل پرستاشاپ در این مسیر قرار نگیرد، فرآیند نصب پرستاشاپ با مشکل مواجه خواهد شد.

برتینا به‌عنوان بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده هاست و سرور در ایران، انواع هاست لینوکس و هاست ویندوز حرفه ای را با پنل مدیریتی پیشرفته به شما عزیزان عرضه می‌کند. با پشتیبانی ۲۴ ساعته و حرفه‌ای این مجموعه می‌توانید درصورت مواجهه با هرگونه مشکل، در سریع‌ترین زمان ممکن آن را برطرف کنید.

مطلب مرتبط  معرفی Keep-alive و قابلیت های آن

ایجاد دیتابیس روی هاست پنل دایرکت ادمین؛ یکی از مراحل مهم نصب پرستاشاپ روی هاست 

پس از آپلود فایل پرستاشاپ روی مسیر مشخص دایرکت ادمین، باید دیتابیس جدید برای پرستاشاپ تعریف کنید. ساخت دیتابیس یکی از مهم‌ترین پیش‌نیازهای نصب کلیه سیستم‌های مدیریت محتوا است. برای ایجاد دیتابیس از قسمت Account Manager گزینه MySQL Management را انتخاب کنید. در مرحله بعد روی بخش Create new Database ضربه بزنید و در صفحه جدید باید نام و رمز عبور دیتابیس را مشخص کرد.

اطلاعات اصلی و داده‌های شما روی دیتابیسی که ایجاد کرده‌اید، ذخیره خواهد شد. سیستم پرستاشاپ یکی از انواع سایت‌های فروشگاه‌ساز است که به شما امکان تغییرات گسترده روی سایت فروشگاهی را می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با این فروشگاه‌ساز حرفه‌ای پیشنهاد می‌کنیم به صفحه «پرستاشاپ چیست» مراجعه کنید تا با کلیه مشخصات پرستاشاپ آشنا شوید.

نصب پرستاشاپ روی هاست و ایجاد دیتابیس در دایرکت ادمین

نصب پرستاشاپ روی دایرکت ادمین؛ آخرین مرحله از نصب پرستاشاپ

در آموزش نصب پرستاشاپ روی هاست بعد از طی کردن مراحل دانلود و آپلود فایل می‌توانید پرستاشاپ را روی هاست دایرکت ادمین نصب کنید. برای نصب پرستاشاپ ارتباط با دیتابیس باید به‌درستی انجام شود. آدرس سایت را به‌صورت کامل وارد کرده و در مرحله بعد زبان فارسی را برای نصب می‌توانید انتخاب کنید. در مرحله بعدی موافت‌نامه‌های نمایش داده شده را به‌صورت کامل تایید کنید تا اجازه نصب داده شود.

ویژگی انتخاب زبان فارسی و انگلیسی برای نصب پرستاشاپ

مجموعه برتینا علاوه‌بر عرضه خدمات متنوعی از جمله هاست پرستاشاپ، امکان خرید هاست ایمیل را نیز برایتان فراهم می‌کند. هاست ایمیل پرقدرت Smartermail به کسب‌وکار شما اعتبار می‌بخشد و امنیت بسیار بالایی دارد.

وارد کردن اطلاعات سایت فروشگاهی و حساب کاربری؛ ثبت اطلاعات دقیق فروشگاه 

زمانی که موافقت‌نامه‌های مختلف در هنگام نصب پرستاشاپ را تایید کردید، باید اطلاعات دقیق سایت فروشگاه و حساب کاربری را به شرح زیر وارد کنید.

  • آدرس پایگاه داده یا دیتابیس: آدرس پایگاه داده می‌تواند آدرس دامنه یا آی پی فروشگاه اینترنتی باشد.
  • نام پایگاه داده: نام پایگاه داده‌ای که برای ذخیره اطلاعات در نظر گرفته‌اید را در این بخش وارد کنید. از دیتابیس MySQL برای این بخش کمک بگیرید.
  • نام فروشگاه: هر نامی که مدنظرتان است در بخش نام فروشگاه بنویسید.
  • کشور: نام کشور موردنظر را روی ایران قرار دهید. 
  • نام و نام خانوادگی به‌همراه آدرس ایمیل: در این بخش باید نام و نام خانوادگی شخصی که مدیریت سیستم را بر عهده دارد، وارد کنید. 
  • پیکربندی پرستاشاپ: در قسمت پیکربندی سیستم آدرس پایگاه داده را براساس پورتی که دارید، وارد کنید و روی گزینه «هم اکنون اتصال به دیتابیس را بررسی کن!» ضربه بزنید.
  • اگر اطلاعات دیتابیس و کلیه مراحل را به درستی وارد کرده باشید، با پیغام «کار نصب به پایان رسید!» روبه‌رو خواهید شد و عملیات نصب پرستاشاپ در این قسمت تکمیل می‌شود.
مطلب مرتبط  هاست اشتراکی چیست و چگونه کار می‌کند؟

در هنگام نصب و آپلود فایل اصلی پرستاشاپ اگر تمایل دارید فروشگاهتان به بخش اصلی دامنه متصل شود، پرستاشاپ را در پوشه روت آپلود کنید. بخش اصلی دامنه به‌صورت example.com نوشته می‌شود. 

کلیه قسمت‌های مربوط به سایت فروشگاهی و حساب کاربری باید به‌صورت کامل انجام شود.

نکات مهم بعد از نصب پرستاشاپ؛ چک کردن دیتابیس 

بعد از نصب پرستاشاپ مراحل زیر را دنبال کنید تا از نصب صحیح پرستاشاپ مطلع شوید:

  1. بعد از نصب پرستاشاپ برای حفظ امنیت پایگاه داده فولدر install را از قسمت public_html حذف کنید. برای حذف این پوشه باید به مسیر هاست مراجعه کرده و روی گزینه delete ضربه بزنید.
  2. پس از نصب پرستاشاپ روی دایرکت ادمین با وارد کردن آدرس سایت فروشگاهی و بررسی کردن آدرس از ارتباط دقیق پایگاه داده و پرستاشاپ مطلع شوید.
  3. نام کاربری و رمز عبور دیتابیس یا پایگاه داده را تست کنید که در مواقع ضروری مشکلی برای ورود به دیتابیس نداشته باشید و به‌سرعت تغییرات روی دیتابیس را انجام دهید. 

نصب صحیح و درست پرستاشاپ به معنای آپلود کلیه جزئیات سایت فروشگاهی است. توجه داشته باشید که هاست پرستاشاپ با سرورهای مجازی متفاوت است. برای درک بیشتر فرق بین هاست و سرور پیشنهاد می‌کنیم مقاله تحت‌عنوان «تفاوت هاست و سرور» را در مجله برتینا مطالعه کنید. در این مقاله ویژگی‌های هاست و سرور را به‌صورت مجزا شرح داده‌ایم و ویژگی‌های هر یک را بررسی کرده‌ایم. توجه داشته باشید نصب پرستاشاپ بدون اینترنت نیز امکان‌پذیر است که البته این روش نصب نیاز به تخصص بیشتری در زمینه شبکه دارد.

چک کردن دقیق آدرس سایت فروشگاهی بعد از نصب پرستاشاپ

ویژگی‌های سایت‌ساز پرستاشاپ؛ پشتیبانی کامل از زبان فارسی

پرستاشاپ قابلیت‌های رایگان بسیاری برای سایت‌های فروشگاهی فراهم می‌کند که برخی از این موارد را در این بخش بررسی می‌کنیم:

  • وجود ماژول‌های متعدد برای کسب‌و‌کارهای مختلف
  • امنیت بسیار بالای سیستم پرستاشاپ
  • رابط کاربری ساده، روان و مدیریت راحت 
  • منبع باز بودن پرستاشاپ که برای توسعه‌دهندگان بسیار مناسب است
  • هزینه بسیار پایین راه‌اندازی و رایگان بودن برخی از افزونه‌ها
  • ایجاد قالب‌های متنوع برای سایت‌های فروشگاهی
  • پشتیبانی کامل از درگاه‌های پرداخت ایرانی و خارجی
  • پشتیبانی عالی از زبان فارسی و قابلیت راست‌چین
  • گزارش‌گیری دقیق و کامل براساس تعداد کاربران و بازدیدکنندگان سایت
مطلب مرتبط  آموزش آپدیت نسخه php در وردپرس

در این بخش فقط چند ویژگی خوب و عالی پرستاشاپ را معرفی کردیم. سایت‌ساز پرستاشاپ در سال‌های اخیر با توجه‌به پشتیبانی خوب زبان فارسی موردتوجه بسیاری از وب‌مستران و مدیران سایت‌ها قرار گرفته است. توجه داشته باشید با استفاده از هاست پرستاشاپ برتینا از خدمات میزبانی اختصاصی، پشتیبانی 24 ساعته، بکاپ‌گیری 3 لایه، وب‌اپلیکیشن فایروال و بسیاری از خدمات دیگر بهره‌مند خواهید شد. توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب هاست مناسب، مقاله تحت عنوان «هاست چیست» را از مجله برتینا مطالعه کنید تا اطلاعات جامعی درباره انواع هاست به دست آورید.

نصب و راه‌اندازی پرستاشاپ روی هاست مخصوص پرستاشاپ

در این مقاله از مجله برتینا آموزش صفر تا صد نصب پرستاشاپ را بررسی کردیم و اشاره‌ای به ویژگی‌های سایت‌ساز پرستاشاپ داشتیم. مراحل نصب پرستاشاپ پیچیدگی خاصی ندارد، اما برای نصب و راه‌اندازی پرستاشاپ می‌توانید از خدمات پشتیبانی برتینا استفاده کنید. در سیستم پرستاشاپ شرکت برتینا پکیج‌های مختلف با هزینه‌های متفاوتی وجود دارد که از بین آن‌ها می‌توانید پکیج مدنظرتان را انتخاب کنید.

شرکت برتینا علاوه‌بر ارائه سرویس هاست پرستاشاپ، خدمات متنوعی در زمینه ارائه سرویس‌های هاستینگ، سرور ابری، تبلیغات گوگل و ثبت دامنه را انجام می‌دهد. برای مشاهده کلیه خدمات به صفحه اصلی برتینا می‌توانید مراجعه کنید. 

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *