آموزش روش پیدا کردن لینکهای شکسته در سایت وردپرسی
جولای 16, 2019
افزودن جستجوی گوگل به سایت وردپرس
آموزش نحوه اضافه کردن جستجوی گوگل به سایت وردپرسی
جولای 22, 2019
نمایش پست های محبوب در وردپرس بر اساس تاریخ

آیا می خواهید پست های محبوب روز، هفته و یا ماه را در وردپرس نشان دهید؟

نمایش پست های محبوب به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد تا به سرعت به بهترین محتوای موجود در سایت شما دست پیدا کنند و به شما نیز کمک می کند تا بازدید از صفحه و انگیجمنت کاربر در سایت خود را افزایش دهید.

در این مقاله ما به شما نحوه ی نمایش پست های محبوب روز، هفته، ماه در وردپرس را نشان می دهیم.

چرا باید پست های محبوب را در وردپرس را نشان دهیم؟

وقتی یک وبلاگ وردپرسی را راه اندازی می کنید در ابتدا که محتوای زیادی ندارید ممکن است تمایل داشته باشید تعدادی از محتواها که مورد گسند بیشتر بازدیدکننده های سایت شما بوده اند را در ویجت ساید بار به نمایش در بیاورید.

همانطور که سایت شما رشد میکند، متوجه می شوید که پست های قدیمی شما دیگر بازدیدکننده ی زیادی ندارند و به اصطلاح نمایش نمی گیرند حال شاید این محتوای قدیمی یکی از محتواهای محبوب در زمان خودش بوده است. با نمایش محتواهای برتر خود در قسمت کناری سایت در واقع شرایطی را برای کاربران ایجاد می کنید که به سادگی به محتواهای برتر سایت شما دسترسی داشته باشند.

نمایش پست های محبوب سبب می شود تا تعامل کاربران با سایت شما و همچنین میزان بازدید از صفحه های داخلی وبلاگ نیز افزایش یابد.

حالا مشکل اینجاست که اگر بخواهید محبوب ترین مقالات وبلاگ در تمام مدت فعالیت آن را نمایش دهید، بنابراین تعداد پست های محدودی واجد شرایط برای نمایش در این بخش خواهند شد. با نمایش محبوب ترین مقالات در روز، هفته و یا ماه می توانید این بخش از سایت را متفاوت تر کرده و همچنین تعداد پست های بیشتری را در این دسته جای دهید.

مطلب مرتبط  آموزش انتشار چند پست به صورت زمان بندی شده در وردپرس

خب بیایید یاد بگیریم که چگونه به سادگی پست های محبوب روز، هفته و ماه را به نمایش در سایت وردپرسی به نمایش دربیاوریم.

 

اگر تمایل ندارید تا ویدئو آموزشی را مشاهده کنید، بنابراین میتوانید نسخه متنی آن را مطالعه کنید.

در ابتدا باید پلاگین WordPress popular posts را نصب و فعال کنید.

این در حقیقت بهترین پلاگینی است که برای نمایش پست های محبوب در وردپرس می توانید از آن استفاده کنید. این پلاگین دارای گزینه های متعددی از جمله تنظیمات زمان، محتوای گلچین شده، تصاویر برجسته، تعدادی محتوای نمایشی و غیره می باشد.

پس از فعالسازی پلاگین، از منوی سمت چپ به بخش “نمایش” و از آنجا به صفحه “ابزارک ها” بروید. سپس ویجت WordPress popular posts را در قسمت ساید بار مدنظر خود قرار دهید.

محدوده زمانی برای نمایش پست های محبوب وردپرس

میتوانید نام ویجت را “امروز ” بگذارید و در قسمت تنظیم زمان می توانید گزینه “24 ساعت گذشته” را انتخاب کنید. پس از آن می توانید باقی تنظیمات ویجت را مطالعه کرده و در صورت تمایل تغییرات مدنظر خود را اعمال کنید. فراموش نکنید که پس از اعمال تغییرات جهت ذخیره سازی آن، بر روی گزینه save کلیک کنید.

سپس باید یک ویجت دیگر برای نمایش محتوای محبوب هفته با نام “هفته” ایجاد کنیم. در قسمت تنظیم زمان باید گزینه “7 روز” را انتخاب کرده و سپس بر روی گزینه save کلیک کنید.

این مراحل را برای افزودن ویجتی برای نمایش پست های محبوب ماه نیز مجدد تکرار کنید.

نمایش محبوبترین نوشته های سایت در سایدبار سایت وردپرسی

در این مرحله نگران محل قرار گیری این ویجت ها نباشید، به این دلیل که در مرحله بعدی آن را فعال و تنظیم خواهیم کرد.

مطلب مرتبط  آموزش آپلود تصاویر SVG در وردپرس

ایجاد ویجت tabbed برای پست های محبوب

در این بخش از آموزش، میخواهیم برای ساید بار سایت وردپرسی خود ویجت tabbed ایجاد کنیم. این به ما کمک میکند تا پست های محبوب خود را در یک ویجت نمایش دهیم.

ابتدا باید پلاگین ultimate tabbed widget را نصب و فعال کنید.

پس از فعالسازی، به بخش “نمایش” و سپس به صفحه ی “ابزارک ها” بروید.  در این صفحه متوجه یک ویجت جدید با نام “Default Tabbed Widget Area” میشوید.

Default Tabbed Widget Area

حالا باید تمام ابزارک هایی که از پیش ساخته اید را در این قسمت قرار دهید.

Default Tabbed Widget Area

سپس، باید ultimate tabbed widget را در قسمت ویجت های در دسترس قرار دهید و آن را به ساید بار وب سایت خود مکانی که تمایل دارید پست های محبوب شما به نمایش دربیایند قرار دهید.

تنظیمات پلاگین ultimate tabbed widget

در قسمت تنظیمات ویجت، برای ویجت پست های محبوب خود یک عنوان قرار دهید. در قسمت widget area باید گزینه ی “default tabbed widget area” را انتخاب کنید.

فراموش نکنید که برای ذخیره سازی تنظیمات بر روی گزینه “ذخیره” کلیک کنید.

حالا می توانید به وب سایت خود برگشته و ویجتی حاوی تب های پست های محبوب روز، هفته و یا ماه را در وب سایت خود مشاهده کنید.

ویجت نمایش پست های محبوب در وردپرس

شما میتوانید به سادگی ترتیب نمایش ویجت ها به سادگی با بالا و پایین کردن این ویجت ها قسمت ” Default tabbed widget area” تغییر دهید.

امیدوارم این مقاله به شما برای نمایش پست های محبوب روز، هفته و ماه در سایت وردپرسی خود کمک کرده باشد.

 

 

تبلیغ در گوگل برتینا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *