خرید دامنه xyz با مزایای ویژه از برتینا
دامنه xyz چیست؟ چگونه دامنه xyz بخریم؟
ژوئن 19, 2023
دامنه shop چیست؟ بهترین دامنه مخصوص فروشگاه‌های آنلاین
دامنه shop چیست و چه کاربردی دارد؟ | راهنمای کامل خرید دامنه shop
ژوئن 21, 2023
خرید دامنه خارجی از طریق سایت‌های داخلی و خارجی

راهنمای خرید دامنه خارجی | چطور دامنه خارجی بخریم؟

آموزش خرید دامنه خارجی از سایت‌های داخلی و خارجی

خرید دامنه می‌تواند آغازی برای یک کسب‌وکار شگفت‌انگیز باشد. در واقع انتخاب اسم مناسب برای دامنه اولین قدم برای راه‌اندازی یک وب‌سایت حرفه‌ای است. خرید دامنه خارجی برای بعضی از کسب‌وکارها اعتبار بیشتری به همراه می‌آورد. ازهمین‌رو در این مقاله قصد داریم نحوه خرید دامنه خارجی را برایتان شرح دهیم. با مطالعه مطلب پیش رو نه‌تنها نحوه خرید دامنه خارجی را به‌آسانی یاد می‌گیرید، بلکه در انتهای مقاله یک پیشنهاد شگفت‌انگیز برای خرید راحت‌تر دامنه برایتان داریم.

مزایای خرید دامنه خارجی نسبت به ایرانی چیست؟

ساده بودن نام و نوشتار دامنه، استفاده از کلمات به‌یاد‌ماندنی و ارتباط اسم برند با دامنه انتخابی از جمله پارامترهای ضروری برای یک دامنه مناسب به شمار می‌روند. مسلما تنوع همه این موارد در دامنه‌های خارجی بیشتر از دامنه‌های ایرانی است؛ یعنی در دامنه‌های خارجی به اسامی بیشتری دسترسی دارید و می‌توانید انتخاب‌های بهینه‌تری برای وب‌سایتتان داشته باشید. ضمن اینکه گاهی برخی از مجموعه‌ها برای برندینگ یا فعالیت در خارج از ايران به سایتی با دامنه‌های خاص احتیاج دارند و در چنین مواردی بهتر است دامنه‌ خارجی تهیه کنند.

از طرفی یکی از سوالاتی که همیشه ذهن افراد را درگیر می‌کند، این است که آیا خرید دامنه خارجی بر سئو سایت تاثیر دارد یا خیر؟ یعنی آیا بهبود سئو سایت را می‌توان به‌عنوان یکی از مزایای دامنه خارجی در نظر گرفت؟ در پاسخ باید گفت که هنوز هیچ رابطه مستقیمی بین وضعیت سئو سایت و دامنه کشف نشده است. البته گزارش‌هایی در رابطه با افت کیفیت سئو تکنیکال بعد از استفاده از دامنه‌های رایگان نظیر ml به گوش می‌رسد؛ اما به‌طورکلی دامنه‌های اصلی که از سایت‌های خارجی خریداری می‌شوند، همگی در سطح کیفی بالایی قرار داشته و از این نظر تاثیر منفی روی سئوی سایت نخواهند داشت.

مطلب مرتبط  هک شدن چندین سایت مشهور ثبت دامنه

بررسی مزایای خرید دامنه خارجی برای کسب‌وکارها

مجموعه برتینا علاوه‌بر اینکه امکان خرید دامنه‌های خارجی را برایتان فراهم می‌کند، خدمات دیگری مانند هاست ایمیل نیز عرضه می‌کند. با استفاده از سرویس هاستینگ برتینا امکان ساخت یک ایمیل قدرتمند با نام دامنه اختصاصی خود برایتان فراهم می‌شود که به کسب‌وکارتان اعتبار بیشتری می‌بخشد.

بهترین سایت ثبت دامنه خارجی کدام است؟

برای خرید دامنه خارجی دستتان باز است. ده‌ها وب‌سایت وجود دارند که امکان خرید هاست و دامنه را برایتان فراهم می‌کنند. در ادامه سه مورد از بهترین سایت‌های خارجی خرید دامنه را معرفی کرده‌ایم:

GoDaddy؛ بهترین سایت برای خرید هاست و دامنه

وب‌سایت GoDaddy در ابتدا فقط در زمینه فروش دامنه فعالیت می‌کرد؛ اما به‌تدریج حوزه کاری خود را گسترش داد و سرویس‌هایی مانند گواهی SSL و میزبانی را به خدمات خود اضافه کرد. اگر به‌دنبال مجموعه‌ای هستید که انواع خدمات از جمله ثبت دامنه، هاستینگ و حتی سرور اختصاصی یا مجازی به شما عرضه کند، GoDaddy بهترین انتخاب برای شما است.

معرفی بهترین سایت ثبت دامنه خارجی

Domain.com؛ پرآوازه‌ترین سایت خرید و فروش دامنه خارجی

وب‌سایت Domain.com از جمله قدیمی‌های حوزه خرید و فروش دامنه خارجی است. این سایت امکان ثبت دامنه TLD و برخی از دامنه‌های ccTLD را به کاربر می‌دهد و از ابزار جستجوگر نام دامنه بهره می‌برد. با خرید دامنه از این سایت می‌توانید از خدماتی همچون حفاظت از حریم خصوصی whois، ثبت‌نام رایگان، انتقال سریع و مدیریت آسان DNS استفاده کنید. به یاد داشته باشید که وب‌سایت‌های خارجی امکان خرید دامنه ir را برایتان فراهم نمی‌کنند و باید برای تهیه این دامنه، به سایت‌های ایرانی مانند برتینا مراجعه کنید.

مطلب مرتبط  شناسه ایرنیک چیست؟ چطور NIC Handle بسازیم

Google Domain؛ از مهم‌ترین خدمات کمپانی گوگل

یکی از خدماتی که گوگل به کاربران عرضه می‌کند، فروش دامنه‌های سفارشی است. خرید از Google Domain مزایای بسیاری به همراه دارد که تعریف 100 ایمیل برای هر دامنه از جمله مهم‌ترین آن‌ها است. همچنین با خرید از گوگل دامین، دامنه شما توسط DNS‌های امن گوگل پشتیبانی می‌شوند. اگر می‌خواهید اطلاعات جامعی راجع‌به دامنه و انواع آن به دست آورید، مقاله «دامنه چیست» را حتما مطالعه کنید.

گوگل دامین؛ بهترین سایت برای خرید دامین خارجی

نحوه خرید دامنه خارجی چگونه است؟

اگر به پی‌پال، کردیت کارت، مستر کارت مجازی یا کیف پول‌هایی همچون وب مانی دسترسی دارید، خرید دامنه خارجی بسیار ساده است. برای این کار کافی است وارد هر یک از وب‌سایت‌های بالا شوید و دامنه مدنظرتان را جستجو کنید. درصورت در دسترس بودن دامنه، می‌توانید آن را انتخاب کرده و به سبد خرید خود اضافه کنید. با این کار به صفحه پرداخت وارد خواهید شد که در ادامه باید از طریق یکی از حساب‌های بین‌المللی، دامنه را به نام خودتان ثبت کنید. همان‌طورکه می‌بینید فرایند خرید دامنه از سایت‌های خارجی تفاوتی با خرید دامنه از سایت‌های ایرانی ندارد و درصورتی‌که به حساب بین‌المللی دسترسی داشته باشید، خیلی سریع می‌توانید دامنه خودتان را خریداری کنید.

ازآنجایی‌که اکثر ما به حساب پی‌پال یا کردیت کارت‌ها دسترسی نداریم، خرید از سایت خارجی معمولا برایمان چالش‌آفرین است. بااین‌حال باز هم جای نگرانی نیست؛ باید از طریق یکی از سایت‌های ایرانی درخواست خرید دامنه بین‌المللی را ثبت کنید تا با کمک یک واسطه، دامنه مدنظر تهیه شود. کافی است بعد از ثبت‌نام در یکی از این سایت‌ها مانند برتینا و بررسی اسم دامنه، سفارش خریدتان را ثبت کنید. به‌این‌ترتیب در کوتاه‌ترین زمان، مالکیت دامنه را به دست خواهید گرفت. یکی از مهم‌ترین مزایای خرید دامنه خارجی از برتینا مالکیت ۱۰۰ درصدی آن است.

مطلب مرتبط  وب سرور چیست؟ همه چیز درباره ی وب سرور ها

چگونه دامنه خارجی بخریم؟

یک پیشنهاد ویژه برای کسانی که ‌می‌خواهند دامنه خارجی خریداری کنند!

اگر قصد خرید دامنه خارجی دارید، اما حساب بین‌المللی ندارید، برتینا آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است. شرکت برتینا امکان ثبت انواع دامنه‌های خارجی را با بهترین قیمت برایتان فراهم می‌کند و جزو معدود شرکت‌هایی است که مالکیت 100 درصد دامنه خارجی را در اختیار شما قرار می‌دهد. به‌این‌ترتیب شما به‌عنوان مالک دامنه در هر زمان و با هر دلیلی می‌توانید دامنه خود را انتقال دهید. کلیه دامنه‌های ثبت‌شده در برتینا کنترل پنل اختصاصی دارند که به شما امکان انجام هرگونه عملیاتی را می‌دهند. مشاوران برتینا نیز به‌صورت 24 ساعته آماده پاسخ‌گویی به شما هستند و در هر زمان شما را به بهترین شکل ممکن راهنمایی می‌کنند.

 

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *