هاست وردپرس چیست؟
هاست وردپرس چیست؟ و چه تفاوتی با دیگر سرویس‌های میزبانی وب دارد؟
سپتامبر 6, 2022
۶ نکته کاربردی برای افزایش امنیت هاست اشتراکی
۶ نکته کاربردی برای افزایش امنیت هاست اشتراکی
اکتبر 10, 2022
چگونه از هاست رایگان برای تلگرام استفاده کنید؟

چگونه از هاست رایگان برای تلگرام استفاده کنید؟ (معرفی هاست‌های رایگان)

معرفی هاست‌های رایگان

تلگرام، محبوب‌ترین و کامل‌ترین پیام‌رسان در دنیا است که کاربران بسیاری دارد. ربات‌هایی که در این پیام‌رسان وجود دارند، بسیار کاربردی هستند و از آنجایی که دسترسی به این پیام‌رسان و ربات‌ها بسیار ساده است، خیلی از کاربران تلگرام به دنبال ساخت ربات و هاست رایگان برای تلگرام هستند. در این مقاله، به بررسی هاست‌ رایگان برای ربات‌های تلگرام می‌پردازیم و نحوه استفاده از سورس ربات تلگرام در هاست رایگان را توضیح می‌دهیم.

تلگرام برای آن دسته از افرادی که به دنبال ساخت ربات‌های تلگرامی هستند و دانش کافی ندارند، سرویس‌های ساخت ربات را به وجود آورده است. اما این سرویس‌ها، تنها برای ربات‌هایی مناسب هستند که کاربردهای ساده‌ای دارند و اگر می‌خواهید ربات‌های پیچیده و حرفه‌ای بسازید، لازم است که به متخصصان این کار را بسپارید یا خودتان به صورت تخصصی دست به کار شوید.

برای اینکه ربات تلگرامی شما شروع به فعالیت کند، باید هاست یا سروری به عنوان پایه داشته باشد. به عبارت دیگر، ربات تلگرامی مانند وبسایت، بدون هاست یا سرور شروع به کار نمی‌کند. اگر می‌خواهید یک ربات با هزینه بسیار کم راه‌اندازی کنید، می‌توانید از هاست رایگان برای تلگرام استفاده کنید. اما مسئله این است که آیا هاست رایگان مانند هاست‌هایی که هزینه پرداخت می‌کنید به شما خدمات ارائه می‌دهد؟ با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

هاست برای ربات تلگرام چه کاری انجام می‌دهد؟

برای اینکه پلتفرم‌های مختلف و ربات‌ها در فضای وب دیده شوند و قابل استفاده باشند، نیاز به فضایی دارند که اطلاعات روی آن ذخیره شود. این فضا همان هاست است. هاست انواع مختلفی دارد که با توجه به نیاز ربات خود، هدف آن و زبان برنامه‌نویسی که ربات براساس آن نوشته شده است، باید هاست متناسب را انتخاب کنید.

مثلاً اگر قرار است ربات خود را با فریم‌ورک Django (پایتون) و با فریم‌ورک Laravel (PHP) بسازید، باید مطمئن شوید که هاست مورد نظر شما، این فریم‌ورک‌ها را ساپورت کند. در غیر این صورت ربات تلگرامی شما عمل نخواهد کرد.

هاست برای ربات تلگرام چه کاری انجام می‌دهد؟

هاست برای تلگرام چیست؟

شرکت‌های هاستینگ به علت هزینه‌های دیتابیس، سرور‌ها، تعمیرات و نگهداری و … در ازای سرویس هاستی که به شما ارائه می‌دهند، هزینه‌ای دریافت می‌کنند. سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا یک شرکت هاستینگ باتوجه به هزینه‌های بالای دیتابیس، باید هاستی را به صورت رایگان ارائه دهد؟

مطلب مرتبط  هاست لینوکس ارزان چه مزایا و معایبی دارد؟

لازم است بدانید که به طور معمول، شرکت‌های هاستینگی که هاست رایگان برای تلگرام ارائه می‌دهند، همه خدمات هاست‌های غیررایگان را ندارند. از این رو، هاست‌های رایگان، مناسب برای استفاده حرفه‌ای نیستند و  معمولا سرعت پایین و قطعی زیادی دارند.

هنگامی که می‌خواهید هاست برای ربات تلگرامی خود تهیه کنید، باید باتوجه به نیازتان، تمامی هاست‌های موجود را بررسی کنید و در مورد مزایا و معایب آن‌ها آگاهی داشته باشید.

هاست رایگان مناسب چه ربات‌هایی است؟

باتوجه به توضیحات بالا، متوجه شدید که هاست رایگان برای تلگرام دارای محدودیت‌هایی است و از این رو نمی‌تواند نیاز تمامی ربات‌ها به خصوص ربات‌های حرفه‌ای و پیچیده را برطرف کند.

در واقع اگر ربات شما قرار است کاربران زیاد یا فرآیند پیچیده‌ای داشته باشد، بهتر است از هاست‌های غیررایگانی که شرکت‌های معتبر هاستینگ ارائه می‌دهند، استفاده کنید و در صورتی که می‌خواهید ربات جدیدی بسازید که کاربران زیادی ندارد، هاست رایگان کاملاً مناسب شماست.

از کجا هاست رایگان برای ربات تلگرامی تهیه کنیم؟

برخی از شرکت‌های ایرانی و خارجی با اهداف تجاری مانند معرفی کسب‌وکار خود، هاست رایگان به کاربران ارائه می‌دهند. پیشنهاد می‌کنیم که هاست رایگان برای تلگرام را از هاستینگ‌های خارجی تهیه کنید زیرا هاستینگ‌های ایرانی که هاست رایگان ارائه می‌دهند، به طور معمول زیرمجموعه شرکت‌های هاستینگ خارجی هستند و هیچگونه دسترسی به پنل کاربران خود ندارند.

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، شما می‌توانید از هاست رایگان برای ربات‌های تلگرام که تعداد کاربر بسیار کمی دارند و پیچیدگی خاصی ندارند استفاده کنید. به عبارت دیگر، می‌توان گفت که هاست رایگان یک سرویس موقتی محسوب می‌شود.

دقت داشته باشید که اکثر هاستینگ‌های رایگان پس از افزایش ترافیک ربات تلگرامی، اکانت شما را مسدود می‌کنند و تنها در صورت آپگرید به نسخه غیررایگان، ربات شما می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد. در ادامه، شرکت‌های هاستینگ خارجی که هاست رایگان ارائه می‌دهند را به شما معرفی کرده‌ایم:

چگونه از سورس ربات تلگرام در هاست رایگان استفاده کنیم؟

برای اینکه اطلاعات ربات شما روی هاست رایگانی که تهیه کرده‌اید ذخیره شود، باید سورس ربات تلگرام خود را ادیت کنید. در ادامه مراحل ادیت سورس تلگرام در هاست رایگان را توضیح می‌دهیم.

مطلب مرتبط  معرفی کنترل پنل دایرکت ادمین (Direct Admin)

مرحله اول:

هنگامی که هاست رایگانی را برای ربات تلگرامی خود ثبت می‌کنید، پس از چند دقیقه، ایمیلی حاوی لینک و تمامی اطلاعات لازم جهت دسترس به هاست و پنل مدیریت، برای شما ارسال می‌شود. از طریق همان ایمیل و با کلیک روی لینک موجود در ایمیل، می‌توانید وارد پنل مدیریت هاست شوید.

مرحله دوم:

مهم‌ترین کاری که باید در پنل مدیریت هاست رایگان برای ربات تلگرام انجام دهید، این است که سورس ربات تلگرام خود را در آن آپلود کنید. سورس ربات تلگرام خود را می‌توانید با جستجو عبارت «دانلود سورس ربات تلگرام» در گوگل به راحتی پیدا کنی، زیرا این سورس برای همه ربات‌ها یکسان است و فقط باید اطلاعات آن را تغییر دهید که در ادامه، چگونگی این کار را توضیح می‌دهیم.

فایل‌های سورس ربات‌های تلگرام، شامل کد هستند و معمولا فرمت آن‌ها PHP است. جهت شخصی‌سازی این سورس‌ها کافیست فایل را کمی تغییر دهید و بعد آن را در هاست خود آپلود کنید.

بعد از این که فایل سورسی را دانلود کردید، آن را در یک برنامه ادیتور کد، مثل ++Notepad باز کنید. در ادامه، باید دو کار را انجام دهید. اول این که توکن ربات خود را در این کدها قرار دهید و بعد، ID خود را جایگزین ID موجود در کدها کنید.

بین کدهای همین فایل، خط کد زیر را پیدا کنید:

1  |define(‘API_KEY’,’TOKEN’)

سپس، توکن ربات خود را به جای کلمه TOKEN قرار دهید.

برای تغییر ID نیز خط کد زیر را پیدا کنید:

1|  $admin = id;

سپس، id خود را جایگزین id کنید.

پس از انجام مراحل بالا، فایل هاست شما آماده است و باید مرحله بعدی که آپلود است را انجام دهید.

مرحله سوم:

برای آپلود سورس در هاست خود از بخش فایل منیجر، پوشه “public-html” را باز کنید. این دایرکتوری همان پوشه‌ای است که فایل‌های اصلی ربات شما را در خود نگه می‌دارد.

حالا باید درون این پوشه، یک پوشه دیگر بسازید. پس روی آیکون “+” کلیک کنید تا فولدر جدید ساخته شود. سپس، وارد این پوشه جدید شوید و بعد با انتخاب گزینه “Upload” فایل سورس را آپلود کنید.

حالا باید آدرس این سورس را کپی کنید. برای این کار موس را چند لحظه روی فایل سورس نگه دارید و بعد گزینه See (دیدن) را انتخاب کنید تا فایل در مرورگرتان باز شود و در آخر URL  آن را کپی کنید.

مطلب مرتبط  بهترین نرم افزار ftp برای اتصال به هاست

مرحله آخر:

مرحله آخر، نحوه استفاده از سورس ربات تلگرام برای تنظیم کردن webhook ربات است. URL زیر را در نظر بگیرید:

#=http://api.telegram.org/bot?/setwebhook?url

توکن ربات خود را جایگزین “?” در URL بالا کنید و سپس URL‌ای که در مرحله قبل کپی کردید ( همان آدرس فایل سورس‌تان) را با “#” در URL بالا جایگزین کنید. حالا این URL آماده است و می‌توانید آن را در مرورگر خود باز کنید. لینک را تب جدید وارد کنید. هاست رایگان برای تلگرام شما آماده شده است و می‌توانید از ربات خود لذت ببرید. در واقع، ربات شما آماده انجام دستورات است و می‌توانید وارد تلگرام بشید و دکمه Start ربات تلگرامی خود را بزنید.

جمع‌بندی: هاست رایگان برای تلگرام

هاست به معنی میزبانی است و در واقع هاست تلگرام، اطلاعات ربات شما را روی خود ذخیره می‌کند و بستر فعالیت را برای ربات تلگرامی فراهم می‌کند. سرویس‌های هاستینگ وب، انواع مختلف رایگان و غیررایگان دارد که باتوجه به نیاز ربات تلگرامی خود می‌توانید یکی از انواع آن را انتخاب کنید.

باید در نظر داشته باشید که هاست‌های رایگان همانند هاست‌های غیررایگان، خدمات ویژه‌ای در اختیار شما قرار نمی‌دهند و در بعضی اوقات، امنیت پایین و قطعی بسیار زیاد نیز دارند. از این رو، قبل از انتخاب سرویس هاستینگ خود، حتما نیازهای خود را بسنجید و مزایا و معایب انواع سرویس‌های هاستینگ وب را نیز بررسی کنید.

برتینا، ارائه‌دهنده انواع خدمات هاستینگ ازجمله هاست لینوکس و هاست ویندوز است . همچنین، این شرکت خدمات ثبت دامنه را به کاربران خود ارائه می‌دهد. تمامی سرویس‌های شرکت برتینا، دارای پشتیبانی فنی ۲۴ ساعته و آپتایم ۹۹.۹٪ است. برای مشاوره با کارشناسان برتینا، می‌توانید از طریق شماره ۶۱۰۶۴-۰۲۱ در تماس باشید.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 3.7 / 5. تعداد نظرات : 3

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *