گوگل
بررسی حالات تطبیق کلیدواژه ها در تبلیغات گوگل ادز
اکتبر 2, 2019
تبلیغ کلیکی گوگل
معرفی 7 میانبر برای مدیریت کمپین های تبلیغات در گوگل
جولای 28, 2020
گوگل ادز

افزونه تصویر یا Image Extensions در گوگل ادز چیست؟

افزونه های گوگل ادز به کاربران این پلتفرم قدرتمند این اجازه را میدهد تا به سبک خود تبلیغات خود را شخصی سازی کرده و بهترین بازده را دریافت نمایند. در طول سال ها، گوگل با معرفی افزونه های جدید امکان افزودن اطلاعاتی همچون آدرس، شماره تماس، پیشنهادات و دسترسی به لینک های مهم و جدید تر از همه ی آن ها قابلیت افزودن فرم دریافت اطلاعات (lead form) را فراهم کرده است. اگر چه این افزونه ها دارای امکانات متفاوتی هستند ولی غالبا متونی هستن که در کنارهم در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل به نمایش در می آیند.

اخیرا گوگل در حال تست و فعالسازی افزونه ی جدید با قابلیت افزودن تصویر به متون تبلیغ می باشد. این افزونه (Image Extensions) به تبلیغ کنندگان این اجازه را می دهد تا تصاویر مرتبط با محصولات و یا خدمات خود را در کنار تبلیغات کلیکی خود به نمایش بگذارند.

افزونه تصاویر در گوگل ادز

البته این اولین تلاش گوگل برای افزودن تصویر به تبلیغات کلیکی نمی باشد. در سال 2013، برای مدت کوتاهی تلاش کرد تا افزونه تصویر را در تبلیغات کلیکی نمایش دهد. در سال 2016 ، گوگل تلاش به افزودن تصویر به افزونه های بصری کرد. در کنفرانس زنده گوگل مارکتینگ سال 2019، گوگل فرمت جدیدی از تبلیغات کلیکی را با نام گالری ادز معرفی کرد. این بدان معناست که زین پس در SERP تصاویر به نمایش در خواهند آمد.

تبلیغات مایکروسافت نیز افزونه ی تصویر و تعدادی افزونه ی مشابه با گوگل ادز را در صفحه نتایج جستجو بینگ نمایش می دهد.

مطلب مرتبط  9 دسته بندی بزرگ بازاریابی آنلاین

افزونه تصویر گوگل (Image Extensions) در کنار تبلیغات کلیکی به نمایش در آمده و منجر به جذب مخاطبان بیشتری می گردد. به علاوه ی اینکه این افزونه یک تصویری تازه از لیندینگ پیج را در کنار متون تبلیغ به نمایش در می آورد که می تواند در بهبود کیفیت تبلیغ و به صورت بالقوه بهبود نمره کیفیت تبلیغات نیز موثر باشد. همانطور که می دانید تبلیغاتی با نمره کیفیت بالا هم عملکرد بهتری خواهند داشت و هم هزینه کمتری بابت هر کلیک پرداخت می کنند.

برخلاف افزونه های رایج، افزونه تصویر گوگل، داینامیک خواهند بود. به این معنی که تبلیغ کنندگان توانایی کنترل محتوای افزونه ی تصویر را نخواهند داشت. به جای اینکه به صورت مستقیم تصویری را در گوگل آپلود کرده و از آن برای افزونه تصویر استفاده کنید، گوگل خود تصویری را از صفحه ی فرود سایت انتخاب کرده و آن را در کنار متون تبلیغ نمایش خواهد داد.

نحوه ی ایجاد افزونه تصویر گوگل (Image Extensions)

گوگل هنوز این افزونه را به صورت رسمی معرفی نکرده ولی به صورت تستی برای برخی از تبلیغ کنندگان این قابلیت را فعال کرده است. چنانچه شما این افزونه را در اکانت های خود مشاهده نمی کنید، نگران نباشید به زودی این افزونه برای شما هم فعال و قابل استفاده خواهد شد.

ایجاد افزونه ی تصویر در گوگل ادز ساده است. در ابتدا باید وارد کمپین سرچ خود در گوگل ادز شده و از آن جا به صفحه ی “Ads & Extensions” بروید. سپس در نوار بالای صفحه بر روی “Extensions ” کلیک نمایید. چنانچه افزونه ی Image Extensions برای شما قابل دسترس باشد، گزینه ای جهت فعالسازی آن مشابه با تصویر زیر مشاهده خواهید کرد.

مطلب مرتبط  معرفی 3 قابلیت گوگل ادز (Google Ads) که از آن استفاده نمی کنید!

فعال کردن افزونه تصویر در google ads

خب با توجه به این که گوگل در این افزونه، تصویری از صفحه های فرود سایت را به نمایش در می آورد، بنابراین برای استفاده از عکس های داخل سایت می بایست تایید کنید که عکس ها متعلق به شماست و یا اینکه اجازه ی قانونی برای انتشار آن ها با هدف تبلیغاتی را دارا می باشید.

google-image-extensions-create-dynamic-extensions

با استفاده از جلوه های بصری که این افزونه به تبلیغات کلیکی گوگل اضافه می کند در عمل کاربران بسیار زیادی را ترغیب به ورود به سایت می کند.

منبع : wordstream

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *