۸ مرحله برای آماده‌سازی کمپین موفق در گوگل ادز
۸ مرحله برای آماده‌سازی کمپین موفق در گوگل ادز
سپتامبر 7, 2022
چه مدت طول می‌کشد تا موقعیت مکانی شما در گوگل مپ تایید شود؟
چه مدت طول می‌کشد تا موقعیت مکانی شما در گوگل مپ تایید شود؟
سپتامبر 13, 2022
چگونه نقشه ثبت شده را به رتبه یک گوگل برسانیم؟

چگونه نقشه ثبت شده را به رتبه یک گوگل برسانیم؟

بهبود لوکیشن ثبت شده در گوگل

هنگامی که شخصی کسب‌وکار یا مکانی را جستجو می‌کند، به طور معمول، ۳ مکان اطراف موقعیت جغرافیایی او روی نقشه نمایش داده می‌شود. قرارگیری آدرس هر کسب‌و‌کار در میان ۳ نتیجه‌ی اول صفحه سرچ گوگل موضوعی است که برای بسیاری از افراد سوال و یا دغدغه است زیرا باعث افزایش مخاطبان شما خواهد شد. دراین مقاله به موضوع بهبود رتبه موقعیت مکانی کسب‌وکار پرداختیم.

برای بهبود رتبه لوکیشن یا موقعیت کسب‌وکار خود، از Google Business Profile استفاده کنید تا بتوانید کسب‌وکارتون و اطلاعات مربوط به آن را معرفی کنید.

چگونه رتبه موقعیت مکانی کسب‌وکارتان را بهبود دهید؟

همیشه به یاد داشته باشید، برای اینکه بیشتر دیده شوید، باید اطلاعات کسب‌وکارتان را بروز نگه‌دارید. در صورتی که متوجه شدید کسب‌و‌کار شما در جستجوهای مرتبط در منطقه جغرافیایی شما نمایش داده نمی‌شود باید موارد زیر را بررسی کنید و آن‌ها را تکمیل کنید.

۱. اطلاعات را تکمیل کنید

برای اینکه رتبه موقعیت مکانی کسب‌وکارتان را بهبود دهید، باید اطلاعاتتان را در پروفایل گوگل تکمیل کنید تا کاربران بدانند که به طور دقیق چه کاری انجام می‌دهید، کجا هستید و چه زمانی می‌توانند به شما مراجعه کنند. اطلاعاتی مانند:

  •         آدرس دقیق موقعیت مکانی خود
  •         شماره تلفن مربوط به همان موقعیت
  •         حوزه کسب‌وکار خود
  •         ویژگی‌هایی که ارا‌‌ئه می‌دهید
  •         و …

۲. موقعیت مکانی خود را تایید کنید

موقعیت مکانی کسب‌وکار خود را تایید کنید تا احتمال بیشتری برای نمایش کسب‌وکار شما در نتایج جستجوی محصولات گوگل مانند maps، داشته باشد.  

مطلب مرتبط  چه مدت طول می‌کشد تا موقعیت مکانی شما در گوگل مپ تایید شود؟

موقعیت مکانی خود را در گوگل تایید کنید

۳. ساعات کاری خود را به طور دقیق وارد کنید

ساعات کاری خود را به طور منظم بروزرسانی کنید، همچنین ساعات کاری ویژه برای تعطیلات و رویدادها را نیز اطلاع‌رسانی کنید. هنگامی که ساعات کاری دقیق را در اختیار مخاطب خود قرار می‌دهید، به او امکان می‌دهید که بدانند چه زمانی در دسترس هستید.

۴. مدیریت و پاسخ به نظرات

به نظراتی که کاربران درباره کسب‌و‌کار شما می‌گذارند، پاسخ دهید. وقتی به نظرات پاسخ می‌دهید، نشان می‌دهد که برای مشتریان و بازخورد آن‌ها ارزش قائل هستید. نظرات مشتریان شما می‌تواند به دیده شدن کسب‌وکار شما کمک کند و همچنین احتمال اینکه مخاطبان از مکان شما بازدید کند را افزایش می‌دهد.

۵. اضافه کردن عکس به موقعیت مکانی کسب‌وکار

برای نمایش کالاها و خدمات خود و همچنین بیان داستان کسب‌و‌کارتان، عکس‌هایی را به پروفایل کسب‌وکار خود اضافه کنید. تصاویر دقیق و جذاب به مخاطب شما کمک می‌کند تا متوجه شود که کسب‌وکار شما همانی است که به دنبالش بوده است یا خیر.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهبود رتبه موقعیت مکانی کسب‌وکارتان، می‌توانید مقاله آموزش سئو گوگل مپ و افزایش رتبه در نقشه گوگل را مطالعه کنید.

چگونه گوگل رتبه لوکیشن کسب‌وکار شما را مشخص می‌کند؟

هنگامی که کاربر موضوعی را در گوگل جستجو می‌کند، موقعیت جغرافیایی کسب‌وکارها در نتایج سرچ گوگل براساس، ارتباط موضوع سرچ با کسب‌وکار، فاصله جغرافیایی و امتیاز کسب‌وکار نمایش داده می‌شود. ترکیبی از این عوامل به شما کمک می‌کند تا بهترین گزینه برای نمایش به کاربر گوگل باشید. 

برای مثال، ممکن است الگوریتم‌های گوگل تصمیم بگیرند کسب‌وکاری که از لحاظ موقعیت جغرافیایی فاصله بیشتری با شما دارد را نمایش دهند، زیرا ارتباط آن به موضوعی که کاربر سرچ کرده است بیشتر است. در نتیجه برآیند سه مورد گفته شده برای نمایش موقعیت جغرافیایی کسب‌وکار شما در نتایج اهمیت دارد. در ادامه به بررسی هر یک از این موارد می‌پردازیم.

مطلب مرتبط  محبوب ترین پسوندهای دامنه‌های اینترنتی کدامند؟

ارتباط موضوع جستجو شده با کسب‌وکار شما

ارتباط به این موضوع اشاره دارد که پروفایل کسب‌و‌کار شما تا چه حد با آنچه که کاربر در جستجوی آن است، مطابقت دارد. در نتیجه، اطلاعات کامل و دقیق کسب‌و‌کار خود را اضافه کنید تا Google کسب‌و‌کار شما را بهتر درک کند و پروفایل شما را با جستجوهای مرتبط مطابقت دهد.

فاصله فیزیکی با نتیجه جستجو

هنگامی که در گوگل عبارت یا کسب‌وکاری را جستجو می‌کنید، براساس لوکیشن و فاصله شما با کسب‌وکارهای مربوط به عبارت جستجو شده و موارد دیگر، موقعیت مکانی چند کسب‌وکار را به شما نمایش می‌دهد.

تاثیر امتیاز در بهبود رتبه لوکیشن کسب‌وکار شما در گوگل

تاثیر امتیاز در بهبود رتبه لوکیشن کسب‌وکار شما در گوگل

امتیاز به میزان شهرت یک کسب‌وکار اشاره دارد. برخی از لوکیشن‌ها و یا اماکن، در دنیای آفلاین معروف و شناخته شده هستند که این موضوع در نتایج جستجو محلی نیز منعکس می‌شود. برای مثال، موزه‌های معروف، هتل‌های شاخص، یا فروشگاه‌های معروف در نتایج جستجوی محلی بیشتر نمایش داده می‌شوند.

امتیاز، همچنین براساس اطلاعاتی که Google در مورد یک کسب‌وکار، از سراسر وب توسط پیوندها، مقاله‌ها و … محاسبه می‌شود. نظرات مثبت بیشتر و همچنین امتیاز مخاطبان می‌تواند رتبه لوکیشن کسب‌وکار شما را بهبود بخشد. علاوه‌بر این موارد، رتبه وبسایت شما در نتایج جستجوی گوگل نیز یک عامل است، در واقع به این معنی است که SEO بر رتبه لوکیشن کسب‌وکار شما تاثیر می‌گذارد.

جمع‌بندی: بهبود لوکیشن ثبت شده در گوگل

برای اینکه موقعیت جغرافیایی کسبب‌وکار شما در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شود، در وهله اول باید پروفایل گوگل خود را تکمیل کنید. سپس، لوکیشن کسب‌وکارتان را به کمک یکی از روش‌های پیشنهاد شده گوگل تایید کنید. 

مطلب مرتبط  آموزش نصب و فعال سازی AMP در وردپرس

از تکمیل بخش ساعت کاری غافل نشوید، زیرا در صورتی که کاربر بداند چه ساعاتی شما در دسترس هستید، راحت‌تر می‌تواند با شما ارتباط برقرار کنند. همچنین نظرات کاربران را مطالعه کنید و پاسخگوی آن‌ها در پروفایل خود باشید.

فراموش نکنید که با پرداخت هزینه نمی‌توانید رتبه لوکیشن کسب‌وکارتان را در گوگل مپ بهبود دهید و تنها راه، عمل کردن به موارد گفته شده در این مقاله است. 

منبع: گوگل

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 4.8 / 5. تعداد نظرات : 4

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *