بهینه سازی سایت برای گوشی های هوشمند
بهینه سازی سایت برای گوشی های هوشمند – Mobile Optimization
ژانویه 10, 2018
تبلیغ در گوگل
آیا تبلیغ در گوگل ارزش هزینه کردن دارد؟!
ژانویه 14, 2018
لینک کردن Adwords و Analytics

مزایای لینک کردن Google Ads و Google Analytics

Linking AdWords and Analyticsدر مقاله دیگری لینک کردن گوگل آنالیتیکس و گوگل ادز توضیح داده شد اما این موضوع چه مزیتی می تواند داشته باشد؟ لینک کردن این دو پلت فرم سبب تحلیل مناسبتر گزارشات و ارائه اطلاعات Google Ads در Analytics به صورت کامل تر خواهد شد.

1) بهبود گزارش دهی ادوردز در گوگل آنالیتیکس

با استفاده از اتصال این دو پلت فرم ، قادر به برقراری ارتباط و ارائه اطلاعات بیشتر در گزارش ها خواهید شد. گوگل آنالیتیکس دارای بخش کاملی از گزارش هایی است که صرفا به عملکرد گوگل ادز می پردازند که به جز اتصال گوگل آنالیتیکس و گوگل ادز به یکدیگر راهی برای مشاهده ی آن نیست .این گزارش ها برخی از داده ها را در گوگل ادوردز به اشتراک می گذارد، اما در اینجا می توانیم داده های Google Ads را با تمام داده های موجود در انالیتیکس ترکیب کرده و در نهایت گزارش کاملاً بهینه ای دریافت کنید. علاوه بر این ، گوگل آنالیتیکس امکان بررسی برخی از رفتارهای کلیدی یا اهداف مختلفی که نمی توانیم در Google ads به راحتی مشاهده کنیم را فراهم می کند.

2) برخی از داده های گوگل آنالیتیکس در رابط ادوردز

همانطور که لینک کردن گوگل ادز و انالیتیکس با یکدیگر امکان مشاهده ی اطلاعات ادوردز در آنالیتیکس را مهیا می کند، از این طریق نیز می توان برخی از داده های آنالیتیکس را در ادز مشاهده کرد. هنگامی که اکانت ها را لینک کردید ، مجموعه ای جدید از ستون های موجود در Ads به وجود خواهد امد. در سطح کمپین ، گروه های تبلیغ ، متون تبلیغ و کلمات کلیدی ، می توانید ستون های خود را تغییر دهید تا معیارهای آنالیتیکس زیر را به ادوردز اضافه کنید :

  • Bounce Rate (درصد بازدید کنندگان وبسایت  که بعد از مشاهده یک صفحه از سایت خارج می شوند)
  • Pages / Session (صفحاتی از سایت که کاربران از آن بازدید کرده اند )
  • Avg Session Duration (seconds) (میانگین مدت زمان حضور کاربران در وب سایت (بر حسب ثانیه) )
  • % New Sessions (درصد کاربران جدید)
مطلب مرتبط  نقشه سایت XML چیست؟

این موارد می تواند معیارهای خوبی برای بررسی عملکرد یک کلمه کلیدی یا گروه تبلیغاتی باشد. بدیهی است که این فقط سطحی از داده هایی است که به طور مستقل در آنالیتیکس وجود دارد ، اما برای تجزیه و تحلیل در کمترین زمان ممکن می توانید این ستون ها را در ادوردز اضافه کنید.

3) وارد کردن اهداف گوگل انالیتیکس به گوگل ادز

علاوه بر انتقال اطلاعات از آنالیتیکس به ادوردز ، شما هم اکنون می توانید اهداف انالیتیکس یا goals را نیز به گوگل ادز به عنوان conversion وارد کنید. با اهداف گوگل آنالیتیکس، شما می توانید عملکرد خود را به طور مستقیم به Ads با میانگین تاخیر 3 ساعته در آماردهی وارد کنید. بنابراین داده های همان روز ممکن است برای بهینه سازی گزینه ی مناسبی باشند.

4) وارد کردن بازدیدکنندگان از گوگل آنالیتیکس به ادز

هنگامی که اکانت های آنالیتیکس و ادوردز را به یکدیگر متصل کردید ، گستره مخاطبان بازاریابی مجدد یا ریمارکتینگ نیز کمی بیشتر می شود. برای مخاطبان بازاریابی مجدد استاندارد در Ads ما راه های زیر را برای ایجاد مخاطبین به شما پیشنهاد می کنیم .

– بازدید کنندگان یک صفحه

– بازدیدکنندگان یک صفحه که صفحه دیگری را مشاهده نکرده اند

– بازدید کنندگان  یک صفحه که همچنین یک صفحه دیگر را نیز بازدید کرده است

– بازدید کنندگان از یک صفحه در تاریخ مشخص

– بازدید کنندگان یک صفحه با یک تگ خاص

هر یک از این موارد در صفحات واقعی نشانه دهنده ی مشاهده و یا عدم مشاهده ی صفحات خاصی از وب سایت می باشند و میتوانید از این اطلاعات به طور کاملأ بهینه برای بهینه سازی سایت و کسب و کار آنلاین خود استفاده کنید.

مطلب مرتبط  انتشار برنامه در گوگل پلی استور
تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *