تلسکوپ فضایی جیمز وب از چه زبان برنامه‌نویسی استفاده می‌کند؟
تلسکوپ فضایی جیمز وب از چه زبان برنامه‌نویسی استفاده می‌کند؟
آگوست 21, 2022
بخش پادکست یوتیوب راه‌اندازی شد
بخش پادکست یوتیوب راه‌اندازی شد
آگوست 23, 2022
هوش مصنوعی گوگل تنها با یک عکس، ویدیو 30 ‌ثانیه‌ای می‌سازد

هوش مصنوعی گوگل تنها با یک عکس، ویدیو 30 ‌ثانیه‌ای می‌سازد

هوش مصنوعی گوگل تنها با یک عکس، ویدیو 30 ‌ثانیه‌ای می‌سازد

دانشمندان و محققان گوگل در شرکت هوش مصنوعی دیپ مایند (DeepMind) اخیرا ابزاری را توسعه‌ داده‌اند که با استفاده از یک عکس می‌تواند ویدیو 30 ثانیه‌ای تولید کند. ابزار جدید این شرکت Transframer نام دارد و با تجزیه و تحلیل محتوای تصویر ورودی، می‌تواند یک ویدیو کوتاه بر اساس آن تولید کند.

به بیانی ساده‌تر، ابزار جدید شرکت هوش مصنوعی دیپ مایند برای تولید محتوای ویدیویی، فقط به یک عکس نیاز دارد. پس از انتخاب تصویر موردنظر، ابزار مذکور می‌تواند محیط اطراف و نحوه نمایش شی را از زاویه‌های مختلف حدس بزند.

 به گفته سازندگان Transframer، ابزار جدید آن‌ها در پیش‌بینی ویدیو و ترکیب حالت مختلف از یک اشیا عملکرد بی‌نظیری دارد و به راحتی می‌تواند یک ویدیو 30 ثانیه‌ای تولید کند. دیپ مایند برای توضیح بهتر عملکرد ابزار جدید این شرکت تصویر زیر را منتشر کرده است. همانطورکه در تصویر زیر مشخص است؛ ابزار این شرکت می‌تواند حالت‌های مختلف و نحوه نمایش اشیا را از زوایایی مختلف به تصویر  بکشد.

 مهم‌ترین مزیت و ویژگی ابزار مذکور، تولید ویدیو با مجموعه‌ای از داده‌های محدود است و به همین دلیل این فناوری می‌تواند گامی بزرگ در تولید ویدیو و بازی باشد. بسیاری از محیط‌های فعلی بازی بر اساس سایه‌زنی، عمق میدان و ردیابی پرتو تکیه دارند که فناوری‌های همچون ابزار جدید دیپ مایند می‌تواند مسیرهای جدیدی را برای طراحی در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهد.

گفتنی است که Transframer تنها ابزار دیپ مایند نیست که بر اساس هوش مصنوعی توسعه یافته است. این شرکت پیش‌تر هم الگوریتم‌های دیگری  را توسعه داده‌ که یکی از آن‌ها PLATO نام دارد. این الگوریتم مانند یک نوزاد می‌تواند فرایندها را یاد بگیرد.

مطلب مرتبط  افزایش سختگیری گوگل در قوانین پروتکل امنیتی HTTPS

منبع: sites.google

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 3 / 5. تعداد نظرات : 2

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *