غیرفعال شدن نمایش ستاره ها در نتایج گوگل
سپتامبر 22, 2019
لوگوی گوگل مپس
آموزش ثبت مکان در گوگل مپ
اکتبر 15, 2019
لوگوی گوگل

تست گوگل برای عدم نمایش URLها در نتایج جستجو

اخیرا گوگل در حال آزمایش حذف کامل URLها از نتایج جستجو بوده و به جای آن تصمیم به نمایش نام سایت را دارد.

هنوز بیانه ای رسمی از سوی گوگل در این راستا منتشر نشده است و این خبر از طریق اسکرین شات زیر توسط کاربران سایت Reddit مطرح شده است.

نشان ندادن آدرس در نتایج گوگل

جهت مقایسه، در اسکرین شات زیر میتوانید نمایش URLها در نتایج جستجوی گوگل را مشاهده کنید.

google serp with url

گوگل در چند ماه اخیر و پس از معرفی نشانگر breadcrumbs (خرده نان) به تدریج در حال آزمایش عدم نمایش URL ها به صورت کامل در نتایج جستجو بوده و گویا در حال حاضر در حال آزمایش تاثیر حذف کامل URLها و در کنار آن عدم نمایش نام دامنه در نتایج جستجو می باشد.

بر طبق اظهار یکی از کاربران Reddit، شاید بزرگترین نگرانی درباره ی این تغییر، عدم امکان تشخیص معتبر و قانونی بودن سایت ها در نتایج جستجوی گوگل می باشد.

در صورتیکه حتی نام دامنه در نتایج جستجو نمایش داده نشود گوگل چگونه میخواهد جلوی سایت های فیشینگ را بگیرد تا از نام کسب و کارهایی که تمایل به جعل هویت آن ها را دارند استفاده نکنند؟ حتی بدتر از این، شاید گوگل قصد دارد پس از اینکه سایت های فیشینگ شروع به استفاده از اطلاعات محرمانه ی کاربران همچون نام کاربری، شماره ی کارت و پسوردهای آن ها کردند این بروزرسانی جدید را معرفی کند!؟

اگر به این تغییرات از سوی دیگری نگاه کنیم، حذف نمایش URL ها از نتایج جستجو، تغییر زیادی در سئو ایجاد نمیکند حتی ممکن است میزان ارزش Exact match URL را در سئو تغییر دهد.

مطلب مرتبط  دیتاسنتر چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

یکی دیگر از کاربران Reddit در این باره گفته است:

من فکر نمیکنم این تغییر جدید تاثیری در سئو سایت ها داشته باشد. این تنها منجر به حذف یک فاکتور که محتوای خوب را از رتبه بندی خوب مجزا میکند شده است. این تغییر منجر به عادی سازی درک کاربران از دامنه های سطح بالای سنتی و مدرن است. زیرا در این حالت آن ها نمیتوانند به طور ناخودگاه تصمیم بگیرند که بر روی دامنه ای با سطح اعتماد بالاتر کلیک کنند.

به نظر من این تغییر به صورت کلی برای دامنه های جدید که سعی در ورود به نتایج جستجو و کسب رتبه دارند بهتر باشد. زیرا با عدم نمایش URLها از برتری یک دامنه ی خاص جلوگیری میشود.

چنانچه این تغییر جدید تاثیر منفی بر روی وب سایت ها از نظر CTR داشته باشد. بعید است که گوگل این تغییر را دائمی کرده و به کاربران آنرا تحمیل کند. البته که احتمال تاثیر منفی آن قطعا طی آزمایشاتی که گوگل در حال انجام آن است مشخص می گردد.

منبع : searchenginejournal

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 4 / 5. تعداد نظرات : 1

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

شبنم قرشی

Google Ads Administrator & Content Development Specialist at Bertina

Latest posts by شبنم قرشی (see all)

مطلب مرتبط  چگونه از SmarterMail بکاپ تهیه کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *