ارائه لایحه جنجالی ممنوعیت استفاده از تلفن همراه برای نوجوانان آمریکایی
ژانویه 11, 2020
یوتیوب
گوگل برای اولین بار درآمد یوتیوب را فاش کرد
فوریه 5, 2020
گوگل مپس

هک گوگل مپس و ایجاد ترافیک ساختگی!

ترافیک سنگین در نقشه گوگل

گوگل مپس یک ابزار محبوب و مفید است که به دلیل ناوبری عالی و تشخیص ترافیک توسط میلیون ها کاربر در سراسر جهان استفاده می شود. اخیرا فردی با استفاده از 99 گوشی هوشمند تصمیم به ایجاد ترافیک مجازی در گوگل مپس گرفته و وضعیت یک خیایان را از حالت عادی به ترافیک سنگین تغییر داده است.

اگر تاکنون از گوگل مپس استفاده کرده باشید قطعا مشاهده کرده اید که به خاطر تصادف و یا ساخت و ساز سرعت حرکت ماشین ها را کاهش یافته و در گوگل مپس این تغییر سرعت و تجمع افراد در یک منطقه با تغییر رنگ در مسیر از رنگ سبز به نارنجی و در زمانی که ترافیک سنگین باشد از نارنجی به قرمز نمایش داده می شود.

گوگل مپس برای تشخیص ترافیک نیمه سنگین و یا سنگین سرعت حرکت و تجمع کاربران را بررسی می کند. هرچه تعداد افرادی که از گوگل مپ استفاده می کنند در یک ناحیه افزایش یابد و سرعت حرکت آن ها کم باشد، احتمالا ترافیک آن منطقه سنگین تر است و در نتیجه گوگل با تغییر رنگ مسیر کاربران را از ترافیک مطلع می کند و در صورتی که ترافیک خیلی سنگین باشد مسیر جایگزین به کاربران نمایش می دهد.

سایمون وکرت با اطلاع از این الگوریتم گوگل به گفته خودش گوگل مپس را هک کرده است. برای انجام این کار او 99 گوشی هوشمند را داخل یک چرخ دستی گذاشته و با تمامی آن ها وارد گوگل مپس شده است. سپس شروع به راه رفتن در خیابان کرده است. با ورود او به هر خیابان گوگل تجمع زیادی از افراد را در آن خیایان شناسایی کرده و وضعیت ترافیک خیابان را در حالت سنگین نمایش می داد. 

 

مطلب مرتبط  افزایش سختگیری گوگل در قوانین پروتکل امنیتی HTTPS

جالب است بدانید در این حین گوگل کاربران را به مسیرهای جایگزین هدایت کرده تا در ترافیک سنگین خیالی گرفتار نشوند. وکرت حتی چرخه دستی حاوی گوشی های هوشمند را به خیابان های اطراف دفتر گوگل در برلین برده و در آن جا نیز ترافیک سنگین خیالی ایجاد کرده است.

اگرچه قصد سایمون وکرت تنها شوخی با گوگل بوده است ولی این کار احتمالا منجر به ارتقا و یا تغییر الگوریتم گوگل گردد از آن جایی که به سادگی میتوان برای اهداف شرورانه از این الگوریتم سواستفاده و در سیستم حمل و نقل وابسته به این ابزار اختلال ایجاد کرد.

منبع : 9to5google

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *