نرخ پرش سایت یا bounce rate چیست و چگونه آن را کاهش دهیم؟
سپتامبر 18, 2019
لوگوی گوگل
تست گوگل برای عدم نمایش URLها در نتایج جستجو
اکتبر 14, 2019

آپدیت گوگل در مورد Reviews Rich Results

google reviews rich results

اخیراً گوگل آپدیت جدیدی را در رابطه با ریچ ریزالت Review ارائه داد که هدف از آن بهبود نمایش و صحت ریچ ریزالت های Review برای کاربران و شناسایی موارد نامرتبط و اعمال محدودیت برای نمایش آن ها می باشد. به علاوه ارائه ویژگی نام (name property) برای این ریچ ریزالت ها الزامی شده است.

نمایش ستاره ها در گوگل برای سایت شما هم غیرفعال شده است؟ در صورتیکه نتایج گوگل را با دقت بیشتری مشاهده کنید، متوجه خواهید شد ستاره هایی که در زیر آدرس سایت ها نمایش داده می شود برای بسیاری از سایت ها حذف شده است و نمایش ندارد. دلیل این مشکل، آپدیت و تغییراتی است که گوگل در مورد Reviews Rich Results و نحوه نمایش این قابلیت انجام داد.

در ادامه مطلب به بررسی این آپدیت پرداخته ایم.

ریچ ریزالت (Rich Results) چیست؟

Rich Results به نتایجی گفته می شود که در موتورجستجوی گوگل به نمایش در می آیند و حاوی اطلاعاتی مفید برای کاربران می باشند. ربات های گوگل این اطلاعات را از طریق کدهای اسکیمای موجود در سایت و محتوای سایت دریافت می کنند و مطابق با جستجوی کاربر آن ها را در میان نتایج موتور جستجوی گوگل نمایش می دهند.

برای نمایش سایت شما در میان نتایج ریچ ریزالت گوگل می توانید به سایت schema.org مراجعه و مطابق با دستورالعمل های موجود در این سایت، از اسکیماها (schemas) و داده های ساختاریافته (structured data) مرتبط در سایت خود استفاده کنید.

ریچ ریزالت به طور کلی شامل اطلاعاتی مانند تعداد آراء بازدیدکنندگان از یک مطلب، اطلاعات بیشتر راجع به فیلم ها، کتاب ها، موزیک ها، سوال و جواب  کاربران، رویدادها، کسب و کارهای محلی، آدرس شبکه های اجتماعی، اطلاعات شرکت و … می باشد.

انواع Rich Results :

– Rich snippet :

ریچ اسنیپت ها در واقع اطلاعات تکمیلی هستند که در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شوند و شامل اطلاعاتی مانند امتیاز کاربران به کالا یا محصول، قیمت کالا، مشخصات فنی کالا و موجود یا عدم موجودی محصول در انبار است.

– Knowledge Graph :

Knowledge Graph که به آن Knowledge Panel هم گفته می شود به باکس اطلاعاتی گفته می شود که اطلاعات آن توسط الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل در سایت ها شناسایی شده و در کنار نتایج جستجو نمایش داده می شود. گراف دانش (Knowledge Graph) شامل اطلاعات افراد و شخصیت های شناخته شده، اطلاعات کشورها، شرکت ها و موارد مختلف دیگر می باشد.

مطلب مرتبط  گواهینامه ssl چیست؟ + بررسی تفاوت انواع گواهی ssl

– Rich Card :

ریچ کاردها نتایجی هستند که در موتورجستجوی گوگل به صورت کارت نمایش داده می شوند و شامل مواردی مانند اطلاعات افراد و شخصیت های مهم، دستور پخت غذا، مکانها، کتاب ها و موارد متعدد دیگر هستند. گوگل این اطلاعات را از طریق اطلاعات ساختار یافته (structured data) به دست می آورد.

Featured snippet

این نوع از ریچ ریزالت در واقع شامل پاسخ هایی هست که در نتایج گوگل نمایش داده می شوند و به نوعی پاسخ به سوال یا عبارت جستجو شده توسط کاربر هست. بر خلاف موارد قبلی، گوگل این اطلاعات را از داده های ساختار یافته دریافت نکرده و آن ها را از میان محتوای سایت شما برداشت می کند و به کاربر نمایش می دهد.

تأثیر ریچ ریزالت بر روی سئوی سایت:

اگرچه گوگل اعلام کرده است که استفاده از ریچ ریزالت ها در سایت بر روی سئوی سایت به صورت مستقیم تأثیری ندارد. در ویدئویی، مت کاتس (مدیر سابق تیم ضد اسپم گوگل) به بررسی بررسی تأثیر استفاده از نشانه گذاری اسکیما بر روی رتبه سایت پرداخته است که می توانید در این لینک آن را مشاهده کنید.

اما در صورتیکه سایت شما در میان ریچ ریزالت های گوگل نمایش داده شود، در دراز مدت متوجه تأثیر مثبت آن بر روی افزایش نرخ کلیک سایت خود خواهید شد. زیرا این قابلیت تا حد بسیار مناسبی توجه کاربر را در میان نتایج گوگل به سمت سایت شما جذب خواهد کرد و نوعی می توان گفت که تأثیر آن بر روی سئوی سایت به صورت غیرمستقیم می باشد.

ریچ ریزالت Review چیست؟

این نوع از ریچ ریزالت در واقع همان ستاره هایی هستند که در میان نتایج گوگل و گراف دانش نمایش داده می شوند (از نوع Rich snippet) و بیانگر تعداد رأی هایی هستند که توسط کاربران به یک مطلب یا محصول موجود در سایت شما داده شده اند.

نمایش ستاره در نتایج گوگل

محدودیت های اعمال شده توسط گوگل در نمایش ستاره ها (Reviews Rich Results)

در تاریخ 16 سپتامبر 2019 گوگل در اطلاعیه ای اعلام کرد که نمایش results reviews محدود خواهد شد. این بدان معناست هر Review خارج از چهارچوب این محدودیت دیگر نمایش نخواهد داشت.

مطلب مرتبط  گیت چیست؟ آموزش کاربردی git

دلیل این موضوع را می توان سوءاستفاده برخی وبمستران در به کارگیری از این قابلیت عنوان کرد چون بسیاری از این افراد از آراء تقلبی و جعلی در سایت خود استفاده می کردند.

به طور کلی گوگل اعلام کرده است که Reviewهایی که توسط مدیران سایت ها ایجاد شده باشد در میان نتایج گوگل نمایش نخواهد داشت.

طبق اعلام گوگل، از این تاریخ به بعد اسکیما های مجاز به شرح زیر می باشند.

– نظرات self-serving دیگر مجاز نمیباشند

نظرات self-serving در حقیقت نظراتی هستند که توسط مدیر سایت و به صورت جعلی در سایت قرار داده می شوند. طی این اعلامیه گوگل دیگر این نوع از نظرات را نمایش نخواهد داد.

– استفاده از ویژگی نام (name” Property”) در Reviews Rich Results الزامی است

شاید بزرگترین تغییر در ریچ ریزالت به واسطه این آپدیت گوگل، الزام ارائه نام در feature snippet می باشد.

صاحبان سایتی که از پلاگین های اسکیما استراکچر دیتا استفاده میکند همچون پلاگین های Reviews وردپرس، می باست پلاگین مورد استفاده ی خود را برای ارائه و یا عدم ارائه نام بررسی کنند.

چنانچه ویژگی نام در پلاگین هایشان وجود ندارد شاید با اپدیت جدید پلاگین، به آن اضافه گردد.

در غیر این صورت شاید در آپدیت های آینده ، این تغییر اعمال گردد. برای اطلاع از زمان دقیق آپدیت نیز میتوانید به سازنده ی پلاگین ایمیل ارسال کرده و در ارتباط با اهمیت وجود ویژگی نام و آپدیت جدید پلاگین پرس و جو نمایید.

– درصورت عدم وجود name property، ایا ریچ ریزالت حذف میگردد؟

گوگل در این اطلاعیه خود اعلام نکرده است که در صورت عدم وجود name property، استارکچر دیتا حذف میگردد و تنها اعلام کرده است که وجود آن الزامی است.

“با آپدیت جدید، اکنون وجود ویژگی نام الزامی است.”

این آپدیت مهمی برای صاحبان سایتی که از استارکچر دیتا استفاده میکنند می باشد. جهت نمایش ریچ ریزالت برای استارکچر دیتای خود از بروز بودن استراکچر دیتای خود اطمینان حاصل نمایید.

– در صورت استفاده از افزونه های نظردهی، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

با توجه به اینکه امکان کنترل نظرات با استفاده از افزونه ها وجود دارد، به احتمال فراوان و در صورت تشخیص گوگل، نظرات ستاره ای برای سایت شما در نتایج گوگل حذف خواهد شد.

مطلب مرتبط  چگونه احراز هویت دو عاملی را برای SmarterMail فعال کنیم

– آیا باید نظرات self-serving را از سایت حذف کنیم؟

خیر، الزامی برای این کار وجود ندارد و تنها گوگل ستاره ها را در نتایج خود برای سایت شما نمایش نمی دهد اما در صورتیکه نمایش دادن ستاره ها برای شما اهمیت دارد، می بایست مطابق با آپدیت گوگل از آن ها در سایت خود استفاده کنید.

– استفاده از نظرات self-serving سبب پنالتی سایت خواهد شد؟

خیر. اگرچه برای گوگل اهمیت دارد که شما مطابق با قوانینش این قابلیت را در سایت خود ایجاد کرده باشید تا آن را در میان نتایج خود نمایش دهد.

– آیا این آپدیت بر روی اسکیمای AggregateRating هم تأثیر داشته است؟

بله این آپدیت در مورد اسکیماهای Review و AggregateRating می باشد.

– در صورتیکه نظرات self-serving برای یک سایت کماکان فعال باشد، آیا می توان آن را به گوگل گزارش داد؟

گوگل در حال بررسی این موضوع است و ممکن است در آینده بتوانید رقبای خود که به دنبال فریب گوگل هستند را گزارش دهید. طبق اعلام گوگل، این آپدیت به مرور در حال بررسی تمامی سایت ها است و ممکن است شما هنوز ستاره ها و نظرات self-serving را برای یک سایت خاص در گوگل مشاهده کنید اما در آینده و با بررسی آن سایت توسط ربات های گوگل، این قابلیت برای آن سایت نیز خذف شود.

اطلاعیه گوگل در این مورد را می توانید در لینک زیر مطالعه کنید:

Making Review Rich Results more helpful

منبع : searchenginejournal

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 3.3 / 5. تعداد نظرات : 3

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *