سونامی تعدیل نیرو در غول‌های فناوری دنیا؛ هزاران نفر بیکار شدند
سونامی تعدیل نیرو در غول‌های فناوری دنیا؛ هزاران نفر بیکار شدند
نوامبر 26, 2022
استفاده چین از هوش مصنوعی در سیستم قضایی
استفاده چین از هوش مصنوعی در سیستم قضایی
دسامبر 13, 2022
گوشی پرچمدار سامسونگ در کمتر از یک دقیقه هک شد

گوشی پرچمدار سامسونگ در کمتر از یک دقیقه هک شد

گوشی پرچمدار سامسونگ در کمتر از یک دقیقه هک شد

سامسونگ مدعی است که تمامی گوشی‌های میان‌رده و پرچمدار این شرکت به دلیل  استفاده از یک سخت‌افزار داخلی به نام Knox، در مقابل هکرها و مهاجمان سایبری از امنیت بالای بهره می‌برند. اما هکرها بر خلاف ادعای سامسونگ، ثابت کردند که گوشی‌های این غول کره‌ای چندان امن هم نیستند و هک آن‌ها کمتر از یک دقیقه زمان خواهد برد.

در سومین روز برگزاری مسابقه Pwn2Own، هکرها توانستند گوشی Galaxy S22 سامسونگ که آخرین پرچمدار این شرکت به حساب می‌آید را فقط در 55 ثانیه هک کنند و سطح امنیتی آن را زیر سوال ببرند. گفتنی است که مسابقه Pwn2Own هر سال توسط Zero Day Initiative  و برای نشان دادن مهارت هکرها و محققان حوزه سایبری و کشف آسیب‌پذیری‌های روز صفر برگزار می‌شود.

این دوره از مسابقات که در کشور کانادا و در شهر تورنتو در حال برگزاری است و شرکت‌کنندگان توانستند باگ‌های امنیتی را از دستگاه‌های مختلفی کشف کنند، که بخشی از این نقض‌های امنیتی مربوط به گوشی Galaxy S22 سامسونگ بود.

تیم‌های مختلف هکری در جریان این مسابقه توانستند باگ‌های امنیتی بسیار زیادی را از قدرتمندترین گوشی سامسونگ کشف کنند. در روز اول برگزاری، یکی از تیم‌های هکری توانست به طور کامل به گوشی دسترسی پیدا کند. سپس در روز دوم تیمی به نام Pentest Limited  به طور کامل توانست این دستگاه را هک کند.

اما مهم‌ترین اتفاق این مسابقه در روز سوم رخ داد؛ زمانی که هکرها توانستند در کمتر از یک دقیقه آخرین مدل از پرچمداران سامسونگ را هک کنند. با این وجود چنین هک سریعی، کاربران این گوشی نگران امنیت گوشی‌های خود شده‌اند.

مطلب مرتبط  مقابله با بزرگترین حمله DDoS تاریخ به سبک آمازون

گفتنی است که Pentest Limited که در تحقیقات خود توانست نقص‌های مهمی را از قدرتمندترین گوشی سامسونگ را کشف کند، مبلغ 25 هزار دلار که معادل 50 درصد کل جایزه مسابقه بود را دریافت کند.

منبع: gizmochina

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 1

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *