این پهپاد انتحاری با هوش مصنوعی توسعه یافته است
این پهپاد انتحاری با هوش مصنوعی توسعه یافته است
نوامبر 22, 2022
گوشی پرچمدار سامسونگ در کمتر از یک دقیقه هک شد
گوشی پرچمدار سامسونگ در کمتر از یک دقیقه هک شد
دسامبر 12, 2022
سونامی تعدیل نیرو در غول‌های فناوری دنیا؛ هزاران نفر بیکار شدند

سونامی تعدیل نیرو در غول‌های فناوری دنیا؛ هزاران نفر بیکار شدند

سونامی تعدیل نیرو در غول‌های فناوری دنیا؛ هزاران نفر بیکار شدند

 با شروع کرونا و همه‌گیری این بیماری در سطح جهان، عمده شرکت‌های فناوری به اوج رسیدند و تعدادی از آن‌ها در همین بازه زمانی، درخشان‌ترین دوران خود را تجربه کردند. اما حالا با فروکش کردن کووید 19 و کاهش رشد اقتصادی و رکودی که بر اقتصاد جهان حاکم شده است، غول‌های فناوری جهان در سراشیبی سقوط قرار گرفته‌اند و در حال حاضر با کاهش درآمدزایی و سوددهی دست و پنجه نرم می‌کنند. در همین راستا، بسیاری از شرکت‌های فناوری به تعدیل نیرو و اخراج کارکنان خود روی آورده‌اند تا همچنان بتوانند به حیات خود ادامه دهند.

صنعت فناوری در ماه‌های اخیر با چالش‌های عجیب و غریبی دسته و پنجه نرم کرده و ارزش سهام بسیاری از کمپانی‌ها سقوط  کرده است. از همین رو، در دوران پسا کرونا و با شروع سونامی تعدیل نیرو در غول‌های فناوری دنیا، ده‌ها هزار نفر در سراسر جهان شغل خود را از دست داده‌اند و گزارش‌ها حاکی از آن است که موج اخراج کارکنان و کارمندان در سال آینده میلادی نیز ادامه دار خواهد بود. آمازون، متا، توییتر و مایکروسافت از جمله شرکت‌هایی به شمار می‌روند که با اجرای سیاست تعدیل نیرو، به دنبال کاهش هزینه‌های خود هستند.

در ادامه وضعیت شرکت‌هایی را بررسی خواهیم کرد که در شرایط نابسامانی به سر می‌برند و به ناچار هزاران نفر از کارمندان خود را اخراج کرده‌اند.

توییتر: اخراج نیمی از کارکنان با حضور ایلان ماسک

سونامی تعدیل نیرو در غول‌های فناوری دنیا؛ هزاران نفر بیکار شدند

ایلان ماسک پس از کش و قوس‌های فراوان بالاخره توانست توییتر که یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی دنیا است را تصاحب کند. وی که تا به حال در اداره توییتر ناکام بوده است و با تصمیم‌های غلط خود، حواشی زیادی را برای  این شرکت ایجاد کرده است، در همان ابتدای کار مدیران رده بالای این پلتفرم از جمله مدیر عامل، مدیر مالی و مدیر سیاست‌گذاری را کنار گذاشت. ایلان ماسک سپس به سراغ تعدیل نیروی گسترده رفت و در همان اوایل مدیریت خود حدود 3700 نفر یا به عبارتی دیگر، نیمی از کارکنان و کارمندان رده میانی را اخراج کرد.

مطلب مرتبط  آخرین وضعیت سرعت اینترنت در ایران و جهان

گزارش‌ها حاکی از آن است که سونامی تعدیل نیرو در توییتر ادامه‌دارد خواهد بود و احتمالا در آینده نزدیک شاهد اخراج بخش گسترده‌ای از کارکنان قراردادی این شرکت نیز خواهیم بود.

آمازون: توقف استخدامی‌های جدید و تعدیل نیروی گسترده

سونامی تعدیل نیرو در غول‌های فناوری دنیا؛ هزاران نفر بیکار شدند

آمازون که به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های فناوری و غول خرده‌فروشی در جهان شناخته می‌شود، حدود 10 هزار نفر (معادل 3 درصد از کل کارمندان خود) را اخراج خواهد کرد. این شرکت پیش از آغاز سیاست تعدیل نیرو، فرایند استخدامی‌های جدید را متوقف کرد و از بکارگیری نیروهای جدید جلوگیری به عمل آورد. این موضوع توسط بث گالتی، معاون ارشد تجربه و فناوری آمازون به کارمندان اعلام شد.

پس از توقف استخدام نیروهای جدید، حالا شنیده‌ها حاکی از آن است که این شرکت هم با تعدیل حداقل 10 هزار کارمند به دنبال کم کردن هزینه‌های خود است. بر اساس گزارش‌ها، کارمندان فعال در بخش‌های‌ سخت افزار شامل دستگاه‌های مجهز به الکسا، منابع انسانی و خرده فروشی‌ها بیشترین تاثیرپذیری را از این تعدیل نیروی گسترده تجربه خواهند کرد.

متا: اخراج 11 هزار کارمند به دستور زاکربرگ

متا: اخراج 11 هزار کارمند به دستور زاکربرگ

متا یکی دیگر از  شرکت‌های فناوری در جهان است که بخش بزرگی از کارمندان و کارکنان خود را اخراج کرده است. این شرکت به مدیریت مارک زاکربرگ حدود 11 هزار نفر از کارمندان خود که معادل 13 درصد می‌شود را کاهش داد. زاکربرگ با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری‌های متا روی بخش‌های مختلف در دوران پساکرونا نیز ادامه‌دار بوده است، اظهار داشت که شرایط مطابق انتظار وی پیش نرفته است.

مدیرعامل متا همچنین اعلام کرد که با کم شدن کارکنان و کارمندان، این شرکت کارآمدتر از قبل به فعالیت خود ادامه خواهد داد و منابع بیشتری در اختیار حوزه‌های سرمایه‌گذاری این کمپانی قرار خواهد گرفت.

مطلب مرتبط  مقابله با بزرگترین حمله DDoS تاریخ به سبک آمازون

مایکروسافت: کاهش کارمندان در سطح جهان

سونامی تعدیل نیرو در غول‌های فناوری دنیا؛ هزاران نفر بیکار شدند

بر اساس گزارش‌ها، مایکروسافت هم احتمالا بخشی از کارکنان خود را از سراسر جهان اخراج خواهد کرد. البته به نظر می‌رسد که تعدیل نیرو در این شرکت با شدت کمتری همراه خواهد بود و نسبت به سایر شرکت‌ها، افراد کمتری از این شرکت جدا خواهند شد. ردموندی‌ها در ماه‌ اکتبر اعلام کردند که فقط هزار نفر از مجموع 221 هزار کارمند این شرکت کار خود در این کمپانی را از دست می‌دهند.

مایکروسافت با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ما نیز مانند تمامی شرکت‌ها بر اساس اولویت‌های کسب و کار خود، اقداماتی را انجام می‌دهیم.

HP: اخراج 6000 کارمند در یک دوره سه ساله

HP: اخراج 6000 کارمند در یک دوره سه ساله

 یکی دیگر از کمپانی‌های حوزه فناوری که قصد دارد بخشی از کارکنان خود را به منظور کنترل و صرفه‌جویی در هزینه‌ها اخراج کند، اچ‌پی (HP) است. این شرکت احتمالا حدود 4000 تا 6000 هزار نفر از کارکنان خود را بر اساس یک برنامه سه ساله کاهش خواهد داد. در واقع این شرکت برخلاف سایر کمپانی‌ها، افراد را به صورت ضربتی اخراج نمی‌کند.

این شرکت هم در دروان پساکرونا در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد و بر اساس گزارش مالی سه ماهه‌ سوم، فروش سیستم‌های کامیپوتری این شرکت با کاهش جدی همراه بوده است. این کاهش در حالی اتفاق می‌افتد که همزمان با آغاز ویروس کرونا در جهان، تمایل افراد به خرید لوازم الکترونیکی از جمله کامپیوترها بیشتر شد و به همین دلیل، فروش محصولات در بسیاری از شرکت‌ها با افزایش همراه بود.

جمع‌بندی

همانطورکه مشخص است، غول‌های فناوری جهان پس از پایان یافتن همه‌گیری کرونا در جهان، در شرایط بدی قرار گرفته‌اند و فروش محصولات و ارائه خدمات آن‌ها با کاهش محسوسی همراه بوده است. افزون بر این، کاهش رشد اقتصادی هم بر نزولی شدن درآمدزایی و سودآوری شرکت‌های فناوری تاثیر گذار بوده است. در نتیجه، این موارد و چند مورد دیگر از جمله جنگ روسیه و اوکراین باعث شده تا هزاران نفر در سونامی تعدیل نیروی کمپانی‌های بزرگ قربانی شده‌ و به ناچار کار خود را از دست بدهند.

مطلب مرتبط  آپدیت 2022 ویندوز 11 به دلیل مشکلات چاپگر، برای برخی از سیستم‌ها غیرفعال شد
تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 1

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *