آموزش صفر تا صد نصب پرستاشاپ در مجله برتینا
آموزش نصب پرستاشاپ روی هاست (گام به گام)
جولای 9, 2023
پاسخ به سوال «هاست node.js چیست؟» در مجله برتینا
هاست node.js چیست؟ بهترین هاست برای نود جی اس
جولای 11, 2023
آموزش تصویری ریست هاست سی پنل در مجله برتینا

آموزش تصویری ریست هاست + تغییر دامنه هاست

آموزش تصویری ریست هاست سی پنل در مجله برتینا

شاید تابه‌حال برایتان پیش آمده است که به دلیل تغییرات و تنظیمات نامناسب هاست، با مشکلات فنی هنگام میزبانی وب و اپلیکیشن مواجه شده باشید. در چنین مواقعی که مشکلات فنی در هاست رخ می‌دهد، باید هاست را ریست کرد. برخی از وبمستران سوالات فراوانی در رابطه با ریست هاست سی پنل دارند. ما در این مقاله قصد داریم نحوه ریست هاست در سی پنل را توضیح دهیم. همچنین اشاره‌ای به نحوه تغییر دامنه هاست خواهیم داشت. با مطالعه این مقاله اطلاعات مفیدی در رابطه با ریست هاست به دست می‌آورید.

مهم‌ترین نکته قبل از ریست هاست؛ بکاپ گیری از فایل‌های اصلی

برخی اوقات تغییرات در هاست موجب از بین رفتن تنظیمات هاست می‌شود و چاره‌ای جز ریست کردن هاست باقی نمی‌ماند. قبل از ریست هاست باید از اطلاعات مهم آن نسخه پشتیبان تهیه کرد. با ریست هاست، کلیه فایل‌های هاست مانند عکس‌ها، پایگاه داده‌ها، ایمیل‌ها و برخی اطلاعات دیگر به‌صورت کامل پاک خواهد شد.

معمولا برای ریست هاست کاربران از خدمات ارائه‌دهنده هاست استفاده می‌کنند، اما برخی اوقات نیاز است از طریق پنل، هاست به‌صورت دستی ریست شود. شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس هاستینگ، قیمت هاست را براساس خدماتی مانند قدرت سخت‌افزار و حجم ترافیک محاسبه می‌کنند.

توجه به بکاپ گرفتن قبل از ریست هاست سی پنل

حذف فایل public_html؛ اولین مرحله برای ریست هاست

برای ریست هاست سی پنل و ریست هاست دایرکت ادمین باید فایل‌های اصلی هاست حذف شوند. در کلیه هاست‌ها فایل‌های اصلی در مسیر مشخص آپلود خواهند شد که به‌عنوان «روت» سایت شناخته می‌شوند. 

با مراجعه به دایرکتوری File Manager و فولدر web root مسیر public_html را پیدا کرده و کلیه فایل‌های داخل این مسیر را حذف کنید. 

توجه کنید که با خرید هاست از برتینا از خدمات پشتیبانی ۲۴ ساعته در کل روزهای هفته بهره‌مند خواهید شد؛ بنابراین چنانچه هرگونه سوال یا مشکلی در رابطه با ریست هاست دارید، فقط کافی است با متخصصان ما تماس بگیرید. برتینا علاوه‌بر عرضه انواع هاست، خدمات مربوط به ثبت دامین نیز به شما عزیزان عرضه می‌کند.

مطلب مرتبط  آموزش آپدیت نسخه php در وردپرس

حذف فایل public_html برای ریست هاست cpanel

حذف فایل FTP را هنگام ریست هاست فراموش نکنید!

برای ریست هاست باید کلیه فایل‌های فولدر FTP را حذف کنید. توجه داشته باشید که قبل از ریست هاست حتما بکاپ‌گیری یا نسخه پشتیبان داشته باشید که اطلاعات سایت را به‌طورکامل از دست ندهید. برای پاک کردن FTP به بخش FTP Accounts مراجعه کرده و همه فایل‌های این بخش را حذف کنید.
مراحل ریست هاست برای انواع هاست‌ها یکسان است؛ بنابراین فرقی نمی‌کند شما نسبت به خرید هاست ویندوز اقدام کرده‌اید یا لینوکس؛ درهرصورت باید مراحل مشابهی را برای ریست کردن هاست موردنظرتان طی کنید.

حذف فایل FTP؛ یکی از مراحل ریست هاست

نحوه ورود به سی پنل برای ریست کردن هاست

برای ریست کردن هاست در ابتدا باید وارد پنل مدیریتی سی پنل شوید. همان‌طور که در ابتدای مقاله عنوان کردیم فایل public_html در حقیقت ریشه اصلی سایت است و کلیه فایل‌های نوشتاری و تصویری سایت در این قسمت قرار دارد.
در بخش public_html روی گزینه select all ضربه بزنید تا همه فایل‌های موجود در هاست انتخاب شود. پس از انتخاب کلیه فایل‌ها، روی گزینه Delete کلیک کنید تا فایل‌ها از دایرکتوری public_html به‌صورت کامل حذف شوند. این مراحل را برای ریست کردن هاست حرفه ای وردپرس نیز می‌توانید انجام دهید.

ورود به سی پنل با آدرس آی پی یا آدرس سایت

حذف پایگاه داده یا MySQL Databases؛ از مراحل مهم ریست کردن هاست

بعد از حذف فایل‌های اصلی دایرکتوری پابلیک، نوبت به حذف پایگاه داده می‌رسد. برای حذف پایگاه داده از قسمت دیتابیس، گزینه MySQL Databases را باید انتخاب کرد. در بخش Current Databases لیست کلیه پایگاه‌ داده‌های موجود در دیتابیس نمایش داده می‌شود. بعد از حذف پایگاه داده، با پیغام «Deleted the database» مواجه خواهید شد.

مطلب مرتبط  مشاهده میزان منابع مصرفی سایت در هاست سی پنل

ریست هاست با حذف دیتابیس 

توصیه می‌کنیم برای امنیت و اعتبار بیشتر سایتتان از گواهی SSL استفاده کنید. با خرید SSL ارتباط بین کاربر و سرور امن می‌شود و همچنین اعتبار سرور نزد گوگل افزایش پیدا می‌کند. گواهی SSL قابلیت نصب روی کلیه دامنه‌ها را دارد.

حذف ایمیل‌های ثبت‌شده روی هاست؛ مرحله آخر ریست هاست

برای ریست هاست سی پنل باید کلیه ایمیل‌های ثبت‌شده را نیز حذف کنید. برای حذف ایمیل‌ها از طریق پنل سی پنل باید به قسمت Email Accounts مراجعه کنید. بعد از ورود به قسمت ایمیل اکانت روی گزینه دیلیت اکانت کلیک کنید تا کلیه ایمیل‌ها از روی هاست حذف شوند.

توجه کنید که کنترل پنل سی پنل همراه با خرید هاست لینوکس از برتینا به شما عزیزان عرضه می‌شود. با پشتیبانی حرفه‌ای و شبانه‌روزی مجموعه برتینا اصلا نگران بروز کوچک‌ترین اتفاقی برای سایتتان نخواهید بود.

کلیه ایمیل‌ها برای ریست هاست باید از روی دیتابیس حذف شوند.

نحوه تغییر دامنه در هاست؛ تغییر در سی پنل

برای تغییر دامنه در پنل مدیریتی سی پنل مراحل زیر را باید با دقت انجام دهید.

  1. نام سرور را در ابتدا باید در دامنه جدید ویرایش کرده و اسم سرور جدید را در پنل دامنه‌ها اضافه کنید. توجه داشته باشید که تنظیم نام سرور ممکن است در حدود 12 تا 24 ساعت زمان ببرد.
  2. وارد گزینه Addon Domains داخل سی پنل شوید.
  3. در قسمت Create an Addon Domain کلیک کرده و در بخش New Domain Name دامنه جدید را وارد کنید.
  4. برای مشاهده اطلاعات دامنه سایت قبلی قسمت Document Root باید خالی باشد. 
  5. در مرحله آخر روی Add Domain کلیک کرده تا به لیست شما اضافه شود. اگر تنظیمات دامنه به‌خوبی انجام شده باشد، هاست به دامنه جدید متصل خواهد شد.
مطلب مرتبط  شبکه تحویل محتوای ابری یا Cloud CDN چیست؟

توجه داشته باشید بعد از تغییرات سی پنل، همین تغییرات را باید در دیتابیس وردپرس انجام دهید. بعضی از افراد تصور می‌کنند امکان ریست کردن هاست اشتراکی وجود ندارد. چنانچه شما از هاست اشتراکی استفاده می‌کنید، برای یادگیری مراحل ریست آن می‌توانید با متخصصان ما در مجموعه برتینا تماس بگیرید.

تغییر دامنه در هاست سی پنل از طریق whm

ریست هاست از طریق پنل داخلی شرکت‌های ارائه‌دهنده هاستینگ

در این مقاله از مجله برتینا در رابطه با ریست هاست صحبت کردیم و اشاره‌ای به نحوه تغییر دامنه داشتیم. برای ریست هاست پنل مدیریتی سی پنل از طریق مواردی که در این مقاله عنوان کرده‌ایم، عملیات را انجام دهید. اغلب شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس‌های هاستینگ تنظیمات ریست هاست را داخل بخش اصلی پنل قرار داده‌اند که روشی بسیار راحت و مناسب است.

برای بهره‌مندی از خدمات متنوع هاستینگ برتینا می‌توانید به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید. شرکت برتینا خدمات متعددی در زمینه سرویس‌های هاستینگ و سرور ابری به مشتریان خود عرضه می‌کند. چنانچه هرگونه سوالی درباره ریست کردن هاست دارید، از بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخ‌گوی سوالاتتان باشند.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *