آمار سرچ کاربران گوگل در سال 2020
مروری بر سال 2020 از نگاه گوگل
ژانویه 16, 2021
مهندسی
مهندسی چیست؟
فوریه 27, 2021
صفحه اصلی موتور جستجوی گوگل

سرچ چطور اتفاق میافتد؟

 

سرچ در موتورهای جستجو

همه ما روزانه برای سرچ و  پیدا کردن پاسخ سوالات خود، تحقیق، تماشای ویدئو، خرید آنلاین و یا پیدا کردن آدرس و یا تلفن یک مرکز یا محل، از موتور جستجو گوگل استفاده میکنیم.

سرچ گوگل ابزاری است که ما به وسیله آن در هر جایی و با هر وسیله ای به اطلاعات مفید و طبقه بندی شده شبکه جهانی وب دسترسی پیدا میکنیم.

 

اما تفاوت گوگل با سایر موتورهای جستجو در چیست؟

گوگل با هدف دسترسی تمام کاربران جهان به اطلاعات تاسیس شده و تا به امروز سعی در کامل کردن این هدف با استفاده از الگوریتم ها و ابزار های مختلف خود داشته است.

گوگل تنها به لیست کردن صفحات اکتفا نکرده و میخواهد مطمئن باشد که اطلاعاتی که به دست کاربر میرسد کاملا مرتبط و دقیقا همان چیزی باشد که کاربر به دنبال آن است.

 

الگوریتم سرچ گوگل چطور کار میکند؟

گوگل هر صفحه ای که به شبکه جهانی وب اضافه میشود را توسط خزنده های خود پیدا کرده و در صورتی که از لحاظ محتوایی ، ساختاری و ظاهری با استاندارهای یک صفحه خوب مطابقت داشته باشد ان را وارد فهرست یا ایندکس خود میکند.

در این مرحله است که میتوان با سرچ آدرس صفحه در گوگل آن را پیدا و مشاهده کرد.

بعد از این مرحله نوبت به رنکینگ یا رتبه بندی صفحات بر اساس کلمات کلیدی موجود در آنها میرسد. در این قسمت ، صفحه ایندکس شده در لیست هر کدام از کلمات کلیدی موجود در آن قرار میگیرد.

مطلب مرتبط  مروری بر سال 2020 از نگاه گوگل

کلمات کلیدی هم با عنوان query در یک لیست بلند بالا در گوگل ذخیره میشوند.

در این کتابخانه تو در تو از صفحات ایندکس شده در گوگل لیست ها بر اساس محتوای آنها و میزان پاسخگویی به نیاز کاربرانی که آن کلمات را جستجو کرده اند مرتب و چیده شده اند.

 همچنین بر اساس پارامترهای فنی و محتوایی دیگر (مانند اعتبار صفحه و سایت، شهرت نویسنده و …) رتبه بندی شده و در نهایت ترتیب نمایش این صفحات در نتایج جستجوی گوگل بدست می آید.

تمام این کارها در کسری از ثانیه انجام میگیرد و کاربر از پشت صحنه پیچیده این پروسه باخبر نمیشود.

در ویدئوی زیر که توسط تیم گوگل تولید و منتشر شده است، روال سرچ در گوگل به صورت کلی مورد بررسی قرار گرفته است.

 

مقابله با صفحات اسپم در گوگل

همانگونه که در ویدئوی گوگل مطرح شد، مشکل بزرگی که گوگل با آن مواجه است سوء استفاده اسپمر ها از این الگوریتم های رتبه بندی و وارد کردن محتوای بی کیفیت و کم ارزش خودشان به نتایج جستجو کلمات کاربران میباشد.

هدف اسپم های نتایج جستجو جذب کلیک های کاربران و وارد کردن آنها به سایت خود برای فروش خدمات یا محصولاتشان است.

این اسپم ها با استفاده از تکنیک های کلاه سیاه گوگل مانند ریدایرکت های متعدد آدرس صفحات یا مخفی کردن کلمات کلیدی در صفحه و … انجام میگیرد.

گوگل همواره در حال تغییر دادن و ارتقا الگوریتم های سرچ و رتبه بندی خود برای جلوگیری از سو استفاده اسپمرها میباشد.

اما بنابه گفته خود گوگل این جنگ پایانی ندارد و اسپم کنندگان همیشه راهی برای دور زدن الگوریتم های گوگل و سرچ پیدا خواهند کرد.

مطلب مرتبط  بررسی تأثیر لندینگ پیج در گوگل ادز

ولی مطمئنا هرچه میگذرد با تکامل گوگل این کار برای آنها سخت تر خواهد شد.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 1

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *