چگونه متوجه شویم که زمان ارتقا سرور مجازی رسیده است؟
چگونه متوجه شویم که سرور مجازی ما نیاز به ارتقا دارد؟
آوریل 4, 2023
راهنمای کامل برای استفاده از SSL برای ساب دامین‌ها
آوریل 9, 2023
نحوه بکاپ‌گیری از داده‌ها در سرورهای اختصاصی

نحوه بکاپ‌گیری از داده‌ها در سرورهای اختصاصی

بکاپ‌گیری از داده‌ها در سرورهای اختصاصی

Veeam (ویم) یک نرم‌افزار مدیریت بکاپ (Backup and Recovery) است که برای محافظت و بهبود امنیت داده‌ها در محیط‌های مجازی و فیزیکی استفاده می‌شود. این نرم‌افزار به شما اجازه می‌دهد که داده‌های خود را در سرورهای ابری، مجازی و فیزیکی بکاپ‌گیری و در صورت نیاز، آن‌ها را بازیابی کنید. در این مقاله درباره‌ی بکاپ‌گیری از سرور اختصاصی با استفاده از veeam توضیح داده‌ایم.

همچنین با استفاده از Veeam می‌توانید:

  • از امکاناتی مانند فشرده‌سازی داده‌ها، تقسیم‌بندی بکاپ‌ها، انتقال داده‌ها به فضاهای ابری و غیره استفاده کنید.
  • مدیریت بکاپ‌ها را از طریق یک مرکز کنترل انجام دهید.
  • اپلیکیشن‌های Backup و Replication را کانفیگ کنید.
  • بر تولید بکاپ‌ها نظارت کنید و مدیریت نسخه‌های مختلف بکاپ‌ها را انجام دهید.
  • داده‌های خود را در محیط‌های مختلفی مانند VMware، Hyper-V، Microsoft Azure، Amazon AWS، فضاهای ذخیره‌سازی ابری و فیزیکی، محافظت کنید و از بازیابی سریع و مطمئن داده‌های خود در صورت بروز خطا و نقص استفاده کنید.

نرم‌افزار Veeam  چیست؟

Veeam Backup & Replication پلتفرمی است که بکاپ image-level از سرورهای اختصاصی و سرورهای مجازی تولید می‌کند. بکاپ image-level در اصل یک نسخه پشتیبان کامل از کل هارد درایو یا یک پارتیشن برای شما ایجاد می‌کند. به‌عبارتی دیگر، به شما این امکان را می‌دهد تا یک اسنپ شات از کل یک درایو، فایل‌های سیستمی و سایر موارد موجود روی سرور تهیه کنید. گرفتن بکاپ در سطح image را می‌توان برای انواع مختلف restore، از جمله Instant Recovery، restore کل سرور، restore فایل‌های سرور و غیره استفاده کرد.

نحوه بکاپ‌گیری از سرور اختصاصی با استفاده از نرم‌افزار Veeam 

Veeam (ویم) یک نرم‌افزار مدیریت بکاپ است که به شما امکان می‌دهد از داده‌های خود در سرورهای اختصاصی، مجازی و فضاهای ذخیره‌سازی ابری بکاپ بگیرید. برای این کار می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا Veeam Backup & Replication را در سرور خود نصب کنید.
  2. سپس از منوی Backup Infrastructure، یک Backup Repository جدید ایجاد کنید. این محیط می‌تواند درون سرور اختصاصی شما باشد.
  3. در قدم بعد، یک Backup Job جدید ایجاد کنید. در این مرحله، شما باید انتخاب کنید که چه داده‌هایی را می‌خواهید بکاپ بگیرید و در چه محیطی ذخیره کنید.
  4. در این مرحله، شما باید برای بکاپ‌گیری خود برنامه‌ای تعریف کنید. این برنامه باید شامل جزئیاتی مانند زمان‌بندی بکاپ، نوع بکاپ، تعداد نسخه پشتیبان و مواردی از این قبیل باشد.
  5. پس از برنامه‌ریزی بکاپ، باید یک Backup Proxy را برای مدیریت جریان داده بین سرور اختصاصی و Backup Repository تعریف کنید. در واقع Backup Proxy مسئولیت محاسبه داده‌ها، فشرده‌سازی آن‌ها و ارسال به Backup Repository را برعهده دارد.
  6. در نهایت، بعد از اجرای ‌Job (جاب)، Veeam به صورت خودکار بکاپ داده‌های مورد نظر شما را از سرور اختصاصی به Backup Repository انتقال می‌دهد.
مطلب مرتبط  هاست لینوکس چیست؟ (بررسی کامل هاست لینوکس)

در کل، با استفاده از Veeam Backup & Replication و با انجام مراحل بالا، شما می‌توانید بدون نیاز به داشتن تجهیزات پرهزینه، بکاپ‌گیری خود را از سرور اختصاصی انجام دهید. همچنین، از امکانات مدیریتی مانند مدیریت بکاپ، فشرده‌سازی داده‌ها و ارسال به فضاهای ابری نیز می‌توانید استفاده کنید.

بکاپ‌گیری با استفاده از veeam چه مزایایی دارد؟

بکاپ‌گیری با استفاده از veeam چه مزایایی دارد؟

استفاده از Veeam برای بکاپ‌گیری دارای مزایای بسیاری است. در زیر به برخی از این مزایا اشاره می‌کنیم:

۱. امنیت بالا: با استفاده از Veeam می‌توانید داده‌های خود را با استفاده از AES 256-bit رمزگذاری کنید و به راحتی داده‌های خود را در مکان‌های مختلف از جمله درایوهای محلی، شبکه‌های محلی و فضاهای ابری ذخیره کنید.

۲. سرعت بالا: Veeam بکاپ‌گیری از سرور اختصاصی و مجازی از طریق ویم به کاربران این امکان را می‌دهد تا داده‌های خود را با سرعت بسیار بالا بکاپ‌گیری کنند. این نرم‌افزار با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید، از جمله Change Block Tracking (CBT)، خصوصا بکاپ‌گیری از ماشین‌های مجازی را بسیار سریع انجام می‌دهد.

۳. سازگاری با محیط‌های مختلف: Veeam با انواع محیط‌های مجازی و فیزیکی سازگاری دارد که به کاربران این امکان را می‌دهد تا با استفاده از یک نرم‌افزار، بکاپ‌گیری از تمام داده‌های خود را انجام دهند.

۴. بازیابی سری: بکاپ‌گیری از سرور اختصاصی و مجازی از طریق ویم (veeam)، امکان بازیابی یا همان ریکاوری سریع داده‌های بکاپ شده را با امکاناتی مانند Instant VM Recovery فراهم می‌کند.

در کل، استفاده از Veeam برای بکاپ گیری از داده‌های مهم شما می‌تواند تداوم کار شما را تضمین ‌کند. با استفاده از Veeam می‌توانید برنامه‌ریزی بکاپ گیری دوره‌ای داشته باشید که به صورت خودکار اجرا می‌شود؛ به این معنا که شما نیازی به دخالت دستی برای انجام بکاپ‌گیری ندارید و می‌توانید از طریق برنامه‌ریزی‌های منظم، مانع از دست رفتن داده‌های خود شوید.

مطلب مرتبط  معرفی بهترین سیستم مدیریت محتوا (CMS) از نظر سئو

جمع‌بندی: بکاپ‌گیری از داده‌ها در سرورهای اختصاصی

Veeam یک نرم‌افزار مدیریت بکاپ (Backup) و ریکاوری (Recovery) است که برای مدیریت داده‌های مجازی و فیزیکی طراحی شده است. این نرم‌افزار به کاربران امکان می‌دهد داده‌های خود را به صورت سریع، ایمن و موثر بکاپ‌گیری و بازیابی کنند. در این مقاله توضیح داده‌ایم که بکاپ‌گیری از سرور اختصاصی با استفاده از نرم‌افزار Veeam چگونه است و چه مزایایی دارد.

برتینا، از ارائه‌دهندگان سرویس‌های هاستینگ است که انواع سرویس‌های هاست اشتراکی، سرور مجازی (VPS)، سرور اختصاصی و همچنین خدمات کولوکیشن را به طیف گسترده مشتریان خود ارائه می‌دهد. این شرکت تمامی خدمات خود را با بالاترین کیفیت، امنیت و آپتایم ۹۹.۹٪ ارائه می‌دهد. برای خرید سرور مجازی، سرور اختصاصی و دیگر سرویس‌ها و مشاوره در مورد نوع سرویس مورد نظر خود، می‌توانید با شماره ۶۱۰۶۴-۰۲۱ تماس بگیرید.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 4 / 5. تعداد نظرات : 4

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *