۹ کاربرد برتر وی پی اس (VPS)
۹ کاربرد برتر وی پی اس (VPS)
آگوست 20, 2022
بررسی گواهینامه ssl و انواع آن
گواهینامه ssl چیست؟ + بررسی تفاوت انواع گواهی ssl
آگوست 29, 2022
 ۹ روش برای بهبود CTR تبلیغات گوگل (افزایش کلیک گوگل)

 ۹ روش برای بهبود CTR تبلیغات گوگل (افزایش کلیک گوگل)

۹ روش برای بهبود CTR تبلیغات گوگل

برای اینکه تبلیغات شما اثربخشی بالایی داشته باشند و در هزینه‌های شما صرفه‌جویی شود، راه‌ و روش‌هایی وجود دارد که به افزایش کلیک گوگل سایت شما کمک می‌کنند. در این مقاله، ۹ راه‌ افزایش کلیک گوگل را بررسی می‌کنیم.

افزایش کلیک در تبلیغات گوگل آسان به نظر می‌رسد. شاید فکر کنید که تبلیغات خود را می‌نویسید، چند کلمه کلیدی و جزئیات را اضافه می‌کنید و شاهد فروش و افزایش درآمد خواهید بود. اما باید بگوییم که به همین راحتی نیست! در حال حاضر باتوجه به افزایش کاربرها در اینترنت و رقابتی‌تر شدن کسب‌وکارها، برای اینکه تبلیغات شما در گوگل بیشتر دیده شود، باید مواردی را رعایت کنید.

اگر تبلیغات Google Ads خود را به طور موثر مدیریت نکنید، ممکن است نرخ کلیک تبلیغات شما پایین بیاید و در واقع، به CTR تبلیغات رقبای خود کمک می‌کنید. شما ترافیک، جستجو یا فروش مورد انتظارتان را دریافت نخواهید کرد و در عین حال از اهداف خود دور می‌شوید. بنابراین سوال این است که چطور تعداد کلیک روی تبلیغاتتان یا CTR را افزایش دهید؟ در این پست ما به ۹ روش برای افزایش کلیک تبلیغات گوگل ادز شما پرداختیم.

۱. امتیاز کیفی خود را در گوگل بهبود دهید

امتیاز کیفی (Quality Score) معیاری است که در Google Ads بررسی می‌شود و به این صورت است که به هر کلمه کلیدی عددی بین ۰ تا ۱۰ تعلق می‌گیرد که ارتباط و کیفیت تبلیغ شما را مشخص می‌کند و گوگل از این طریق پیش‌بینی می‌کند که در صورت کلیک کاربر روی تبلیغ شما، وارد چه سایتی می‌شود و چه مسیری را طی می‌کند.

تبلیغات با امتیاز کیفی بالا، به رتبه‌های بالاتری در تبلیغات دست می‌یابند و cpc یا هزینه به ازای هر کلیک آن‌ها کمتر است. از آنجایی که این تبلیغات جایگاه برجسته‌تری در صفحه سرچ گوگل دارند، احتمالاً نرخ کلیک بالاتری نیز خواهند داشت.

برای بهبود امتیاز کیفی گوگل، فاکتورهای تاثیرگذار زیادی، از لندینگ پیج یا همان صفحات فرود PPC گرفته تا موضوع تبلیغ، کلمه کلیدی، عنوان، URL و … وجود دارند.

۲. از بهترین پلاگین‌‌های تبلیغاتی استفاده کنید

در حال حاضر حدود ۱۰ نوع اکستنشن تبلیغاتی وجود دارد که چند مورد از آن‌ها را در ادامه به شما معرفی می‌کنیم. استفاده از طیف وسیعی از این اکستنشن‌های گوگل ادز، با نشان دادن جزئیات تبلیغ به مخاطبان هدف شما، مقدار کلیک روی تبلیغتان را افزایش می‌دهد. در ادامه ۵ اکستنشن گوگل ادز که باعث افزایش کلیک گوگل می‌شود را به شما معرفی می‌کنیم.

مطلب مرتبط  کلمات کلیدی منفی یا negative keywords در گوگل ادوردز چیست؟

افزونه لینک سایت (Sitelink ad extensions)

استفاده از افزونه Sitelink در واقع، لینک‌های سایت شما را همانند سرچ ارگانیک، در تبلیغتان نمایش می‌دهد. افزودن توضیحات لینک سایت به کمپین تبلیغاتی، به شما امکان می‌دهد که زیر عنوان‌ها یا صفحات اضافه کنید. با استفاده از این ویژگی، تبلیغات شما برجسته شده و در بالای تبلیغات رقبا قرار خواهد گرفت که این امر، افزایش کلیک گوگل را همراه دارد.

افزونه لینک سایت (Sitelink ad extensions)

استفاده از افزونه تماس

مشابه افزونه لینک سایت، افزودن گزینه تماس به تبلیغاتتان، ارتباط افراد را آسان‌تر می‌کند. اکستنشن تماس، گزینه‌ای ایده‌آل برای مشاغلی است که مشتری آن‌ها هنگام خرید نیاز به تماس‌ دارد و در واقع، فرآیند فروش آن‌ها با تماس پیش می‌رود. مزیت اصلی افزونه تماس در تبلیغات گوگل ادز این است که افراد می‌توانند با استفاده از دستگاه تلفن همراه خود روی شماره تماس کلیک کنند و نیازی به یادداشت تلفن و … ندارند.

استفاده از افزونه تماس

اکستنشن پروموشن در گوگل ادز برای افزایش کلیک گوگل

شما می‌توانید پیشنهادات یا پکیج‌های تبلیغاتی خود را در زیر تبلیغ به مخاطبان ارائه کنید. این  اکستنشن پروموشن، به شما امکان می‌دهد تا پیشنهادات ویژه خود را با نمایش در زیر تبلیغتان برجسته کنید.

۴ نوع پروموشن در این افزونه وجود دارد:

  • monetary discount
  • percentage discount
  • up to monetary discount
  • up to percentage discount

می توانید در این اکستنشن، زمان خاصی را برای نمایش آن در تبلیغاتتان در نظر بگیرید.

اکستنشن پروموشن در گوگل ادز

اکستنشن قیمت (Price extensions)

با استفاده از اکستنشن قیمت، اطلاعات اضافی را به تبلیغاتتان اضافه می‌کنید و کاربر با این نوع تبلیغات بهتر ارتباط برقرار می‌کند. با ارائه قیمت در تبلیغ، حس شفافیت و اطمینان بیشتری به کاربرتان منتقل می‌شود و همچنین، امتیاز کیفی شما بهبود پیدا می‌کند.

اکستنشن قیمت (Price extensions)

انواع دیگر افزونه‌های تبلیغاتی در گوگل ادز

علاوه‌بر موارد مذکور، افزونه‌های دیگری از جمله callout، lead form، location و app وجود دارند. باتوجه به اهداف تبلیغاتی شما، همه این موارد به افزایش کلیک روی تبلیغات شما کمک می‌کنند.

انواع دیگر افزونه‌های تبلیغاتی در گوگل ادز

۳. استفاده از استراتژی‌های مناقصه هوشمند جهت افزایش کلیک گوگل

برای افزایش کلیک گوگل یا CTR، می‌توانید از استراتژی‌های مناقصه هوشمند استفاده کنید. در مناقصه هوشمند، زمانی که تبلیغات شما آماده می‌شوند و درخواست تبلیغ ارسال می‌کنید، Google به صورت خودکار عمل می‌کند. در واقع گوگل، برای انتشار تبلیغات شما، آن‌ها را در مزایده‌هایی وارد می‌کند که امکان کلیک روی آن‌ها زیاد باشد و همانطور که مشخص است با وارد شدن به حراج‌هایی که مربوط و مطابق با تبلیغاتتان است، نرخ کلیک بالاتری خواهید داشت.

مطلب مرتبط  آموزش نحوه پاک کردن کش (Cache) مرورگر

در حال حاضر، استراتژی‌‌های bidding که در دسترس هستند، ممکن است دقیق و هوشمند باشند اما شاید کامل نباشند. باید توجه داشته باشید، این روش‌ها اگر به صورت مناسبی به کار گرفته شوند، می‌توانند نقش مهمی در بهبود عملکرد تبلیغات شما داشته باشند.

۴. انواع مختلف تبلیغات را برای افزایش کلیک گوگل تست‌ ‌‌کنید

در کنار تبلیغات گسترده که سفارش می‌دهید، می‌توانید از تبلیغات متنی واکنشگرا هم استفاده کنید. تحقیقات نشان داده است که تبلیغات متنی واکنشگرا (Responsive text ads) نرخ کلیک را افزایش می‌دهند. گوگل به شما اجازه می‌دهد که از طریق پرکردن ۳ فیلد عنوان و ۲ فیلد توضیحات، تبلیغاتتان را ریسپانسیو یا همان واکنشگرا کنید تا شانس شما برای نمایش تبلیغ به کاربران بیشتر، افزایش یابد.

۵. برای افزایش کلیک گوگل، کپی‌رایتینگ جذاب بنویسید

شما باید عنوان تبلیغاتی جذاب و متفاوت بنویسید که تبلیغ شما را از رقبا متمایز کند. اگر کپی‌رایتینگ شما نزدیک به رقبا باشد، حتما نرخ کلیک‌تان آسیب خواهد دید.

سعی کنید ویژگی‌ها و مزایای کسب‌وکارتان را برجسته کنید، تا کاربران شما را انتخاب کنند.

برای افزایش کلیک گوگل، کپی‌رایتینگ جذاب بنویسید

۶. کلمات کلیدی با مفهوم یکسان را در یک گروه قرار دهید

همه گزینه‌های موجود در پنل Google Ads به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شما را تشویق کنند تا چندین کلمه کلیدی را به حساب خود و گروه‌های تبلیغاتی یا AdGroup خود اضافه کنید. مشکل این است که وجود تعداد زیاد کلمات کلیدی در یک AdGroup بر رابطه بین متن آگهی و کلمات کلیدی در هر گروه تبلیغاتی تأثیر می‌گذارد.

وقتی شما تنها یک گروه تبلیغاتی یا AdGroup دارید که بیش از ۲۰ کلمه کلیدی دارد، نتیجه نهایی این است که نرخ کلیک و امتیاز کیفی کلمات کلیدی شما افزایشی نخواهد داشت. برای اینکه نرخ کلیک تبلیغ شما افزایش یابد، باید گروه‌های تبلیغاتی کوچک بسازید و مطمئن شوید که کپی‌رایت تبلیغتان، حاوی کلمه کلیدی شما است.

۷. تست تبلیغات مختلف گوگل

Google Ads ابزارهایی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بازخورد تبلیغاتتان را بررسی کنید. برای تست تبلیغات باید سعی کنید که این کار را با ۲ یا ۳ آگهی در هر گروه تبلیغاتی‌ انجام دهید.

با ایجاد تغییرات در تبلیغات خود، می‌توانید تست کنید که کدام تبلیغات بیشترین کلیک یا CTR را دارند. از سوی دیگر، بدترین عملکرد را بررسی کنید و آن را بهبود دهید و دوباره تست کنید.

۸. جایی برای قیمت‌ در کپی‌رایت تبلیغتان در نظر بگیرید

این مورد بیشتر برای وبسایت‌های فروشگاهی است. دیدن قیمت محصول در آگهی تبلیغاتی اثربخشی بالایی در ذهن مخاطب دارد و باعث می‌شود که مخاطب خیلی راحت به سمت شما کشیده شود در نتیجه باعث افزایش کلیک گوگل تبلیغ شما می‌شود.

مطلب مرتبط  معرفی چک لیست بهینه سازی تبلیغات گوگل ادز

گذاشتن قیمت در تبلیغ، به این دلیل کار می‌کند که وقتی مخاطب آگهی شما را می‌بیند، بدون اینکه هنوز کاری انجام داده باشد، اطلاعات اضافی نیز دریافت می‌کند. هرچه دیدن پیشنهادات را برای مخاطب آسان‌تر کنید، احتمال اینکه روی تبلیغ شما کلیک و حتی خرید کند، بیشتر است.

جایی برای قیمت‌ در کپی‌رایت تبلیغتان در نظر بگیرید

۹. از ریمارکتینگ استفاده کنید

کمپین ریمارکتینگ شما را قادر می‌سازد تا تبلیغاتی عالی متناسب با مخاطبان خاص راه‌اندازی کنید. به عنوان مثال، می‌توانید انتخاب کنید که یک تبلیغ خاص را برای بازدیدکننده‌ای که محصول یا خدمات خاصی را در وب سایت شما مشاهده کرده است، نمایش داده شود.

می‌توانید بازدیدکنندگانی را که قبلاً با برند شما از پیش آشنا هستند، هدف قرار دهید؛ یا می‌توانید تبلیغات خاصی ایجاد کنید تا محصولات بیشتری را به مشتریان فعلی بفروشید. در نظر داشته باشید، اگر شما را بشناسند، احتمال اینکه روی تبلیغ شما کلیک کنند بیشتر است. حتی می‌توانید انتخاب کنید که آگهی شما به افراد غیرمخاطب شما نمایش داده نشود.

جمع‌بندی: افزایش کلیک گوگل

برای اینکه وبسایت شما در گوگل بیشتر دیده شود و لینک اول در صفحه جستجوی گوگل قرار بگیرید، می‌توانید از تبلیغات گوگل استفاده کنید؛ اما در نظر داشته باشید که باتوجه به رقابت بین کسب‌وکارها، تنها تبلیغات کافی نیست. برای اینکه اثربخشی و کلیک تبلیغاتتان را افزایش دهید، راه‌هایی وجود دارد که در این مقاله به ۹ تا از این روش‌ها پرداختیم.

برتینا، ارائه‌دهنده انواع خدمات گوگل ادز از جمله تبلیغات سرچ، تبلیغات ویدیویی گوگل و تبلیغات اپلیکیشن است. شما می‌توانید برای ارائه تبلیغات خود در گوگل با مشاوران برتینا در ارتباط باشید تا با کمترین هزینه، بیشترین اثربخشی را در تبلیغات خود داشته باشید. 

منبع: hallaminternet.com

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *