تبلیغات گوگل چه مزایایی برای کسب‌وکارهای کوچک دارد؟
مارس 26, 2023
چگونه متوجه شویم که زمان ارتقا سرور مجازی رسیده است؟
چگونه متوجه شویم که سرور مجازی ما نیاز به ارتقا دارد؟
آوریل 4, 2023
راهنمای گام‌به‌گام احراز هویت در ایرنیک

نحوه احراز هویت اشخاص حقیقی در ایرنیک

نحوه احراز هویت اشخاص حقیقی در ایرنیک

ایرنیک – مرکز ثبت دامنه‌های مرتبه اول ir. – طی اطلاعیه‌ای در تاریخ ۳۰ آذر ۱۴۰۱ اعلام کرد که تمام حساب‌های کاربری ایجاد شده در ایرنیک باید احراز هویت شوند. در این اطلاعیه گفته شده است که از ابتدای سال ۱۴۰۲، کلیه درخواست‌های مرتبط با دامنه ir. فقط از طریق شناسه‌های کاربری که احراز هویت شده‌اند قابل پذیرش خواهد بود و به هیچ یک از درخواست‌های ارسالی (اعم از ثبت، تمدید، لغو، انتقال و نظایر آن) در شناسه‌های کاربری فعلی ترتیب رسیدگی نخواهد شد. در همین راستا از مالکان دامنه‌های ir. دعوت می‌شود به منظور جلوگیری از تضییع حقوق خود، در اسرع وقت با مراجعه به لینک verify.nic.ir نسبت به تکمیل اطلاعات شناسه کاربری و احراز هویتی خود اقدام نمایند. همچنین ایرنیک گفته است که تمامی مسئولیت عدم اقدام در این خصوص بر عهده کاربر خواهد بود. 

در همین راستا، جهت تسریع و سهولت امور شما کاربران، راهنمای گام‌به‌گام احراز هویت اشخاص حقیقی در ایرنیک را برای شما آماده کرده‌ایم. با ما همراه باشید و قدم‌به‌قدم کارهای گفته شده را انجام دهید تا احراز هویت شما در ایرنیک تکمیل شود.

لازم به ذکر است افراد دارای شناسه کاربری ایرنیک باید از طریق لینک مشخص شده اقدام به احراز هویت کنند، در صورتی که کاربر جدید باشید و بخواهید به‌تازگی اقدام به گرفتن شناسه‌ی کاربری کنید، در طی مراحل احراز هویت خود را انجام خواهید داد و دیگر نیاز به اقدام از طریق لینک بالا نخواهید داشت.

نکات مهم احراز هویت

باتوجه به اطلاعیه‌‌ی ایرنیک در رابطه با ضروری بودن احراز هویت برای مالکان دامنه‌های ir. لازم است که در اسرع وقت جهت احراز هویت اقدام کنید. در ادامه به صورت گام‌به‌گام مراحل احراز هویت اشخاص حقیقی در ایرنیک را به شما توضیح داده‌ایم. 

پیش از شروع مراحل، لازم است نکات قابل توجهی که در ایرنیک به آن‌ها اشاره شده‌است را مطالعه کنید:

۱. چنانچه کاربر دارای بیش از یک شناسه کاربری در سامانه ثبت دامنه است، احراز هویت فقط برای یک شناسه به عنوان شناسه اصلی ایشان باید صورت گیرد. کلیه شناسه‌های کاربری صاحبان دامنه به یک شناسه منتقل خواهد شد.در صورتی‌که فاقد شناسه کاربری در سامانه ثبت دامنه هستید، ابتدا باید نسبت به ساخت شناسه کاربری اقدام نمایید.

مطلب مرتبط  چگونه نقشه ثبت شده را به رتبه یک گوگل برسانیم؟

۲. اطلاعات درخواستی در هر مرحله باید به صورت کامل و منطبق با اسناد هویتی (کارت ملی و شناسنامه) تکمیل شود.

۳. مسئولیت درج اطلاعات هویتی نادرست، برعهده کاربر بوده و در صورت احراز تخلف کاربر در این رابطه، مرکز ثبت دامنه حق دارد از ارائه خدمات به کاربر خودداری نماید.

۴. احراز هویت الکترونیک صرفاً برای اشخاص حقیقی ایرانی و صاحب دامنه که در سامانه ثبت دامنه اطلاعات آن‌ها موجود است امکان‌پذیر خواهد بود.

۴. احراز هویت الکترونیک در سه مرحله که شامل تأیید ایمیل، تایید اطلاعات هویتی کاربر، و تأیید شماره همراه کاربر است انجام می‌شود. صحت این اطلاعات از طریق سامانه‌های مربوطه استعلام شده و در صورت ورود اطلاعات نادرست، احراز هویت امکان‌پذیر نخواهد بود.

مراحل احراز هویت اشخاص حقیقی

به طور کلی، احراز هویت اشخاص حقیقی در ایرنیک با گذراندن سه مرحله کلی انجام می‌شوند که این مراحل  عبارتند از:

۱. تایید آدرس ایمیل: این مرحله به منظور تایید آدرس ایمیل کاربر است و در صورتی که آدرس ایمیل تایید نشود،‌ کاربر نمی‌تواند به مراحل بعد راه پیدا کند.

۲. ثبت مشخصات هویتی مالک دامنه: در این مرحله مالک دامنه باید مشخصات هویتی خود را بر اساس مشخصات کارت ملی در ایرنیک ثبت کند. تکمیل تمامی گزینه‌ها در این مرحله الزامی است و تایپ حروف باید دقیقا مطابق با کلمات تایپ شده روی کارت ملی باشد در غیر این صورت با خطا مواجه خواهید شد.

۳. ثبت شماره موبايل: این مرحله به منظور تایید شماره تلفن همراه صاحب دامنه است از این رو، شماره تلفن همراه وارد شده باید به نام کاربر ثبت شده در مرحله قبل باشد. توجه داشته باشید که شماره تلفن همراه جهت دریافت کد تاییدیه باید فعال باشد. در صورتی که 3 مرتبه کد تاییدیه ارسال شده را اشتباه وارد کنید، به مدت 1 ساعت از دریافت کد تایید منع خواهید شد.

مطلب مرتبط  بررسی اهمیت تگ های b و strong در سئو

راهنمای گام‌به‌گام احراز هویت در ایرنیک

ابتدا به سامانه‌ی احراز هویت ایرنیک به آدرس https://verify.nic.ir مراجعه کنید. سپس روی گزینه‌ی «ورود به سیستم» کلیک کنید، تا به صفحه‌ی ورود به حساب کاربری در ایرنیک منتقل شوید.

ورود به سیستم

در این صفحه لازم است از شناسه‌ی ایرنیک و رمز عبور خود جهت ورود استفاده کنید. رمز عبور شما برابر با همان رمز عبوری است که در پرتال اصلی ایرنیک تنظیم نموده‌اید. فراموش نکنید که روی بخش «من ربات نیستم» نیز کلیک کنید تا با تیک سبز رنگ تکمیل شود.

اگر رمز عبور حساب ایرنیک خود را فراموش کرده‌اید، می‌توانید از طریق آدرس www.nic.ir/Reset_Password رمز عبور خود را بازیابی کنید.

در صورتی که شناسه‌ی ایرنیک ندارید، باید حساب کاربری جدیدی ایجاد کنید. برای دریافت شناسه‌ی ایرنیک مراحل گفته شده در مقاله آموزش گام به گام ثبت دامنه ir در ایرنیک را طی کنید.

پس از ورود به حساب کاربری، روی گزینه‌ی «شروع فرایند احراز هویت» کلیک کنید.

پس از ورود به حساب کاربری، روی گزینه‌ی «شروع فرایند احراز هویت» کلیک کنید.

«شروع فرایند احراز هویت»

اولین مرحله‌ی احراز هویت، احراز آدرس ایمیل حساب کاربری است. در این مرحله باید روی دکمه «درخواست کد تاییدیه ایمیل» کلیک کنید تا ایرنیک لینک یکبار مصرف احراز ایمیل را برای شما ارسال کند. لینک احراز هویت به همان آدرس ایمیلی که با آن شناسه‌ی ایرنیک گرفته‌اید، ارسال خواهد شد.

اگر آدرس ایمیل حساب کاربری ایرنیک خود را به خاطر ندارید، می‌توانید از طریق آدرس www.nic.ir/Profile آدرس ایمیل حساب کاربری ایرنیک خود را مشاهده و در صورت نیاز ویرایش کنید.

«درخواست کد تاییدیه ایمیل»پس از کلیک روی گزینه «درخواست کد تاییدیه ایمیل» یک ایمیل مشابه تصویر زیر دریافت خواهید کرد که در این مرحله باید روی گزینه «تایید ایمیل» کلیک کنید.

«تایید ایمیل»

پس از انجام این مرحله به سامانه‌ی احراز هویت ایرنیک منتقل خواهید شد و در صورتی که این مرحله باموفقیت انجام شده باشد، مانند تصویر زیر با رنگ سبز مشخص خواهد شد. 

در صورتی که این مرحله باموفقیت انجام شده باشد، مانند تصویر زیر با رنگ سبز مشخص خواهد شد. 

سپس نوبت به احراز هویت اطلاعات شخصی می‌رسد که مجددا باید روی گزینه‌ی «شروع فرایند احراز هویت» کلیک کنید. در این مرحله نیاز است اطلاعات شخصی خود از جمله نام، کد ملی، تاریخ تولد، نام پدر، شماره شناسنامه و جنسیت خود را تکمیل کنید. پس از پر کردن تمامی فیلدها،‌ تیک تایید قوانین را بزنید و سپس روی گزینه ثبت کلیک کنید. 

مطلب مرتبط  چرا باید از سرور vps با ip ثابت استفاده کرد؟

احراز هویت اطلاعات شخصی در ایرنیک

در صورتی که اطلاعات وارد شده‌ی شما صحیح باشد، پیام موفقیت‌آمیز بودن مرحله‌ی دوم احراز هویت را مشاهده خواهید کرد؛ سپس روی «مرحله بعدی» کلیک کنید.

در صورتی که اطلاعات وارد شده‌ی شما صحیح باشد، پیام موفقیت‌آمیز بودن مرحله‌ی دوم احراز هویت را مشاهده خواهید کرد

در این مرحله باید شماره موبایل خود را وارد و آن را تایید کنید. لطفا دقت داشته باشید که شماره موبایل وارد شده باید متعلق به کد ملی شما باشد. پس از وارد کردن شماره موبایل خود، روی گزینه‌ی «ثبت شماره موبایل و ارسال کد» کلیک کنید. باید کد ارسال شده به شماره موبایل خود را وارد سامانه کنید و سپس روی گزینه‌ی «تایید کد» کلیک کنید.

شماره موبایل خود را وارد و آن را تایید کنید. لطفا دقت داشته باشید که شماره موبایل وارد شده باید متعلق به کد ملی شما باشد.

در صورت صحت کد تایید، یک پنجره حاوی پیام «تکمیل مراحل احراز هویت کاربر» به شما نمایش داده می‌شود که نشان‌دهنده اتمام مراحل احراز هویت اشخاص حقیقی در ایرنیک است.

«تکمیل مراحل احراز هویت کاربر»

در صورت بروز هرگونه مشکل در طی انجام مراحل گفته شده، می‌توانید با کارشناسان برتینا از طریق شماره تماس ۶۱۰۶۴-۰۲۱ تماس بگیرید یا از طریق تیکت مشکل خود را مطرح کنید. برتینا ارائه‌دهنده انواع خدمات هاستینگ وثبت‌کننده انواع دامنه‌ها است. این شرکت مالکیت ۱۰۰٪ دامنه‌ها را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و شما می‌توانید در هر زمان بدون نیاز به اطلاع‌رسانی، دامنه خود را منتقل یا تغییراتی روی آن اعمال کنید. برای ثبت انواع دامنه یا بررسی آزاد بودن دامنه مورد نظر خود سایت برتینا را مشاهده کنید.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 4

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *