توییتر
معرفی ابزارهای کاربردی توییتر
ژانویه 27, 2019
توییتر
معرفی 5 ابزار برای افزایش فالوور توییتر
دسامبر 3, 2019
اهمیت بازاریابی در اینستاگرام

بازاریابی در اینستاگرام ؛ تعیین استراتژی ، اهداف و راهکارها

استراتژی بازاریابی در اینستاگرامبازاریابی در اینستاگرام یکی از مباحثی است که این روزها در فضای مجازی بین مشاغل و استارت آپ ها بسیار داغ می باشد. بازاریابی در اینستاگرام به قدری می تواند در برند سازی و پیشرفت کسب و کار کمک نماید که چشم پوشی از آن تقریبا غیر ممکن می باشد. اغلب افراد تصویری که از اینستاگرام دارند این است که صرفا برای به اشتراک گذاشتن عکس و فیلم می باشد در حالی که از دید صاحبان کسب و کار و استارت آپ ها بازاریابی در اینستاگرام در قلب این شبکه اجتماعی محبوب نهفته است.با اطمینان 100%می توان بیان کرد اینستاگرام نسبت به سایر شبکه های اجتماعی محبوبیت بالاتری دارد و آن هم به دلیل قابلیت به اشتراک گذاری تصاویر و فیلم می باشد. در سال 2017 شرکت Webdam عنوان کرد شبکه های اجتماعی مبتنی بر چند رسانه ای رشدی بسیار سریعتر نسبت به شبکه های اجتماعی مبتنی بر متن دارند.

بازاریابی در اینستاگرام یکی از موضوعاتی است که مورد توجه بسیاری از کسب وکارها قرار گرفته است و سهم بسزایی در رونق کسب و کارهای مختلف را دارا می باشد. در صورتی که بتوانید یک برنامه ریزی صحیح در خصوص بازاریابی در اینستاگرام و تبلیغ محصولات خود انجام دهید می توانید درآمد خوبی را از این راه کسب کنید.

آیا بازاریابی در اینستاگرام ارزشمند است؟

محبوبیت اینستاگرام در میان اقشار مختلف جامعه بر هیچ شخصی پوشیده نیست، اما نکته مهم این است که آیا این شبکه اجتماعی می تواند برای کسب درآمد و رونق کسب و کارها مفید واقع شود؟

قبل از هر چیزی پیشنهاد میکنیم ویدئوی زیر را مشاهده کنید تا یک دید کلی نسبت به بازاریابی در این شبکه اجتماعی کسب کنید.

 

آمارها در خصوص بازاریابی در اینستاگرام چه چیزی را بیان می کنند؟

شبکه اجتماعی اینستاگرام با وجود داشتن حدود یک میلیارد کاربر فعال در ماه یکی از بزرگترین بنگاه های تجاری و کسب و کار محسوب می شود که حداقل 80% از این رقم حداقل یک کسب و کار فعال برای خود دارند. 400 میلیون کاربر هر روز از story در اینستاگرام استفاده می کنند. نکته مهم آنکه روزانه نزدیک به 500 میلیون کاربر در اینستاگرام فعالیت می کنند. علاوه بر این جالب است که بدانید 60% از مردم گزارش داده اند که در اینستاگرام مشغول یافتن و بررسی کردن محصولات جدید می باشند که خود این آمار به تنهایی می تواند یک فرصت بسیار عالی جهت بازاریابی در اینستاگرام محسوب شود.در واقع باید بیان کرد کسب و کارهایی که حضور فعالی در اینستاگرام نداشته و به بازاریابی در اینستاگرام جهت فروش و تبلیغ محصول خود مشغول نیستند اشتباهی بزرگ را مرتکب می شوند.

شاید از خود بپرسید با وجود این پتانسیل و بستر عالی جهت بازاریابی در اینستاگرام چه باید کرد و چگونه به طور بهینه از این شبکه اجتماعی محبوب بهره برد؟ در این نوشتار موارد زیر را بررسی خواهیم کرد تا درک بهتری از موضوع پیدا کنید:

  • چگونه یک کمپین مناسب جهت بازاریابی در اینستاگرام طراحی و تعریف کنید
  • چگونه مخاطبان مناسب را جهت بازاریابی در اینستاگرام شناسایی کنیم؟
  • چگونه بودجه مناسب جهت بازاریابی در اینستاگرام را تنظیم کنیم؟
  • چگونه یک محصول را به شیوه ای موثر و با کیفیت جهت بازاریابی در اینستاگرام ارائه نماییم؟
  • داشتن یک استراتژی بهینه و هدفمند در اینستاگرام تاثیر بسزایی در فروش محصولات دارد.
مطلب مرتبط  بررسی تأثیر شبکه های اجتماعی مختلف بر سئو سایت

تعیین اهداف بازاریابی در اینستاگرام

بگذارید به شما بگوییم تعیین هدف اولین گام برای بازاریابی در اینستاگرام می باشد.

قبل از شروع کار باید به این سوال یک جواب روشن بدهید:

  • با کمک گرفتن از اینستاگرام چه اهدافی قابل دستیابی می باشد؟
  • چه محصولی را می خواهید با روش بازاریابی در اینستاگرام معرفی نمایید؟

به عبارت ساده تر اگر هدف شما این است که با ارسال پست های ویدیویی در خصوص محصولات خود بتوانید فروش بیشتری داشته باشید و یا اگر میخواهید میزان وفاداری مشتریان را در اینستاگرام تحکیم ببخشید این دو مسیرهای متفاوتی داشته و باید هوشمندانه عمل کنید.واضح بودن اهداف بازاریابی در اینستاگرام بسیار با اهمیت می باشد چرا که اهداف مختلف مسیر های مختلف و استراتژی های مختلفی را می طلبد.برای یک هدف باید به طور مداوم پست های آموزشی ارائه کرد و برای دیگری باید تبلیغ هوشمندانه انجام داد.

– برای بهبود بازاریابی در اینستاگرام مخاطبین اینستاگرامی خود را پالایش کنید

بعد از اینکه اهداف تبلیغاتی خود را تعیین کردید وقت آن رسیده است که یک بازنگری بر روی مخاطبین اینستاگرامی خود داشته باشید. اگر از مدیریت آگهی شبکه فیس بوک استفاده کرده باشید برایتان بسیار ساده خواهد بود.در واقع پلتفرم مدیریت آگهی هر دو یکی است.مدیریت آگهی به شما قابلیت سفارشی سازی مخاطبان اینستاگرامی را به طور تخصصی و گسترده می دهد.در واقع این قابلیت را دارد تا مخاطبین را بر اساس سن،جنس،موقعیت جغرافیایی،علایق،اهداف و.. دسته بندی کند.همچنین می توانید یک لیست سفارشی از افرادی که قبلا در حوزه کسب و کار مرتبط با شما فعالیت داشته اند نیز تهیه نمایید.یک مثال ساده سفارشی کردن مخاطبین در بخش مدیریت آگهی این است که فرض کنید میخواهید یک لیست از مخاطبین خود که از یک دانشگاه خاص فارغ التحصیل شده اند و در رنج سنی میانسال بوده،به آشپزی علاقه مند هستند و می خواهند برای سالگرد ازدواج خود که در عرض 61-90 روز آینده می باشد را تهیه کنید! کار تمام است به راحتی این مورد قابل انجام خواهد بود.توصیه ما این است که قبل از راه اندازی کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام مخاطبین مد نظر خود را پالایش و دسته بندی نمایید.

– بودجه مد نظر خود جهت بازاریابی در اینستاگرام را تعیین کنید

اکنون زمان تعیین بودجه بازاریابی در اینستاگرام است.خبر خوب اینکه صرف هزینه های کم نیز آثار بلند مدت مثبتی را به همراه خواهد داشت.میزان آثار مثبت زمانی که مخاطبین پالایش و دسته بندی شده باشند حتی بیشتر خواهد بود.سوال این است چه مقدار بودجه باید صرف شود؟

بودجه روزانه و دائمی گزینه هایی هستند که در اختیار دارید و باید گفت در قسمت بودجه روزانه این اطمینان وجود خواهد داشت تا بیش از آن هزینه ای را پرداخت نکنید و سقف روزانه کاملا مشخص و قابل تنظیم می باشد.در حالی که بودجه دائمی انعطاف پذیری بیشتری داشته و می توانید مشخص کنید در هر روز چه مقدار هزینه شود همینطور ی توانید بودجه کل خود در یک بازه زمانی محدود و مشخص را تعیین کنید که جهت بازاریابی در اینستاگرام صرف تبلیغات شود.توصیه ما این است اگر بودجه درنظر گرفته شده توسط شما محدود و کم بوده و در اوایل شروع بازاریابی در اینستاگرام هستید بهتر است از صرف بودجه روزانه شروع کنید.واقعیت این است که اعلام بودجه جهت شروع تبلیغات و بازاریابی در اینستاگرام کاری بسیار مشکل بوده و باید بگوییم بعد از اولین تبلیغ خود و بازخورد آن و تحلیل و بررسی آمار و ارقام های موجود می توانید با آزمون و خطا به یک دید مناسب برسید.

مطلب مرتبط  چگونه آمازون به یک کمپانی بزرگ و موفق تبدیل شد؟

یکی از استراتژی های مهم تبلیغ کردن در اینستاگرام این است که باید هوشمندانه برای تبلیغ هزینه کنید. به عبارت دیگر نیازی نیست برای همه روز ه یک مقدار مشخص خرج شود بلکه لازم است به عنوان مثال در روز مشخصی از هفته،ساعات مشخصی در روز را صرف تبلیغات نمایید.

– تعیین نحوه ارسال تبلیغات و بازاریابی در اینستاگرام

قدم بعدی در بازاریابی در اینستاگرام این است که تعیین کنید چگونه تبلیغات شما انجام شوند و چگونه باید آنها را بهینه و مناسب مخاطبان مد نظر ساخت تبلیغات بهینه می باشد.در واقع بهینه سازی محتوا، یک اقدام مهم در خصوص استراتژی بازاریابی در اینستاگرام به شمار می رود این مقوله کاملا بستگی به اهداف تعیین شده توسط شما دارند که دقیقا هدف شما از بازاریابی در اینستاگرام چیست؟ به عنوان مثال اگر هدف شما از بازاریابی در اینستاگرام این است که مخاطبان صفحه خود را به سایت مشخصی بکشانید طبعا باید در تبلیغ خود آدرس لینک دقیق را وارد کنید که پیشنهاد می شود لینک به صورت کوتاه شده باشد.ممکن است هدف شما از تبلیغات در اینستاگرام هدایت کاربران به یک صفحه مشخص در یک وب سایت نباشد بلکه معرفی برند باشد.در این حالت توصیه می شود به نوع نوشتاری که باعث شود مخاطب تحت تاثیر قرار بگیرد بیشتر دقت کنید و سعی کنید یک محتوای با کیفیت ایجاد کنید به نحوی که مخاطب با دیدن آن احساس منفی نداشته باشد و از آن به راحتی رد نشود.

استراتژی بازاریابی در اینستاگرام

4 راهکار جهت حضور دائمی در حوزه بازاریابی در اینستاگرام

تا اینجا در خصوص برخی از اصول تکنیکی بازاریابی در اینستاگرام صحبت کردیم اما نکته بسیار مهمی که به همان اندازه اهمیت دارد این است که محتواهای ارسالی با تصویر برند شما همخوانی داشته باشد. در واقع باید از تصاویری استفاده شود که بتواند برند و هدف شما را به خوبی معرفی نماید و مخاطب با دیدن تصویر متوجه قصد و هدف شما بشود.خیلی از صاحبان مشاغل تصاویر نامربوط در پست های اینستاگرامی خود استفاده می کنند که باعث سردرگمی مخاطبین شده و آنها متوجه هدف و منظور پست نمی شوند.به طور مفید و مختصر منظور این است تصویر پست باید گویای همه چیز باشد.

1 – پس زمینه تصاویر را جذاب و اثر گذار انتخاب کنید

اولین قدم این است که مطمئن شوید پس زمینه تصاویر و ویدئوهای شما به میزان کافی جذابیت بصری را در مخاطب ایجاد می کند. به عنوان مثال اگر قصد تبلیغ یک رستوران دارید سعی کنید پس منوی غذای رستوران را در کنار تصاویر دیگر و بی ربط قرار ندهید چرا که ذهن مخاطب به سمت تصویر پس زمینه منوی غذایی رستوران خواهد رفت. در این مثال می توان یک پس زمینه مناسب با سبک روستایی و یا یک تخته چوبی را به عنوان پس زمینه انتخاب کرد.همچنین اگر در حین عکاسی از نور طبیعی خورشید و مستقیم استفاده می کنید مطمئن شوید که میزان نور کافی و به اندازه باشد.برای نمونه می توانید پست های L.L Bean’s در اینستاگرام را مشاهده کنید که 99% پس زمینه پست های خود را در طبیعت گرفته است.

2 – استفاده هوشمندانه از STORY در اینستاگرام

در اینستاگرام یک قابلیت فوق العاده بنام استوری وجود دارد که توسط آن می توانید تصاویر و یا ویدئوهای دلخواه خود را به اشتراک بگذارید.یکی از بهترین روش های تبلیغ در اینستاگرام بهره گیری از استوری ها می باشد. در واقع باید هوشمندانه عمل کنید و از استوری های اینستاگرام در جهت تبلیغ محصول خود استفاده کنید.یک مثال کاربردی این است که یک محصول مشخص را در سایت خود کاملا توضیح داده و بیاید به صورت هوشمندانه در داخل استوری با قرار دادن یک عکس که معرف آن محصول بوده و حاوی اطلاعات مختصر و کلیدی از آن می باشد را به همراه لینک وب سایت خود در داخل استوری قرار دهید

مطلب مرتبط  10 روش برای استفاده از اینستاگرام در جهت بهبود کسب و کار

3 – استفاده بهینه و هوشمندانه از هشتگ ها در پست های بازاریابی در اینستاگرام

سوال اینجاست چرا باید از هشتگ ها در پست های اینستاگرامی استفاده کرد؟ پاسخ روشن است! اگر برای پست های تبلیغاتی خود از هشتگ های هماهنگ و همسو و هدفمندی که کاربران آنها را بیشتر جستجو کرده را استفاده نمایید در واقع توانسته اید با ارسال هر پست مخاطبین مناسبی را بیابید و پست تبلیغاتی خود را در معرض دید مخاطبان درست قرار بدهید که می تواند شانس خرید از شما را افزایش دهد.توصیه ما این است که یک فهرست از هشتگ هایی که بیشترین میزان جستجو در اینستاگرام دارند را یافته و فهرست بندی نمایید تا در هر پست ارسالی خود از آنها استفاده نمایید

4 – داشتن برنامه زمان بندی مشخص و دائمی جهت ارسال منظم پست در اینستاگرام

به جرات می توان بیان کرد داشتن برنامه زمان بندی مشخص و دائمی برای ارسال پست یک استراتژی بازاریابی در اینستاگرام محسوب شده به طوری که اگر بدون برنامه ریزی دقیق و بدون زمان بندی اقدام به ارسال پست های تبلیغاتی خود کنید می توان گفت به بیراهه رفته اید.دلیل این امر آن است که زمانی که شما به طور مثال در ابتدای فعالیت هر روز یک پست را منتشر می کنید مخاطبان خود را به بازدید روزانه از پست خود عادت داده اید. اگر بعد از مدتی از قاعده خارج شده و مثلا مبدل به هفته ای یکبار سپس تا 2 هفته چیزی ارسال نکنید در واقع باعث شده اید مخاطب کمتر به صفحه شما سر بزند چرا که انتظارات وی را برآورده نکرده اید.به عبارت ساده تر میتوان گفت منظم بودن در روز و ساعت ارسال پست ها بشدت روی کیفیت تبلیغ و جذب مخاطب سودمند تاثیر مثبتی خواهد داشت در مقابل ارسال نامنظم و بدون برنامه زمان بندی شده اثر منفی چشمگیری را به همراه دارد.

معرفی 5 اشتباه بزرگ در بازاریابی در اینستاگرام

بازاریابی و تبلیغات در اینستاگرام همانند هر کانال تبلیغاتی دیگری نیاز به تخصص و درنظر داشتن فاکتورهای اساسی بازاریابی دارد. در این ویدئو به بررسی بزرگترین اشتباهات کسب و کارها در این زمینه پرداخته ایم:

 

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 3 / 5. تعداد نظرات : 1

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *