ارائه سرویس اینترنت جدید گوگل با سرعت دانلود 20 گیگابایت بر ثانیه
ارائه سرویس اینترنت جدید گوگل با سرعت دانلود 20 گیگابایت بر ثانیه
اکتبر 3, 2022
هوش مصنوعی جدید گوگل؛ تبدیل متن به تصاویر سه بعدی
هوش مصنوعی جدید گوگل؛ تبدیل متن به تصاویر سه بعدی
اکتبر 8, 2022
هوش مصنوعی جدید متا؛ تبدیل متن به ویدیو

هوش مصنوعی جدید متا؛ تبدیل متن به ویدیو

هوش مصنوعی جدید متا؛ تبدیل متن به ویدیو

بسیاری از شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگ، الگوریتم‌هایی را توسعه داده‌اند که کاربران با استفاده از نوشتن چند کلمه می‌توانند یک تصویر تولید کنند. در واقع، تبدیل متن به محتوای تصویری، یکی از مهم‌ترین فناوری‌های توسعه یافته با هوش مصنوعی است. حالا متا به رهبری مارک زاکربرگ، ابزاری را توسعه داده است که متن را به جای عکس به یک ویدیو تبدیل می‌کند. به بیانی دیگر، کاربران با نوشتن یک متن در این ابزار، در خروجی ویدیو دریافت می‌کنند.

مارک زاکربرگ برای معرفی این ابزار، ویدیویی از تبدیل متن به ویدیو را در حساب کاربری خود در فیسبوک به نمایش گذاشت. برای مشاهده ویدیوهای تولید شده با استفاده از این هوش مصنوعی، فیلم زیر را مشاهده کنید.

 

زاکربرگ معتقد است که Make-A-Video (نام ابزار جدید متا) عملکردی شگفت انگیز دارد و به راحتی می‌تواند ویدیوهایی را فقط با نوشتن چند کلمه، تولید کند. وی همچنین اظهار داشت که تولید ویدیو به وسیله هوش مصنوعی، به مراتب پیچیده‌تر از خلق عکس است. چراکه این سیستم علاوه بر طراحی هر پیکسل، باید پیش‌بینی کند که پیکسل‌ها در طول زمان چه تغییری می‌کنند.

الگوریتم جدید متا برای خلق ویدیو با استفاده از متن، از یک لایه‌ی یادگیری استفاده کرده است که تحت نظارت قرار ندارد. این لایه به الگوریتم مذکور کمک می‌کند تا حرکات در دنیای فیزیکی را درک کند و از آموخته‌های خود برای تولید ویدیو استفاده کند.

 به گفته زاکربرگ، دموی کامل ابزار Make-A-Video به زودی منتشر خواهد شد اما با مشخص نیست که کاربران چه زمانی می‌توانند از قابلیت مذکور استفاده کنند.

مطلب مرتبط  تراشه نوری جدید در هر ثانیه 2 میلیارد تصویر را پردازش می‌کند

منبع: facebook

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *