انتخاب بهینه‌ترین مسیر از نظر مصرف سوخت به گوگل مپ اضافه شد
انتخاب بهینه‌ترین مسیر از نظر مصرف سوخت به گوگل مپ اضافه شد
سپتامبر 14, 2022
معرفی فتوشاپ و پریمیر Elements 2023 با قابلیت‌های هوش مصنوعی
معرفی فتوشاپ و پریمیر Elements 2023 با قابلیت‌های هوش مصنوعی
اکتبر 1, 2022
مایکروسافت آپدیت 2022 ویندوز 11 را منتشر کرد

مایکروسافت آپدیت 2022 ویندوز 11 را منتشر کرد

مایکروسافت آپدیت 2022 ویندوز 11 را منتشر کرد

ویندوز 11 که هنوز در میان کاربران به جایگاه خوبی دست پیدا نکرده است، امروز به‌روزرسانی جدید را دریافت کرد. مایکروسافت فرایند آپدیت 2022 ویندوز 11 را در 190 کشور مختلف آغاز کرده که تغییر بخش منوی استارت، قابلیت کپشن زنده و قابلیت‌های جدید امنیتی از جمله مهم‌ترین تغییرات این نسخه از سیستم عامل مذکور است. در ادامه این مقاله، مهم‌ترین قابلیت‌ها و تغییراتی که به این سیستم عامل اضافه شده است را بررسی می‌کنیم.

قابلیت کپشن زنده و بهبود ویژگی Narrator

 یکی از مهم‌ترین قابلیت‌ها و ویژگی‌های که با آپدیت Windows 11 در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت، قابلیت کپشن زنده است. کاربران با استفاده از کپشن زنده می‌توانند متن صدای سایر افراد در زمان تماس صوتی یا تصویری را دریافت کنند. به عبارتی دیگر این قابلیت صدای افراد را به صورت زنده به متن تبدیل می‌‌کند.

علاوه بر ویژگی مذکور، قابلیت Narrator این سیستم عامل با استفاده از هوش مصنوعی بهبود یافته است و می‌تواند حالت واقعی صدای افراد را تقلید کند.

قابلیت دسترسی صدا یا Voice Access

یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب آپدیت 2022 ویندوز 11، دسترسی صدا یا Voice Access است. همانطور که از نام این قابلیت پیداست؛ افراد با استفاده از صدا می‌توانند سیستم خود را کنترل کنند. به عنوان مثال، کارهای مانند حرکت نشانگر ماوس روی نمایشگر یا استفاده از برخی از اپلیکیشن‌ها را می‌توان با استفاده از صدا کنترل کرد.

استفاده از ابزارهای مفید در بخش ویندوز استودیو

مایکروسافت آپدیت 2022 ویندوز 11 را منتشر کرد

مایکروسافت برای بهبود تماس‌ و ارتباطات تصویری، چند ابزار مفید و کارآمد را به بخش ویندوز استودیو اضافه کرده است. برای حذف صدای پس زمینه، Voice Focus و برای محو کردن نمای پس زمینه، Background Blur  به این بخش اضافه شده است. Automatic Framing یکی دیگر از ابزارهای این بخش است که به دوربین کمک می‌کند تا سوژه در حال حرکت را دنبال کند.

مطلب مرتبط  توییتر حساب کاربری ترامپ را برای همیشه بست

بهبود بخش‌های گرافیکی

مایکروسافت برای بخش‌های گرافیکی نسخه جدید سیستم عامل خود، بروزرسانی‌های جدیدی را منتشر کرده است. بهبودهای گرافیکی آپدیت ویندوز 11 شامل رفرش‌ریت متغیر، پشتیبانی خودکار از فناوری HDR و کاهش تاخیر تصویر از جمله مواردی است که بهبود یافته است.

دسترسی به اپلیکیشن‌ها و بازی‌های جدید

کاربران با بروزرسانی ویندوز 11 و دریافت نسخه جدید این سیستم‌عامل، می‌توانند به بیش از 20 هزار برنامه و بازی دسترسی داشته باشند.

ارتقا و بهبود فاکتورهای امنیتی

مایکروسافت برای افزایش امنیت ویندوز 11، قابلیت‌های جدید و امنیتی را ایجاد کرده است. در این نسخه ویندوز 11 از ابزار Smart App Control استفاده شده است که حملات اسکریپتینگ را خنثی کرده و از اجرای برنامه‌های غیرمجاز و نامعتبر جلوگیری می‌کند.

علاوه بر این ویژگی، یک قابلیت دیگر با عنوان Microsoft Defender SmartScreen به نسخه جدید ویندوز اضافه شده است. این ابزار به کاربرانی که اطلاعات هویتی خود را ناخواسته در یک بدافزار وارد می‌کنند یا به یک وب‌سایت هک وارد شوند، هشدار می‌دهد.

 سایر قابلیت‌های آپدیت 2022 ویندوز 11

مایکروسافت آپدیت 2022 ویندوز 11 را منتشر کرد

منوی استارت ویندوز 11 در آپدیت جدید سریع‌تر و دقیق‌تر شده است و کاربران به راحتی می‌توانند از آن استفاده کند. علاوه بر این قابلیت، بخش Quick Settings  و زبانه‌های فایل اکسپلورر هم به‌روز شده‌اند. از جمله ویژگی‌های دیگر این آپدیت می‌توان به تغییر بخش‌هایی از رابط کاربری سیستم عامل، پین کردن برخی از فایل‌ها برای دسترسی آسان‌تر و اضافه شدن قابلیت‌های جدید به اپلیکیشن Photo  اشاره کرد.

 

تبلیغ در گوگل برتینا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *