تبدیل کلمات تایپ شده به متن‌های دست نویس با هوش مصنوعی
تبدیل کلمات تایپ شده به متن‌های دست نویس با هوش مصنوعی
ژانویه 29, 2023
قابلیت صرفه‌جویی مصرف حافظه رم و انرژی به مرورگر گوگل کروم اضافه شد
قابلیت صرفه‌جویی مصرف و انرژی به مرورگر گوگل کروم اضافه شد
فوریه 20, 2023
قابلیت جدید ChatGPT: تشخیص ماهیت نویسنده مقالات 

قابلیت جدید ChatGPT: تشخیص ماهیت نویسنده مقالات 

قابلیت جدید ChatGPT: تشخیص ماهیت نویسنده مقالات 

هنوز  دو ماه از زمان عرضه رسمی هوش مصنوعی ChatGPT نمی‌گذرد که OpenAI قابلیت جدیدی را به این ربات اضافه کرده است. ویژگی جدید این چت‌بات به کاربران کمک می‌کند تا بفهمند که مقالات و متن‌ها توسط هوش مصنوعی یا انسان نوشته شده است. این ویژگی در حالی به ChatGPT اضافه شده است که بسیاری از مراکز آموزشی و حتی مجلات معتبر علمی جهان، استفاده از سرویس مذکور را ممنوع کرده‌اند.

با وجود قابلیت جدید هوش مصنوعی ChatGPT، این امکان برای معلمان و استادان فراهم خواهد شد تا مقاله‌هایی که توسط انسان‌ها یا توسط هوش مصنوعی نگارش شده است را تفکیک کنند. البته ناگفته نماند که OpenAI اظهار داشت این قابلیت فعلا در مراحل اولیه خود قرار دارد و کامل و بی‌عیب و نقص نیست.

گفتنی است که این ویژگی فقط با زبان انگلیسی کار می‌کند و در حال حاضر از سایر زبان‌ها پشتیبانی نمی‌کند. در واقع این ابزار می‌تواند ماهیت نویسنده (ربات یا انسان) مقالاتی که با زبان انگلیسی نوشته شده‌اند را مشخص کند. هنگامی که کاربر متنی را به ChatGPT می‌دهد، این ابزار به او اعلام می‌کند که چقدر احتمال دارد یک هوش مصنوعی یا ربات آن را نوشته باشد.

به گفته لاما احمد (مدیر بخش تحقیقات سیساست‌های Open AI)، جامعه معلمان و استادان دانشگاه درخواست داشتند که چنین قابلیتی به چت‌بات مذکور اضافه شود. البته وی تاکید داشت که نتایج به دست آمده از این ویژگی قطعی نیست و امکان اشتباه وجود دارد.

منبع: cnbc

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *