قابلیت جدید ChatGPT: تشخیص ماهیت نویسنده مقالات 
قابلیت جدید ChatGPT: تشخیص ماهیت نویسنده مقالات 
فوریه 1, 2023
هوش مصنوعی به کمک معتادان می‌آید
هوش مصنوعی به کمک معتادان می‌آید
فوریه 21, 2023
قابلیت صرفه‌جویی مصرف حافظه رم و انرژی به مرورگر گوگل کروم اضافه شد

قابلیت صرفه‌جویی مصرف حافظه رم و انرژی به مرورگر گوگل کروم اضافه شد

قابلیت صرفه‌جویی مصرف حافظه رم و انرژی به مرورگر گوگل کروم اضافه شد

بدون شک، گوگل کروم یکی از محبوب‌ترین مرورگرهای جهان است که  تعداد زیادی از کاربران استفاده از آن را به سایر مرورگرها ترجیح می‌دهند. این مرورگر محبوب در کنار قابلیت‌ها و امکانات مناسبی که دارد، از مشکل بهینه نبودن مصرف رم و انرژی رنج می‌برد.

در همین راستا گوگل برای حل مشکل مصرف رم و بهینه کردن انرژی در این مرورگر، در دسامبر سال 2022 از حالت‌های جدیدی را برای صرفه‌جویی در مصرف حافظه و انرژی در سیستم‌عامل‌های مختلف رونمایی کرد. حالا پس از گذشت چند ماه، حالت‌های Memory Saver و Energy Saver به این مرورگر اضافه شده و کاربران می‌توانند از آن‌ها بهره ببرند.

گفتنی است که این حالت به صورت پیش فرض در مرورگر کروم فعال می‌شود. حالت Memory Saver  این امکان را برای مرورگر گوگل کروم فراهم می‌کند که تب‌های بدون استفاده را غیرفعال کند تا حافظه رم درگیر آن‌ها آزاد شود. البته هنگام مراجعه مجدد کاربران، تب‌های بدون استفاده مجددا بارگذاری می‌شود و افراد می‌توانند فعالیت‌های خود را از سر بگیرند.

در کنار نوار آدرس تب‌هایی که غیر فعال شده‌اند، یک آیکون قرار گرفته است و به این موضوع اشاره دارد که برگه مذکور فریز شده بود و حالا دوباره فعال شده است. به گفته گوگل، حالت Memory Saver به مرورگر کروم کمک می‌کند تا مصرف رم حدود 30 درصد کاهش پیدا کند.

علاوه بر قابلیت کاهش مصرف رم، مرورگر محبوب شرکت گوگل به یک حالت دیگر تحت عنوان Energy Saver مجهز شده است تا میزان انرژی این مرورگر در دستگاه مورد نظر را کاهش دهد. این حالت با محدود سازی فعالیت‌های پس زمینه و جلوه‌های بصری، مصرف انرژی را کاهش می‌دهد. این ویژگی  می‌تواند زمانی که شارژ باتری لپ‌تاپ به کمتر از 20 درصد برسد یا لپ‌تاپ به برق متصل نیست، فعال شود.

مطلب مرتبط  سیستم تایید سن کاربران اینستاگرام با ویدیوی سلفی راه‌اندازی شد

برای مشاهده این دو حالت می‌توانید به آدرس فلگ‌های زیر مراجعه کرده و با انتخاب گزینه “Enabled” آن‌ها را به صورت دستی فعال کنید.

chrome://flags/#battery-saver-mode-available

chrome://flags/#high-efficiency-mode-available  

منبع: 9to5google

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 1

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *