آموزش تصویری ریست هاست سی پنل در مجله برتینا
آموزش تصویری ریست هاست + تغییر دامنه هاست
جولای 10, 2023
آموزش نصب وردپرس روی هاست‌ در مجله برتینا
آموزش نصب وردپرس روی انواع هاست (هاست لینوکس و ویندوز)
جولای 12, 2023
پاسخ به سوال «هاست node.js چیست؟» در مجله برتینا

هاست node.js چیست؟ بهترین هاست برای نود جی اس

پاسخ به سوال «هاست node.js چیست؟» در مجله برتینا

نود جی اس (Node.js) یک محیط اجرایی متن باز (Open Source) است که به توسعه‌دهندگان امکان توسعه برنامه‌های سمت سرور (Back end) را با استفاده از زبان جاوا اسکریپت می‌دهد. توسعه‌دهندگان با استفاده از نود جی اس می‌توانند اسکریپت‌های سمت سرور محتوای صفحات وب و اپلیکیشن را پیش از ارسال صفحه به مرورگر کاربر اجرا کنند. بااین‌حال، پیاده‌سازی برنامه‌های Node.js به یک محیط مناسب مانند هاست node.js نیاز دارد.

هاست نود جی اس یک سرویس میزبانی وب است که به‌صورت بهینه‌شده متناسب با Node.js در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. در ادامه این مقاله قصد داریم بیشتر درباره چیستی هاست node.js، ویژگی‌های آن و مزایای استفاده از هاست نود جی اس صحبت کنیم. اگر قصد خرید هاست node js را دارید، پیش از اقدام برای خرید، این مقاله کاربردی را مطالعه کنید.

هاست node.js چیست؟ محیط میزبانی متناسب با نود جی اس

هاست node.js در واقع یک محیط میزبانی یا سرویس هاست بهینه‌شده متناسب با زبان Node.js است. افرادی که قصد استفاده از نود جی اس را دارند، باید از سرورهای مجازی یا اختصاصی برای اجرای تنظیمات سمت سرور استفاده کنند؛ ولی باتوجه‌به هزینه بالای سرور، خرید هاست node js بهترین گزینه پیش روی آن‌ها خواهد بود.

توسعه‌دهندگان با خرید هاست مخصوص نود جی اس، به ویژگی‌هایی چون Runtime یا زمان اجرای از پیش نصب‌شده، زیرساخت‌های موردنیاز و فریم‌ورک‌های شناخته‌شده نود جی اس مانند Express،‌ Koa و Hapi دسترسی خواهند داشت. هاست نود جی اس ابزار و خدمات گسترده‌ای را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد تا به‌راحتی بتوانند برنامه‌های خود را گسترش دهند. با خرید هاست نود جی اس، دیگر نیازی به پیکربندی و انجام تنظیمات برای آماده‌سازی محیط میزبانی نیست.

هاست نود جی اس؛ فضای میزبانی بهینه‌شده متناسب با Node.js

بررسی ویژگی‌های اصلی بهترین هاست نود جی اس

شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس هاست node.js، پلن‌های مختلفی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. هر کدام از این پلن‌ها با ویژگی‌های متفاوت ارائه می‌شوند. برخی از این سرویس‌ها و ویژگی‌ها به‌صورت رایگان و برخی از آن‌ها با دریافت هزینه در اختیار کاربر قرار می‌گیرد؛ بنابراین پیش از اقدام برای خرید هاست نود جی اس، بهتر است درباره ویژگی‌های اصلی و کاربردی این هاست اطلاع داشته باشید تا پلن موردنیاز خود را بهتر انتخاب کنید. با استفاده از نکاتی که در ادامه خواهیم گفت، به شما در انتخاب هاست node js مناسب کمک می‌کنیم.

مطلب مرتبط  سرور چیست؟ (معرفی سرور به زبان ساده به همراه انواع آن)

نوع پایگاه داده؛ یکی از مهم‌ترین نکات هنگام خرید هاست node js

شرکت‌های هاستینگ برای ارائه هاست نود جی اس، دیتابیس‌های مختلفی مانند Mariadb و MySQL را ارائه می‌دهند؛ بااین‌حال، بهترین پایگاه داده که در عین مدیریت بسیار ساده با سرعت بالا به دستورات پاسخ می‌دهد، پایگاه داده MongoDB است.

شرکت‌های معتبر ارائه‌دهنده هاست نود جی اس، معمولا در پلن‌های خود، دیتابیس MongoDB را هم قرار می‌دهند؛ بنابراین علاوه‌بر نوع دیتابیس هنگام خرید هاست node js، به اعتبار شرکت هاستینگ دقت کنید. اگر قصد دارید برای کسب‌وکار خود، یک وبسایت راه‌اندازی کنید، هنگام خرید دامنه سایت نیز اعتبار شرکت را مدنظر قرار دهید.

دیتابیس MongoDB؛ بهترین دیتابیس برای هاست نود جی اس

نوع وب سرور؛ سازگاری و قدرت وب‌سرور هاست را مدنظر قرار دهید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید هاست node js باید به آن دقت کنید، داشتن یک وب‌سرور قوی است. برخی از شرکت‌های هاستینگ، خدمات هاست node js را با وب‌سرور LiteSpeed ارائه می‌کنند؛ بااین‌حال، بهترین وب‌سروری که با Node.js سازگاری بالایی دارد، وب سرور NginX است. 

فارغ از مسئله وب سرور هاست نود جی اس، اگر کسب‌وکار بزرگی دارید با خرید سرور اختصاصی به منابع کاملا اختصاصی، سرعت فوق‌العاده و امنیت بسیار بالا دسترسی خواهید داشت. سرورهای اختصاصی برتینا در دیتاسنترهای داخل ایران و خارج از کشور ارائه می‌شوند تا همه کسب‌وکارها بتوانند سرور مناسب را براساس نیاز خود تهیه کنند.

هارد NVMe؛ ویژگی هاست نود جی اس ارائه‌شده در شرکت‌های معتبر

بهترین نوع هارد برای ذخیره‌سازی اطلاعات هاست node js، هارد NVMe است. هاردهای مجهز به تکنولوژی NVMe، جدیدترین تکنولوژی را دارند و بهترین انتخاب برای ذخیره‌سازی داده‌های هاست محسوب می‌شوند. اگر قصد خرید سرور از نوع مجازی، اختصاصی یا ابری را دارید، باید بدانید که درحال‌حاضر اکثر شرکت‌‌های ارائه‌دهنده خدمات میزبانی وب، از هاردهای پرسرعت NVMe استفاده می‌کنند.

مطلب مرتبط  آموزش افزایش PHP Time Limit در وردپرس

هارد NVMe برای هاست node.js

ارائه گواهی SSH برای ارتباط با سرور هاست node.js

تفاوتی ندارد که قصد خرید هاست برای وردپرس را دارید یا هاست node.js؛ درهرصورت باید پلنی را انتخاب کنید که گواهی SSH را به شما ارائه دهد. در واقع با دسترسی به SSH، می‌توانید بدون واسطه با سرور در ارتباط باشید؛ البته در صورت استفاده از سرویس‌های اشتراکی قطعا ارائه گواهی SSH به کاربر امکان‌پذیر نیست. 

پشتیبانی از FTP برای آپلود فایل‌ها در هاست

پشتیبانی از اکانت‌های FTP در هاست node.js، به کاربر اجازه می‌دهد که فایل‌ها و محتوای موردنیاز خود را با سرعت بسیار بالا روی سرور هاست آپلود کند. اهمیت این موضوع هنگام بارگذاری داده‌هایی با حجم بالا مشخص می‌شود.

پشتیبانی از اکانت‌های FTP برای آپلود فایل‌ها در هاست node.js 

برای خرید هاست node js به پشتیبانی قوی شرکت هاستینگ توجه کنید

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که هنگام خرید هاست node js باید به آن توجه کنید، ارائه پشتیبانی قوی از سمت شرکت هاستینگ است. در صورت بروز هرگونه مشکل باید اطمینان داشته باشید که شرکت ارائه‌دهنده سرویس در سریع‌ترین زمان ممکن آن را رفع می‌کند.

علاوه‌بر این موارد، هاست نود جی اس را از شرکتی خریداری کنید که تدابیر امنیتی مناسب برای محافظت از داده‌های ذخیره‌شده روی هاست ارائه می‌دهد. 

مزایای استفاده از هاست node js چیست؟

درصورتی‌که از هاست node.js برای توسعه برنامه‌های خود استفاده می‌کنید، باید از مزایای این سرویس آگاهی داشته باشید. در ادامه مزایای استفاده از هاست node js را بررسی می‌کنیم.

  • بهبود عملکرد: شرکت‌های ارائه‌دهنده هاست نود جی اس برای اجرای برنامه‌های Node.js بهینه شده است؛ بنابراین توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌های خود را با اطمینان بیشتر و عملکرد بهتر ارائه کنند.
  • افزایش مقیاس‌پذیری: هاست node js با قابلیت مقیاس‌پذیری بسیار بالا بر اساس نیاز ارائه می‌شود. همین موضوع باعث می‌شود که برنامه‌‌ها همیشه در دسترس باشند و به درخواست کاربران در سریع‌ترین زمان ممکن رسیدگی شود.
  • امنیت بالا: شرکت‌های هاستینگ همراه با ارائه هاست node.js، خدمات امنیتی بسیاری را اعمال می‌کنند که از تهدیدات امنیتی و نفوذ به هاست جلوگیری می‌شود.
مطلب مرتبط  معرفی 4 ابزار مانیتورینگ سایت و سرور

علاوه‌بر این موارد، هاست نود جی اس هزینه مقرون‌به‌صرفه‌تری نسبت به سرور خام دارد. همچنین، محیط کاربری آسان کنترل پنل هاست، مانند کنترل پنل هاست سی پنل آلمان، مدیریت برنامه‌ها را بسیار آسان‌تر می‌کند.

امنیت بالا با خرید هاست node js

توسعه آسان و سریع برنامه‌های Node.js با خرید هاست نود جی اس

در این مطلب درباره هاست node.js، ویژگی‌های شاخص و مزایای آن صحبت کردیم. با خرید هاست نود جی اس، از برنامه‌های شما در محیطی امن با سرعت بالا و عملکرد قوی میزبانی می‌شود. هنگام خرید هاست node js علاوه‌بر معتبر بودن شرکت هاستینگ، نوع هارد، دیتابیس، وب سرور و قسمت هاست را موردبررسی قرار دهید.

درصورتی‌که سوالی درباره هاست Node.js در ذهن دارید، حتما در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان برتینا در سریع‌ترین زمان ممکن به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *