Google Search Console
ارائه گزارش سرعت سایت در سرچ کنسول گوگل
نوامبر 9, 2019
کلمات کلیدی طولانی
کلمات کلیدی طولانی (Long Tail Keywords) چیست و چه کاربردی دارند؟
دسامبر 4, 2019
سایت تک صفحه ای

سئو سایت های تک صفحه ای چگونه است؟

سایت های تک صفحه ای مدتی است که در بین کاربران وب و مدیران کسب و کارها محبوب شده اند. به طور کلی در سایت های تک صفحه ای که تمام بخش های سایت در صفحه ی اصلی محدود شده است چنانچه در پروسه ی ساخت آن ها از گرافیک و رابط کاربری زیبایی استفاده شود، این سایت ها هم برای کاربران جذاب و هم استفاده از آن ساده تر به نظر می رسد. شاید یکی از مشکلاتی که صاحبان سایت های تک صفحه ای با آن مواجه میشوند، دریافت رتبه برای چندین کلمه است. خب پروسه ی سئو سایت های تک صفحه ای با سایت های معمولی چند صفحه ای تفاوت دارد.

چند نکته برای بهینه سازی سایت های تک صفحه ای

چگونه سایت تک صفحه ای را سئو کنیم؟ اگرچه این کار ممکن است نسبت به سایت های چند صفحه ای به زمان و صبر بیشتری نیاز داشته باشد و در نگاه اول می تواند سخت و یا غیر ممکن به نظر برسد اما همیشه روش هایی برای بالابردن سئوی سایت در گوگل وجود دارد. ترجیحا در صورت امکان پیشنهاد می گردد از سایت های چند صفحه ای برای دریافت نتیجه ی خوب در زمانی کمتر استفاده کنید ولی اگر همچنان مصمم به ارتقای رتبه سایت تک صفحه ای خود در میان نتایج گوگل هستید با ما همراه باشید.

در ادامه به بررسی نکاتی جهت بهبود سئوی سایت یک صفحه ای می پردازیم:

 

  • بهینه سازی هر بخش از سایت تک صفحه ای

قبل از اینکه شروع به نوشتن محتوای سایت خود کنید پیشنهاد میکنیم لیستی از کلیدواژه های مدنظر خود جهت دریافت رتبه تهیه کنید. از آن جایی که تنها یک صفحه برای بیان داستان خود دارید، پیشنهاد میکنیم محتواهای مرتبط را گروه بندی کنید. برای هر کلیدواژه از <div> یا <section> برای اختصاص شناسه ی مناسب به آن ها استفاده کنید.

مطلب مرتبط  آیا راه‌اندازی وبسایت بدون هاست امکان پذیر است؟

هر بخشی نیاز به عنوان و محتوا دارد و اگر به هر بخش به چشم یک صفحه مجزا نگاه کنیم باید برای هر یک از این بخش ها از تگ H1 استفاده کنید. خب احتمالا شنیده اید که وجود چند تگ H1 در یک صفحه برای سئو سایت ایده آل نیست ولی این اصل تنها در سایت های چند صفحه ای صدق میکند. نگران نباشید اگر یک سایت تک صفحه ای با محصولات متعدد دارید میتوانید برای هر بخش از تگ H1 استفاده کنید.

چنانچه در سایت خود تصویر نیز دارید فراموش نکنید نام تصویر و تگ ALT در هر بخش را بهینه سازی کنید.

  • بهینه سازی سرعت سایت

بهینه سازی سرعت بارگذاری برای سئو سایت یک فاکتور حیاتی است. حتی میتوان گفت این فاکتور برای سایت های تک صفحه ای مهم تر است. به این دلیل که شما یک صفحه با چندین بخش دارید که احتمالا در هر بخش از طرح بندی ها و عناصر متفاوتی استفاده کرده اید. پس سایت تک صفحه ای شما همچون یک فایل ورد، تنها دارای محتوا نیست. بیشتر این عناصر به زمان برای بارگذاری نیاز دارد و قطعا باید سرعت سایت را بهینه سازی کنید.

  • به روز رسانی مداوم محتوا

خب اگر هنوز هم متقاعد نشده باشید که خیلی بهتر است به جای یک سایت تک صفحه ای، یک سایت چند صفحه ای برای خود داشته باشید، قطعا متوجه شده اید که سئو سایت های تک صفحه ای خیلی دشوار و البته محدود است. عملا کسب رتبه ی بالا برای چند کلمه با یک سایت تک صفحه ای سخت است ولی خب قطعا استفاده از محتوای به روز در این راه به شما کمک خواهد کرد. پیشنهاد میشود بخش های سایت را بررسی، آن را بازنویسی کرده و محتوا را با رویدادها و فعالیت های اخیر خود هم راستا نمایید.

مطلب مرتبط  آموزش حذف صفحات ایندکس شده سایت در گوگل

چنانچه پس از راه اندازی سایت هیچ تغییری در آن اعمال نکنید قطعا از نظر گوگل ایده آل نیست و اگر رتبه ای هم به آن اختصاص داده باشد به مرور زمان متوجه افت رتبه خواهید شد. از طرفی وجود یک سایت تک صفحه ای به خودی خود محدود کننده است، بنابراین با ویرایش آن میتوانید هر چند وقت یک بار محتوا، آفرها و حتی محصولات جدیدی را معرفی کنید.

منبع : yoast

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 1.8 / 5. تعداد نظرات : 4

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *