مشکل ریدایرکت شدن صفحه ورود وردپرس
آموزش رفع مشکل رفرش و ریدایرکت شدن صفحه لاگین وردپرس
مارس 15, 2020
پلاگین آمارگیر وردپرس
معرفی 5 افزونه برتر وردپرس جهت بررسی آمار سایت
می 18, 2020
۱۰ روش افزایش امنیت سایت وردپرس در مجله برتینا

۱۰ راهکار برای افزایش امنیت سایت وردپرسی

۱۰ روش افزایش امنیت سایت وردپرس در مجله برتینا

طبق آمار سایت Zippia، حدود ۴۳ درصد از ۸۱۰ میلیون سایت برای مدیریت محتوای سایت خود از وردپرس استفاده می‌کنند. محبوبیت و گسترش استفاده از این سیستم مدیریت محتوای محبوب، آن را به یکی از هدف‌های اصلی برای هکرها تبدیل کرده است؛ به همین دلیل بالا بردن امنیت سایت وردپرس یکی از مهم‌ترین اقدامات بلافاصله بعد از راه‌اندازی سایت محسوب می‌شود. در ادامه این مطلب با توضیح ۱۰ راهکار آموزش امنیت وردپرس، به شما می‌گوییم که چگونه امنیت سایت را بالا ببریم. اگر سایت وردپرسی دارید، از خواندن این مطلب کاربردی به‌سادگی عبور نکنید.

۱. برای تامین امنیت وردپرس، یک هاست قابل‌اعتماد انتخاب کنید

امنیت سایت وردپرس با شرکتی که به‌عنوان ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ انتخاب می‌کنید، شروع می‌شود. شرکت‌های معتبر ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ، علاوه‌بر هاست پرسرعت وردپرس، سرورهایی امن با به‌روزرسانی منظم در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند. همچنین، در خدمات شرکت‌های هاستینگ معتبر، امکان خرید گواهی SSL برای بالا بردن امنیت وردپرس وجود دارد. علاوه‌بر این موارد، باید به دنبال شرکت‌هایی باشید که در کنار خدمات هاستینگ، خدمات سرور مجازی (VPS) برای امنیت بیشتر ارائه می‌دهند.

۲. به‌روزرسانی منظم وردپرس و افزونه‌ها؛ اقدامی مهم برای بالا بردن امنیت سایت وردپرس

نرم‌افزارهای قدیمی در برابر حملات هکرها، بدافزارها و ویروس‌ها بسیار آسیب‌پذیرند؛ بنابراین همیشه اطمینان حاصل کنید که ورژن وردپرس، تم‌ها و افزونه‌های سایت به‌روز هستند. توسعه‌دهندگان هر چند وقت یکبار، به‌روزرسانی‌هایی برای اصلاح حفره‌های امنیتی ارائه می‌دهند؛ باتوجه‌به این توضیحات، به‌روز کردن همه موارد اهمیت بسیار بالایی دارد. حتی اگر از منابع قابل‌اطمینان مانند سرور مجازی ارزان ایران یا سایر کشورها برای بالا بردن امنیت سایت استفاده کنید، باز هم برای تامین امنیت باید وردپرس و افزونه‌ها را کاملا به‌روز نگهدارید.

به‌روزرسانی منظم وردپرس و افزونه‌ها؛ اقدامی برای افزایش امنیت سایت وردپرس

۳. بالا بردن امنیت سایت وردپرس با انتخاب پسورد قوی

اگر می‌پرسید چگونه امنیت سایت را بالا ببریم، پیشنهاد می‌کنیم کمی بیشتر به پسوردهای وردپرس توجه کنید. یکی از ساده‌ترین روش‌های دسترسی هکرها به منابع سایت، از طریق رمزعبورهای ضعیف یا مجدد استفاده‌شده است. برای حساب مدیریت وردپرس و همه حساب‌های کاربری پسوردهای پیچیده و منحصربه‌فرد انتخاب کنید. برای انتخاب پسوردهای قوی، سایت‌های پسوردساز تصادفی آنلاین انتخاب مناسبی هستند. 

مطلب مرتبط  CDN یا شبکه توزیع محتوا چیست؟

اگر برای راه‌اندازی سایت وردپرسی خود به امنیت بالا و منابع گسترده نیاز دارد، پیشنهاد می‌کنیم حتما از سرور اختصاصی استفاده کنید. سخت‌افزارهای قدرتمند و منابع کاملا اختصاصی این سرورها، نیاز ارگان‌ها و سازمان‌های امنیتی را به‌خوبی پوشش می‌دهد.

۴. فعال کردن احراز هویت دوعاملی (2FA)؛ اقدامی ساده برای امنیت سایت

یکی از اقداماتی که برای بالا بردن امنیت وردپرس به شما کمک می‌کند، فعال کردن احراز هویت دوعاملی (ٰTwo-Factor Authentication) است. این کار یک سپر قوی در برابر دسترسی‌های غیرمجاز به شمار می‌رود. افزونه‌هایی مانند Google Authenticator یا Duo Security، یک لایه امنیتی اضافه برای ورود به سیستم مدیریت وردپرس با ارسال کد به موبایل شما ایجاد می‌کنند.

احراز هویت ۲ عاملی در وردپرس برای بالا بردن امنیت سایت

۵. به‌منظور محافظت از سایت، تلاش برای ورود به سیستم را محدود کنید

هکرها اغلب سعی می‌کنند با حدس زدن مکرر رمز عبور، به سایت نفوذ کنند. برای محافظت از سایت وردپرسی خود در برابر چنین حملاتی، تعداد تلاش برای ورود به سیستم را محدود کنید. پلاگین‌ها و تنظیمات مختلفی برای این کار وجود دارد که با نصب و فعال‌سازی آن‌ها، بعد از تعداد مشخصی تلاش ناموفق برای ورود به سایت، امکان دسترسی قطع می‌شود.

۶. افزونه‌های امنیتی وردپرسی را نصب کنید

افزونه‌های امنیتی مختلفی متناسب با سیستم مدیریت محتوای وردپرس طراحی شده‌اند. افزونه‌هایی مانند Wordfence, Sucuri, iThemes Security قابلیت‌هایی مانند اسکن بدافزار، فایروال و افزایش امنیت سایت را برای شما فراهم می‌کنند. نسخه اصلی این افزونه‌ها را از سایت رسمی وردپرس یا سایت‌های معتبر دانلود و نصب کنید.

۷. برای افزایش امنیت سایت، گواهی SSL بخرید

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که برای بالا بردن امنیت سایت وردپرس باید انجام دهید، خرید https یا همان خرید گواهی SSL است. با فعال‌سازی گواهی SSL داده‌های منتقل‌شده بین سرور سایت شما و کاربران رمزنگاری می‌شود. گواهی SSL یکپارچگی داده‌ها را تضمین می‌کند و بازدیدکنندگان به سایت شما راحت‌تر اعتماد می‌کنند. اگر کاربران برای استفاده از خدمات سایت شما باید اطلاعات شخصی یا اطلاعات بانکی برای خرید آنلاین را وارد کنند، به‌هیچ‌عنوان از خرید SSL غافل نشوید.

مطلب مرتبط  چگونه directory browsing وردپرس را غیر فعال کنیم؟

خرید گواهی SSL؛ راه حلی برای افزایش امنیت سایت وردپرس

۸. افزایش امنیت سایت وردپرس با پشتیبان‌گیری منظم

برای بالا بردن امنیت سایت وردپرس، باید به‌طورمنظم از داده‌‌ها و فایل‌های وب‌سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. درصورت بروز مشکل، با داشتن یک فایل بکاپ از همه اطلاعات، وبسایت شما نجات پیدا می‌کند و در سریع‌ترین زمان به حالت اولیه برمی‌گردد. تنظیمات سایت را روی بکاپ‌گیری خودکار تنظیم کنید و فایل‌های پشتیبان را در مکانی امن ذخیره کنید.

جدا از بحث امنیت، برای بالا بردن بازدید سایت از راهکارهایی کاربردی مانند تبلیغات گوگل ادز استفاده کنید. با استفاده از تبلیغات گوگل سایت شما در صفحه اول و لینک اول جستجوها نمایش داده می‌شود و ورودی سایت به‌طرز چشم‌گیری افزایش پیدا می‌کند.

۹. چگونه امنیت سایت را بالا ببریم؟ مانیتورینگ فعالیت‌ها و ترافیک سایت 

یکی از اقداماتی که برای افزایش امنیت سایت به شما کمک می‌کند، زیر نظر داشتن فعالیت‌ها و ترافیک سایت است. ابزارهای امنیتی بسیاری برای این منظور طراحی شده‌اند که به شما برای شناسایی رفتارهای مشکوک یا ترافیک ورودی با حجم بالا کمک می‌کنند. در چنین شرایطی شما تهدیدات را به‌سرعت شناسایی و خطر را از سایت دور خواهید کرد.

۱۰. مدیریت دسترسی کاربران؛ راه‌حلی برای بالا بردن امنیت سایت

یکی از اقداماتی که برای بالا بردن امنیت سایت وردپرس نباید نادیده بگیرید، مدیریت دسترسی کاربران است. به‌این‌منظور باید تعداد کاربران و میزان دسترسی آن‌ها را با وسواس بالا تنظیم کنید. پیش از ایجاد دسترسی، آموزش امنیت وردپرس به کاربران را جدی بگیرید و رفتارهای امنیتی صحیح را به آن‌ها آموزش دهید.

مدیریت دسترسی کاربران در وردپرس برای افزایش امنیت سایت

برای حفاظت از اطلاعات سایت،‌ آموزش امنیت وردپرس را جدی بگیرید

بالا بردن امنیت سایت وردپرس یک فرایند همیشگی است و به‌هیچ‌عنوان نباید اهمیت آن را نادیده بگیرید. با دنبال کردن مراحلی که به آن‌ها اشاره کردیم، از جمله: خرید گواهی SSL، هاست قابل‌اعتماد، به‌روزرسانی‌های منظم و بکاپ‌گیری دائمی، از اطلاعات مهم سایت خود در برابر حمله هکرها و بدافزارها محافظت خواهید کرد. علاوه‌بر این، با آموزش امنیت وردپرس به کارکنان خود، از بروز خطرات امنیتی جلوگیری کنید.

مطلب مرتبط  معرفی 6 افزونه فروشگاهی وردپرس

اگر سوالی درباره خرید هاست، سرور مجازی یا اختصاصی و خرید گواهی SSL از برتینا دارید، در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. همچنین، سوالات خود را می‌توانید از طریق پشتیبانی آنلاین سایت مطرح کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به پاسخ سوال خود برسید.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *