تبلیغ ویدئویی گوگل
تبلیغ ویدیویی گوگل چیست؟
نوامبر 12, 2018
روش نمایش سایت در لینک های اول گوگل
نوامبر 24, 2018
تبلیغات

چگونه با هزینه کم تبلیغات در گوگل موفق تری داشته باشیم؟

کاهش هزینه های تبلیغات در گوگلتبلیغات در گوگل یا Google Ads پیشرفته ترین سیستم های تبلیغاتی است که به کسب و کارهای بزرگ و کوچک اجازه می دهد تا محصولات و خدمات خود را در مقابل مشتریان بالقوه به بهترین شکل به نمایش بگذارند. اگر تبلیغات در گوگل را تجربه کرده باشید، می دانید که گزینه های مختلف و تنظیمات مختلفی وجود دارد که به انواع مختلف کسب و کارها کمک می کند. این گزینه ها و تنظیمات بی شمار اغلب می توانند در هنگام راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی مشکل ساز شوند. اگر آگاهی کافی از سیستم تبلیغ در گوگل نداشته باشید، به راحتی ممکن است قسمت بزرگی از بودجه تبلیغاتی شما بدون دستیابی به اهداف بازاریابی که تعیین کرده اید صرف شود. سالانه هزاران کمپین تبلیغاتی با صرف هزینه های زیاد با شکست رو به رو می شوند.

در این مقاله سعی می کنیم با ارائه راهکارهای مناسب و تست شده ، راه و روش استفاده از سیستم تبلیغات گوگل را به شما نشان دهیم. با استفاده صحیح از این راهکارها می توانید سرمایه گذاری مطمئنی بر کمپین تبلیغاتی خود در گوگل داشته باشید.

راه انداری و پشتیبانی مناسب کمپین تبلیغاتی

اگر بخواهید هزینه تبلیغات در گوگل را به سود تبدیل کنید، باید کمپین تبلیغاتی خود را به صورت کاملاً بهینه فعال و مدیریت کنید. پایه و اساس یک کمپین پربازده به ارتباط مناسب همه عناصر تبلیغاتی مربوط می شود. در بعضی موارد مشاهده شده با بهبود ساختار کمپین گوگل ادز تا 80 درصد هزینه هر کلیک کاهش یافته است. کلمات کلیدی، تبلیغات و گروه های تبلیغاتی در هر کمپین باید به شدت مرتبط باشند. به نوبه خود، گوگل به شما با کاهش هزینه های تبلیغاتی پاداش می دهد. از طرفی ارتباط درست در تبلیغات گوگل سبب خواهد شد بازدیدهای شما دقیقاً همان کاربرانی باشند که نیاز دارید. پس سعی کنید در ایجاد هر کمپین ابتدا ارتباط کافی بین کلمات کلیدی و تبلیغات خود ایجاد کنید تا هزینه های شما کاهش یابد.

مطلب مرتبط  مقایسه تبلیغات محیطی و تبلیغات آنلاین

تبلیغات را ابتدا در جستجوی گوگل انجام دهید

تبلیغات در گوگل به دو طریق ممکن است : شبکه جستجوی گوگل (Search network) که از طریق موتور جستجو گوگل صورت می گیرد و شبکه نمایش Display Network که از طریق تبلیغات بنری و ویدئویی در یوتیوب یا سایر سرویس های نمایشی انجام می شود. بسیار مهم است که در ابتدا کمپین تبلیغات در گوگل از طریق شبکه جستجو صورت بگیرد. در این صورت افرادی که برای حل مشکلات خود جستجو کرده اند و یا نیاز به محصولی دارند وارد سایت شما خواهند شد. این افراد در انتهای مراحل بازاریابی قرار دارند و فروش محصول یا خدمات به آن ها بسیار راحت تر است. در واقع این افراد مشتری های واقعی شما هستند.

بودجه روزانه پایین و هزینه کمتر هر کلیک (CPC) برای تبلیغات در گوگل

زمانی که تبلیغات در گوگل را شروع می کنید تعیین میزان دقیق ترافیک تبلیغات شما و میزان بودجه روزانه مورد نیاز برای شما دشوار است. بدترین اتفاق ممکن ترافیک بالا و هزینه سرسام آور بدون فروش مناسب در چند روز یا چند هفته ابتدایی است. این اتفاق ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. راهکار کاهش ضررهای احتمالی این است که در ابتدای فعالیت کمپین بودجه روزانه خود را ، نصف یا حتی یک چهارم بودجه واقعی که می توانید پرداخت کنید، انتخاب کنید. با کمترین هزینه برای هر کلیک شروع کنید و به تدریج بر اساس نتایجی که کلمات کلیدی ایجاد می کنند مقدار بودجه روزانه را افزایش دهید.

برای تبلیغات در گوگل به متن تبلیغ و تصاویر توجه کنید

متن تبلیغ همان چند سطری است که در زیر لینک نتایج نمایش داده می شود. متن تبلیغ مهمترین بخش تبلیغات شماست، چرا که به شما این امکان را می دهد که بازدیدکننده ایی که واقعاً مشتری شما است را وارد سایت کنید و برای بازدیدهای دیگر هزینه نپردازید. بهترین کار این است دو ایده متفاوت را در متن تبلیغ خود قرار دهید. به این صورت می توانید با چک کردن نتایج متوجه شوید مشتریان شما کدام ایده را بیشتر ترجیح می دهند و می توانید سرمایه گذاری موفق تری بر روی آن ایده داشته باشید. تصاویر نیز بسیار مهم است. تصاویری که برای تبلیغات انتخاب می کنید باید توجه مشتریان بالقوه را جلب کنند. سعی کنید تا حد امکان از تصاویر طبیعی و مخصوص به خود استفاده کنید.

مطلب مرتبط  انواع روش های تبلیغ در یوتیوب به همراه تعرفه

تست دقیق تمامی امکانات و قابلیت های گوگل ادز

یکی از مواردی که بعد از شروع کمپین تبلیغات در گوگل باید رعایت کنید، تست و ردیابی است. در اغلب موارد هنگام راه اندازی یک کمپین، CPC اولیه شما بالاتر از CPC های مورد نظر شما می باشد. تست کلمات کلیدی مختلف، تبلیغات و استراتژی های پیشنهاد شده به شما کمک خواهد کرد که بهترین گزینه برای رسیدن به اهداف و کاهش هزینه ها را پیدا کنید. این کار به مرور زمان بازدیدهای شما را هدفمند خواهد ساخت و همچنین نمره کیفیت شما را برای تبلیغات در گوگل بالاتر خواهد برد.

کمپین تبلیغات در گوگل بر اساس نوع دستگاه

نمایش کمپین تبلیغات در گوگل را بر اساس نوع دستگاه تنظیم کنید. با افزایش استفاده از تلفن همراه، قطعا درصد زیادی از ترافیک گوگل ادز از دستگاه های تلفن همراه به وجود آمده است. این تفکر که ایجاد ترافیک از طریق موبایل ها و دسکتاپ ها یکسان است، کاملاً اشتباه است. پیشنهاد می شود کمپین های خود را بر اساس دستگاه ها تنظیم کنید. ساختن کمپین های خود بر اساس نوع دستگاه، به شما اجازه می دهد به صورت آزادانه، ترافیک تلفن همراه و ترافیک دسکتاپ را مدیریت کنید. در این صورت می توانید نتایج هر کدام را به صورت جداگانه بررسی کنید و استراتژی مطلوب را بر اساس میزان ترافیک هر کدام اتخاذ کنید.

لیست کلمات کلیدی منفی در گوگل ادز (negative keywords)

نوع تطبیق کلمه کلیدی در شبکه جستجوی تبلیغات در گوگل حالات مختلفی دارد، این بدین معناست که احتمال آن وجود دارد تبلیغات شما توسط عباراتی جستجو شود که هیچ ارتباطی با محصولات و خدمات شما ندارند. به همین دلیل باید مطمئن شوید که نتایج غیر مرتبط با کمپین خود را دریافت نکنید. دریافت ترافیک های این چنینی فقط باعث افزایش هزینه ها خواهد شد و نتیجه مطلوبی نخواهد داشت. در کمپین تبلیغات در گوگل این امکان وجود دارد که کلمات کلیدی منفی را مشخص کنید تا ترافیک های غیرمرتبط را دریافت نکنید.

مطلب مرتبط  افزونه تصویر یا Image Extensions در گوگل ادز چیست؟
تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *